Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er gewone lagers in laten zetten. De originele zijn ook 60.000 meegegaan dus dat lukt met deze ook wel weer. Het einde van deze lagers zal ik zelf niet meer meemaken denk ik ;)

Of conische lagers ook beter sturen.. ik betwijfel het. Lijkt me meer een kwestie van levensduur eigenlijk.
 
Wat hebben jullie betaald voor het laten vervangen van de balhoofdlagers?

Ik kan het zelf maar heb er niet veel tijd voor dus misschien is uitbesteden niet zo gek.
 
Bij mij ook precies 1,45 uur werk a 35 euro per uur en de conische lager was iets van 70/80 euro volgens mij...(Beetje prijziger dus dan die van v-twin Kevin)

Het had trouwens nog wel iets sneller gekund als de vorige eigenaar niet die hele lager naar de malle moeren had gedraaid. Zijn oplossing voor een kapotte lager was blijkbaar gewoon de boel vaster draaien.. :p
 
Laatst bewerkt:
Dat doen heel veel mensen ;) Als het "vakkundig" gebeurt, kun je een versleten balhoofdlager prima nog een jaar mee laten gaan door de stelmoer een kwartslag aan te draaien. Maar draai je hem te ver aan, dan loopt alles in de soep natuurlijk :P
 
De volgende keer ga ik wel zelf de balhoofdlagers proberen te vervangen. (Al denk ik niet dat dat nog met deze motor is) Heb meegekeken/geholpen in de motorzaak de laatste keer en het viel me eigenlijk alles mee. Hier op motor-forum proberen ze je allemaal gereedschap aan te smeren dat je niet nodig hebt. ;) Het enige makkelijke is een sleutel voor de kroonmoer. De lagers kon je er gewoon uitkrijgen door ze eruit te slaan met een stalen buisje. Suzuki heeft al inkepingen gemaakt waardoor je makkelijk grip hebt op de lager. De oude lager vervolgens gewoon met de dremel eraf geslepen en de schaal daarvan gebruikt om de nieuwe conische lager netjes op zijn plek te krijgen.

Alleen zal ik er zelf wel een stuk langer over doen dan in de motorzaak, maar het is maar net wat je ervoor over hebt. De kappen hoeven er helemaal niet af ook al zegt het werkplaatshandboek van wel. (wist ik ook niet)

Ik durf zelfs te zeggen dat je het in een uur en 15 minuten kan doen als alles meezit en de rest goed is onderhouden. (De vorige eigenaar van mijn motor had blijkbaar ook nog nooit van een momentsleutel gehoord. Alles zat veel te vast gedraaid en er was in sommige gevallen een luchtsleutel voor nodig om het los te krijgen, maar nu weet ik zeker dat alles goed zit op het juiste moment. Het kan dus wel handig zijn om er een monteur naar te laten kijken. De motorzaak bij mij in de buurt rekent ook maar 35 euro per uur. (Zelfstandig iemand met verstand van zaken en alles van mv agusta afweet.) Voor dat geld laat ik het wel doen, maar niet als je 50/60 euro per uur moet betalen.
 
Ik heb het zelf gedaan. Wel conische lagers genomen maar zoals ik schreef merk ik niet echt een groot verschil.Enige wat ik heb laten doen a 15 euro is het lager laten trekken/persen op de stuurpen. Ik had na 2 minuten beunen in de gaten dat ik dat niet voor elkaar ging krijgen. Stuurpen los aangeleverd. Ik heb geen juist gereedschap/lagertrekker om dat te kunnen doen en was daar binnen 5 minuten gepiept.
 
In het frame zitten gewoon inkepingen. Echt geen lagertrekker nodig om dat ding eruit te krijgen. En persen kun je ook simpel doen door de oude schaal te gebruiken als drijver. Was echt zo gepiept.

En de oude lager van je stuurpen afkrijgen? Gewoon slijptol/dremel pakken. Je hebt dat ding als het goed is toch niet meer nodig. Inkeping slijpen in de lager en een tikje met een grote schroevendraaier was al genoeg om de lager te breken. Daarna valt ie er bijna vanzelf af.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van jullie nog een originele knipperlicht met staak liggen?
Ik zoek er nog eentje.
 
Staak? Heb wel nog wel de originele knipperlichten, maar zonder connectors. Die heb ik aan mijn led knipperlicht gesoldeerd.
 
Wel toevallig al die balhoofd praat.
Heb de mijne gisteren opgehaald bij de dealer, inclusief nieuwe balhoofdlagers... en remblokken rondom en nieuwe ketting, tandwielen en een setje rubber.
Het was weer een flinke rekening :') -O-

Maar goed, aanstaand weekend 3 weken naar de Alpen en omgeving.. dus mag er mooi van gaan genieten 8-) *D
 
Laatst bewerkt:
Staak? Heb wel nog wel de originele knipperlichten, maar zonder connectors. Die heb ik aan mijn led knipperlicht gesoldeerd.


Wanneer je er niets mee doet kan je mij er blij mee maken,
de staak bedoel ik de rubber flexibele stuk mee.
 
Wanneer je er niets mee doet kan je mij er blij mee maken,
de staak bedoel ik de rubber flexibele stuk mee.

Je kan um in uden komen ophalen voor een biertje. :P Misschien past ie ook wel door de brievenbus, maar dan moet ik nog even iets zoeken om het in te verzenden en heb het eerlijk gezegd nogal druk op dit moment. Vlieg komende woensdag naar Amerika toe, dus dan zul je het voor die tijd moeten regelen. ;)
 
Wanneer je er niets mee doet kan je mij er blij mee maken,
de staak bedoel ik de rubber flexibele stuk mee.

Je kan um in uden komen ophalen voor een biertje. :P Misschien past ie ook wel door de brievenbus, maar dan moet ik nog even iets zoeken om het in te verzenden en heb het eerlijk gezegd nogal druk op dit moment. Vlieg komende woensdag naar Amerika toe, dus dan zul je het voor die tijd moeten regelen. ;)

Heb hier in Amsterdam ook nog de originele liggen, de SV is toch weg dus ook gratis af te halen als Uden uit de buurt is.

meelezen doe ik nog O-)
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een 5.5 inch achterwiel met 180 band? Het betreft een compleet wiel met spacers, bijna nieuw tandwiel, bijna nieuwe wave remschijf en indien gewenst met een zo goed als nieuwe Bridgestone bt-023.
Plug & play dus, het enige dat je nog nodig bent is een 6mm offset voortandwiel.

D9EC30E2-B76D-47EF-B41F-E13217BE98C2_zpsusxlbrwa.jpg

Braking B-One (gesmeed Alu).

De reden van verkoop is dat ik een compleet GSXR wiel gekocht heb, dat matcht met de voorvork die er nu in zit.
 
Laatst bewerkt:
Hier is het weer erg stil, waarschijnlijk allemaal aan het rijden !!!

Motor net weggebracht voor nieuwe kettingset, achterband, remblokken, remvloeistof en kleppen stellen.
Laatste tijd weinig mee gereden vanwege dit achterstallig onderhoud...

Toch opvallend dat zo'n achterband zo hard slijt })
 
Tegenwoordig vaker met de cabrio op pad dan met de motor maar zaterdag moet ik naar Amsterdam, ede,Nijmegen en Tilburg dus ga ik lekker op de motor.
 
Ik ben ook meer op andere motoren aan het rijden dan op de SV de laatste tijd.
large


Op zich ook niet vervelend ;) Zaterdag weer voor MF op pad met wat brommers.

De periode daarna zal ik ook niet veel aan rijden toekomen ivm verhuizen/klussen/woonboulevard afstruinen etc. Plus dat ik de SV bij m'n nieuwe woning eigenlijk niet goed kan stallen tot ik een garagebox heb gevonden :P
 
Heeft iemand nog een schadevrije tank liggen?
Mijn vriendin heeft mijn motor laten vallen tegen de hoek van de schuur dus deuk in de tank :(
 
Ik rij er donderdag even mee naar een spuiter in de buurt en naar een spot repair tent.

Wel jammer ,ik zou hem het werkend poetsen en op MP zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan