Achterwiel tijdens het rijden (80km/u) compleet geblokkeerd

Christian038

Rookie
4 mrt 2013
28
0
Zwolle
Beste Leden,

Ik ben blij dat ik nog kan typen... Vorige week dacht ik weer eens een lekker ritje te maken op mijn Honda CBR 600 f uit 2001. Begon allemaal lekker, zonnetje erbij niks mis mee op een wat koudere dag.

Ik had een rugzak op en dacht dat er een touwtje door de wind tegen mijn helm aan tikte. Later viel mij pas op dat het elke keer gebeurde als ik gas gaf... dus ik direct terug naar huis. Ik heb nog geluisterd waar het geluid vandaan kwam, het leek onderin het blok te zitten. Op nog geen 500 meter van mijn huis (ik reed circa 80 km/u) schakelde ik terug naar de 3 en liet de koppeling opkomen, toen plotseling mijn achterwiel blokkeerde..... compleet...Ik weet niet hoe het mij is gelukt maar ik ben wonderbaarlijk genoeg niet onderuit gegaan. Later dacht ik nog, "Wat als dit op de snelweg met 140 km/u zou zijn gebeurd.....".

Het laatste stuk heb ik mijn broer moeten bellen en hebben we hem op de oprit gezet (ik hoop niet zijn laatste rustplaats).

Starten van de motor zelf lukt niet meer, wel gaan de controlelampjes branden en hoor ik de startmotor verder is het angstvallig stil onder de kapjes :(

Heeft iemand een idee/ advies voor mij wat het probleem kan zijn en wat ik het beste kan doen? Ik ben zelf niet heel erg thuis op het gebied van sleutelen (alleen de basis zoals het vervangen olie en filter etc.). Zo weet ik een beetje of dit de laatste dagen van mijn cbr'tje kunnen zijn ;(

Alvast bedankt voor jullie reacties!!! *D
 
Beste leden,
Aan de ene kant mijn excuses dat mijn reactie lang op zich heeft laten wachten. Wegens privéomstandigheden was het onderwerp 'motor' even totaal niet meer van belang.

Aan de andere kant, ik begrijp dat er mensen ongeduldig worden en het gevoel krijgen 'genaaid' te zijn maar wat ontzettend treurig dat enkelen van jullie een complete 'jacht' gaan maken op een lid waarbij de reactie langer op zich laat wachten. Geintjes maken dat ik lang weg was.... tuurlijk zou ik ook doen maar vervolgens gelijk gaan stoken over bannen en dit gelijk te koppelen aan mijn professie... zeer triest! Verder zeg ik hier niets meer over en zal ik niet reageren op een enkeling die het kinderlijke gevoel in zichzelf niet kan bedwingen.

On topic:
Mijn motor staat nu in de garage. Er werd eerst gedacht aan een geblokkeerde remklauw maar nadat deze los was gehaald bleek het toch echt in de motor zelf te zitten. Waarschijnlijk heeft het met de koppeling te maken, dit hoor ik waarschijnlijk begin volgende week. Ik laat het jullie weten.

Gr,
Christian
Ik gok op een ketting, waar een schakel van is losgegaan, die nu klem zit bij je vtw.

O-)
 
Beste leden,
Aan de ene kant mijn excuses dat mijn reactie lang op zich heeft laten wachten. Wegens privéomstandigheden was het onderwerp 'motor' even totaal niet meer van belang.

Aan de andere kant, ik begrijp dat er mensen ongeduldig worden en het gevoel krijgen 'genaaid' te zijn maar wat ontzettend treurig dat enkelen van jullie een complete 'jacht' gaan maken op een lid waarbij de reactie langer op zich laat wachten. Geintjes maken dat ik lang weg was.... tuurlijk zou ik ook doen maar vervolgens gelijk gaan stoken over bannen en dit gelijk te koppelen aan mijn professie... zeer triest! Verder zeg ik hier niets meer over en zal ik niet reageren op een enkeling die het kinderlijke gevoel in zichzelf niet kan bedwingen.

On topic:
Mijn motor staat nu in de garage. Er werd eerst gedacht aan een geblokkeerde remklauw maar nadat deze los was gehaald bleek het toch echt in de motor zelf te zitten. Waarschijnlijk heeft het met de koppeling te maken, dit hoor ik waarschijnlijk begin volgende week. Ik laat het jullie weten.

Gr,
Christian

Bedankt voor de update *O*

Wel graag voor de kerstmis 2015 als het even kan want sinds maandag 15 december 2014 15:56 slaap ik erg slecht. :? :+
 
Geintjes maken dat ik lang weg was.... tuurlijk zou ik ook doen maar vervolgens gelijk gaan stoken over bannen en dit gelijk te koppelen aan mijn professie... zeer triest! Verder zeg ik hier niets meer over en zal ik niet reageren op een enkeling die het kinderlijke gevoel in zichzelf niet kan bedwingen.
Als ik jou was, zou ik een wat minder grote b.. hebben en in plaats daarvan je "banaanscore" eens wat opkrikken! :+
 
Als ik jou was, zou ik een wat minder grote b.. hebben en in plaats daarvan je "banaanscore" eens wat opkrikken! :+

:^

Daarbij wil ik nog zeggen dat wij niet kunnen weten dat er in jouw privé omgeving belangrijkere zaken spelen.

De andere kant is echter dat er al vaak genoeg iemand hulp vraagt op het forum en dat er nadat het probleem verholpen is ineens geen moeite meer genomen word om even terug te koppelen wat het probleem nou was
 
20150227_120648.jpg

20150227_121317.jpg


Mocht hem posten van TS ;)
 
Beste leden,
Daar ben ik al weer! Ja echt zoo snel :p! 10 minuten geleden contact gehad met de dealer. Gelukkig valt het allemaal mee, waarschijnlijk een teleurstelling voor sommige forumleden ;). De reden van het geblokkeerde achterwiel is de ketting, tijdens het rijden is er een schakel geknapt. Tijdens dit knappen is het tegelijkertijd dubbelgeslagen in het voorste tandwiel m.a.g. blokkade. Er volgt waarschijnlijk een foto door de monteur gemaakt, dit heb ik met heb afgesproken (zal op dit forum terecht komen). Dus oplossing nieuwe kettingset.

Ps. Bedankt Ten Kate Motoren voor het verkeerd monteren van mijn voorband waardoor deze na 1 jaar (3000 - 4000 km) al aan vervanging toe is :S

@joep1984, reageer nog maar eens als je mijn bericht (27-2) goed gelezen hebt ;), dit geeft al een antwoord op jouw opmerking en op wie het gericht is/was.
 
Beste leden,
Daar ben ik al weer! Ja echt zoo snel :p! 10 minuten geleden contact gehad met de dealer. Gelukkig valt het allemaal mee, waarschijnlijk een teleurstelling voor sommige forumleden ;). De reden van het geblokkeerde achterwiel is de ketting, tijdens het rijden is er een schakel geknapt. Tijdens dit knappen is het tegelijkertijd dubbelgeslagen in het voorste tandwiel m.a.g. blokkade. Er volgt waarschijnlijk een foto door de monteur gemaakt, dit heb ik met heb afgesproken (zal op dit forum terecht komen). Dus oplossing nieuwe kettingset.

Ps. Bedankt Ten Kate Motoren voor het verkeerd monteren van mijn voorband waardoor deze na 1 jaar (3000 - 4000 km) al aan vervanging toe is :S

@joep1984, reageer nog maar eens als je mijn bericht (27-2) goed gelezen hebt ;), dit geeft al een antwoord op jouw opmerking en op wie het gericht is/was.
Mazzel dat je een Honda rijdt :)

Zo te zien is het qua schade te overzien.
Alhoewel ik niet weet ok je koppeling of blok ook iets heeft overgehouden aan het ineens vastzitten van de uitgaande as.

En natuurlijk voor jou helemaal: geen lichamelijke schade. Dat is het allerbelangrijkste :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan