Vacuum stelschroeven Z750S loeivast

Kawaz750s1984

Rookie
5 mei 2008
25
0
Castricum
Hallo allemaal!

Ik heb een Z750S uit 2006. Tijdens het synchroniseren van het vacuum kwam ik er achter dat de stelschroefjes erg vast zaten, dus heb ik deze een week in de WD40 laten dobberen. Helaas komen ze totaal niet los. Sterker nog ik heb het al een beetje stuk gedraaid :$
De boutjes zijn erg zacht (iets van messing denk ik). Heeft iemand een idee hoe ik ze er uit krijg? Nieuw gashuis is 2 ruggen :o
 
Wat nogal eens werkt is met een centerpons een centertje uit het midden plaatsen.
Dan je centerpons in de center plaatsen en linksom proberen los te tikken.

Soms lukt het niet en dan krijg je een lelijke groef op je schroefkopje, dan kan je een center in het midden plaatsen en het schroefje uitboren.
 
Wat nogal eens werkt is met een centerpons een centertje uit het midden plaatsen.
Dan je centerpons in de center plaatsen en linksom proberen los te tikken.

Soms lukt het niet en dan krijg je een lelijke groef op je schroefkopje, dan kan je een center in het midden plaatsen en het schroefje uitboren.

Probleem is dat deze in een schacht zitten. Met een centerpunt kom ik er niet in. Je was zo snel dat ik de foto's nog niet klaar had :+
 
omloopschroeven dus.
dan heb je toch gelijk.

al geprobeerd om ze warm te stoken?
ik heb zelf al een aantal malen vastgerotte mengschroeven op carburateurs (zit redelijk hetzelfde) los gekregen door de schacht met een dremel net af te zagen zodat de kop van de messing schroef er net boven uit steekt.
 
Laatst bewerkt:
Je kan proberen de schroefjes te laten schrikken, door er een schroevendraaier op te zetten en dan met een paar lichte tikjes van een hamer de boel los proberen te krijgen, terwijl je ook wat kracht op de schroefjes uitoefent. Maar wel voorzichtig.
 
omloopschroeven dus.
dan heb je toch gelijk.

al geprobeerd om ze warm te stoken?
ik heb zelf al een aantal malen vastgerotte mengschroeven op carburateurs (zit redelijk hetzelfde) los gekregen door de schacht met een dremel net af te zagen zodat de kop van de messing schroef er net boven uit steekt.

Warm stoken heb ik nog niet geprobeerd! Ik hoop op iets minder destructief dan de schacht er vanaf halen, maar als het moet moet het ..
 
warmstoken? ik weet niet hoever de vlotters hiervandaan zitten maar lijkt me geen goed idee.

ik zou zeggen uitboren. Eerst met het kleinste boortje dat je kan vinden en dan stapsgewijs groter zodat je de schroefdraad niet beschadigd.

ik wil t ook wel voor je doen maar weet niet waar je woont
 
warmstoken? ik weet niet hoever de vlotters hiervandaan zitten maar lijkt me geen goed idee.

ik zou zeggen uitboren. Eerst met het kleinste boortje dat je kan vinden en dan stapsgewijs groter zodat je de schroefdraad niet beschadigd.

ik wil t ook wel voor je doen maar weet niet waar je woont
je weet niet waar je over praat, maar wil het onderdeel van 2000,- euro wel ff verneuken voor hem?
full
 
Een injectie systeem werkt zonder vlotters.(vlotter in de brandstof tank niet meegerekend)
warmstoken? ik weet niet hoever de vlotters hiervandaan zitten maar lijkt me geen goed idee.

ik zou zeggen uitboren. Eerst met het kleinste boortje dat je kan vinden en dan stapsgewijs groter zodat je de schroefdraad niet beschadigd.

ik wil t ook wel voor je doen maar weet niet waar je woont
 
een messing boutje uitboren lijkt erg moeilijk voor enkele mede-forummers..
alleen van de zijlijn roeptoeteren maar daadwerkelijk hulp bieden ho maar

zoek t lekker uit zou ik zeggen :-)
 
Hallo allemaal!

Ik heb een Z750S uit 2006. Tijdens het synchroniseren van het vacuum kwam ik er achter dat de stelschroefjes erg vast zaten, dus heb ik deze een week in de WD40 laten dobberen. Helaas komen ze totaal niet los. Sterker nog ik heb het al een beetje stuk gedraaid :$
De boutjes zijn erg zacht (iets van messing denk ik). Heeft iemand een idee hoe ik ze er uit krijg? Nieuw gashuis is 2 ruggen :o
delicaat klusje

de veilige manier
leg het gasklephuis met zo min mogelijk kunststof een tijdje in kokend water en geef wanneer hij doorgewarmd is (minuut of 10) met een dikke doorslag een flinke tik op de schroeven en probeer dan met een goed passende schroevendraaier heen en weer te draaien.

Geen beweging? Voorzichtig warmer maken met een föhn/ verfstripper tot 150 graden en nog eens proberen.

Nog geen beweging? Laten doen door iemand die de garantie geeft het niet te verneuken.

Wel beweging? warm houden en met heen en weer draaien rustig de schroef eruit draaien, schroefdraden schoonmaken, schroefdraden invetten, schroeven terug plaatsen en synchroon stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan