yamaha yz426f

johan74

Rookie
16 dec 2014
27
0
coevorden
hallo iedereen

heb een yamaha yz426f sinds gisteren is mijn derde versnelling niet goed meer nu is mijn vraag een vriend van mij heeft een wr 400 onderblok is het mogelijk om alles over te zetten van de de 426 naar de 400 wr blok of moeten er nog dingen aangepast worden of als iemand een onder blok te koop heeft van een 426 alvast bedankt

mvg johan
 
Laatst bewerkt:
Yup, alleen hou er wel rekening mee dat YZ 450 een 4-bak is. En ik heb het alleen over de stalen frames, dus bj 1998 t/m 2006. Vanaf 2007 (alu frames) zijn er wel wat veranderingen, en daar heb ik geen ervaing mee.

Nog een optie voor je YFZ (quad).
 
oke dit is ook het stalen frame bj 2002 motor was nog maar net weer terug van reparatie nieuwe kop en cilinder gehad en nu dit weer had al navraag gedaan maar om de 2 tandwielen te laten vervangen kost 950 euro vind dat een hoop geld dus wou er een goede gebruikte of een ander onder blok er onder te gooien bedankt voor je info
 
De versnellingsbakken van de Yamaha's hebben vaker problemen hoor dus bij een donor blok kun je je ook afvragen waarom hij weg gaat. Uit de 3e of de 4e versnelling schieten is een bekende kwaal.
950 euro is een hoop geld dat snap ik, maar om je versnellingsbak te kunnen wisselen of repareren moet het hele blok uit elkaar en moeten je carters gesplitst worden. Dus daar gaan aardig wat arbeidsuren in zitten. Ik persoonlijk zou erg benieuwd zijn wat er nu aan de hand is. Als je het bij een goede zaak/monteur laat doen weet je wel weer zeker dat je weer ff vooruit kan.
 
Ik heb alleen nog niet gelezen wat nu het probleem is. Hij schiet uit de versnelling? Of wil hij er niet in? Of is het onderstaand probleem?:

De tandwielen worden over de as verschoven door vorken. De tandwielen worden aan elkaar gekoppeld door zgn "dogs", dit zijn nokken aan de zijkanten van de tandwielen die bij het andere tandwiel in een uitsparing valen. Deze nokken of "dogs" willen idd wel slijten bij yamaha (bekend probleem).
Maar als dit het geval is, gaat dat meestal met een beetje een knal. Je geeft gas en dan de knal en dan schiet hij in een soort van vrij. Maar enig geweld is dan wel te merken. En bij gas los laten pakt hij dan weer op meestal.

Maar als hij niet in de versnelling wil kan het ook nog een probleem met de schakel-as of een vork zijn. In het geval van de schakel-as hoeft het blok niet perse open.
 
hij schakeld gewoon normaal schiet er ook niet uit hij schiet in een soort van vrij maar met minder gas gaat hij wel vooruit maar dan hakt hij er over heen is net of hij door slaat en klopt als ik hem overschakel naar zijn 3 dan knakt er wel iets net of hij er hard in slaat
 
Ok dat is een goeie optie. Anders weet ik ook nog wel een YZ 400 versnellingsbak te liggen. Versnellingsbak is goed (tanwielen en assen) alleen carter is stuk bij het voortandwiel. :(

Ik had ook hiervan ook net de 3e en de 4e versnelling gewisselt toen mn ketting brak en door mn carter vloog. Daarna geen zin meer, en goed verkocht en dat ligt nu alweer 10 jaar bij een cross-sloper in het noorden van het land. :+
 
henk had je oude blok niet meer helaas nu maar even verder kijken of er nog iets te koop is wou hem eerst zelf uit elkaar trekken maar durf het niet aan aan 2 takt wel eens gedaan maar nog nooit een 4 takt de tandwielen kosten 82 euro per stuk en pakking set 120 euro en de kop bouten 40 euro
 
Hmm dat is wel jammer voor je. Tja versnellings bak kan een lastig klusje zijn en dan vooral als je iets gaat veranderen. Dan moet je wel weten wat je doet. Ik doe het wel allemaal zelf maar krijg er prof-hulp bij, incl de complete revisie werkplaats.
Tja je zal waarschijnlijk 2 tandwielen nodig hebben (minimaal) dus dat is ruim 160,-. Pakking heb je sowieso nodig, maar die bouten kun je wel hergebruiken hoor. Dan is die gereviseerde bak toch een goeie optie. Hou er ook rekening mee dat je wat speciaal gereedschap nodig hebt zoals bijv een poelie trekker voor je vliegwiel/rotor, als je je carters wil splitsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan