Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vraagje over een slipon demper.

Ik ben mij aan het oriënteren op een sv650 uit 2006. Originele demper zit er nog op. Nu zie ik op uitlaatstore.nl de volgdende dempers

S.010.LX1 Slip on

Uitlaat MIVV R.V.S./Inox Suzuki SV650 2003-2006

S.015.LX1 Slip on
Uitlaat MIVV R.V.S./Inox Suzuki SV650 2003-2006

Behoorlijk prijsverschil.

Wat ik op de website van Mivv ontdek is het verschil. Goedkoopste uitlaat is van 2003, de andere van 2004 tot 2007.
Toch verkopen veel website's de dempers van 2003 tot 2006. Zit er daadwerkelijk nu verschil in of.....
 
Ja, die zijn echt anders.
t/m 2002:
2002_SV650S_450.jpg

Vanaf 2003:
2003_SV650_blue_side_570.jpg
 
De hoek van het subframe is anders bij het 2003 model en het 2004 en nieuwer model. Ook al lijken ze op het oog hetzelfde. De hoek waarin de uitlaat loopt kan dus verschillen, maar kan ook prima met het verstellen van de ophangbeugel van de demper opgevangen worden. Verschilt per demper/merk.
 
Heeft iemand al eens motorkleding gekocht via aliexpress?

Ik heb december handschoenen van revit gekocht en ik zal ze net op aliexpress voor 28euro.
 
Heeft iemand al eens motorkleding gekocht via aliexpress?

Ik heb december handschoenen van revit gekocht en ik zal ze net op aliexpress voor 28euro.

Ik koop ontzettend veel rotzooi uit China, maar geen dingen die mijn veiligheid in het geding brengen. Sommige dingen zijn zelfs gewoon goed, maar beschermende kleding niet zo. Heb al genoeg negatieve ervaringen gelezen en deze review laat ook wel blijken dat het misschien niet zo heel slim is om nep handschoenen te kopen:


Er zit gewoon geen enkele vorm van bescherming in de voering ten opzichte van de originele. De kevlar zit er niet in. De bescherming is in veel gevallen nep carbon en geen echt carbon en dan moet je nog maar hopen dat het leer net zo goed is als de originele handschoenen en dus werkt bij een glijpartij. Dus nee geen chinese bescherming voor mij.

Knipperlichten daarentegen. China all the way ;) Dat soort accessoires heb ik totaal geen problemen mee om op aliexpress te kopen. En elektronica ook niet. De aansturing van mijn 3d printers gebeurt ook gewoon met Chinese bordjes en er zijn er intussen dan wel drie stuk gegaan, maar nog steeds ben ik goedkoper uit. :+
 
Revit is een Nederlands (kwalitetis) merk, zal je dus niet snel via aliexpress krijgen. Veremoed dus chinese namaak

Weet niet waar je woont, maar deze (amsterdamse) winkel heeft vaak leuke restpartijen van revit (ja, de vertegenwoordiger heb ik er eens ontmoet toen ik toevallig was).
 
Revit is een Nederlands (kwalitetis) merk, zal je dus niet snel via aliexpress krijgen. Veremoed dus chinese namaak

Weet niet waar je woont, maar deze (amsterdamse) winkel heeft vaak leuke restpartijen van revit (ja, de vertegenwoordiger heb ik er eens ontmoet toen ik toevallig was).

Misschien bestel ik ze wel,kijken wat het verschil is.
Ze hebben meer geinige spulletjes dus die kan ik dan ook gelijk bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Olie etc besteld voor de SV om ergens volgende maand ofzo onderhoud te doen; nu is de voorvork aan de beurt; zit er al 3 jaar in.. Dus met mijn castrol bestelling de 15w besteld. Blijkt een minerale olie te zijn. Zit nu 15w van putoline in: semi, destijds van hyperpro.

Ik ben doorgaans fan van volledig synthetisch. Maar zal t wat uitmaken? Die minerale olie in de vork? Is immers onderweg en heb geen behoefte aan retour sturen etc ;)

Tenzij iedereen heel hard gaat typen dat het anders moet :+
 
Laatst bewerkt:
De olie zal niet zo heel veel verschillen in viscositeit, denk dat mineraal iets minder dopes heeft en sneller veroudert dan synthetische.
 
Jeetje wat is het stil hier.

Een filmpje van betere tijden:

Motormeuk Filmpje: SV650 en Aston Martin V12 op de Jaufenpas

Afgelopen zomer, met de SV, volle vakantie bepakking achterop en een Aston V12 Vantage S.
Was eigenlijk niet bij te houden, maar het was wel leuk! *D Zat ook wel erg veel zooi achter op mn fiets, maar toch fijne beelden.
Nog een poos met de man staan kletsen toen we waren gestopt. Hij had de auto net een week en was al 3 dagen zo aan het knallen ermee. Aardige gasten!
 
Jeetje wat is het stil hier.

Een filmpje van betere tijden:

Motormeuk Filmpje: SV650 en Aston Martin V12 op de Jaufenpas

Afgelopen zomer, met de SV, volle vakantie bepakking achterop en een Aston V12 Vantage S.
Was eigenlijk niet bij te houden, maar het was wel leuk! *D Zat ook wel erg veel zooi achter op mn fiets, maar toch fijne beelden.
Nog een poos met de man staan kletsen toen we waren gestopt. Hij had de auto net een week en was al 3 dagen zo aan het knallen ermee. Aardige gasten!


Vet filmpje!
Lijkt er wel op of die er moeite mee heeft zo bult op met volle bepakking ofniet?

Ik heb helaas voor het eerst in 12500km problemen met mn SV ;(
Suzuki SV650S 2003 brandstof/injectie probleem?
Mochten er nog mensen goede inbreng hebben hoor ik het graag.
 
Ik vermoed de brandstof pomp zo het verhaal te lezen in je andere post..

Als je het contact aan zet en de pomp bouwt zijn druk op; duurt dat langer dan normaal..? Moet normaal binnen 3/4 seconden klaar zijn
 
Laatst bewerkt:
Vet filmpje!
Lijkt er wel op of die er moeite mee heeft zo bult op met volle bepakking ofniet?

Ik heb helaas voor het eerst in 12500km problemen met mn SV ;(
Suzuki SV650S 2003 brandstof/injectie probleem?
Mochten er nog mensen goede inbreng hebben hoor ik het graag.

De Aston was sneller.. B|
Maar dat mag ook wel voor 200.000 Euro :+
Daarbij kwam ook nog dat je omhoog rijdt, met bepakking achterop, dus in die krappe hairpins was het vertrouwen aan de voorzijde ook niet optimaal

Succes met het oplossen van je issue, lijkt idd iets met de pomp te maken te hebben, niet genoeg druk...
 
Ik vermoed de brandstof pomp zo het verhaal te lezen in je andere post..

Als je het contact aan zet en de pomp bouwt zijn druk op; duurt dat langer dan normaal..? Moet normaal binnen 3/4 seconden klaar zijn


De aansturing van de brandstofpomp bij het aanzetten van het contact is een vaste tijd. Er zit geen druksensor op de gallerij. De pomp heeft een drukventiel die bij specifiek druk de overschot vanaf de pomp terug de tank in laat vloeien.
 
Dat ziet er niet zo goed uit. Wat ben je nu van plan te gaan doen? Een vervangende tank vinden in die kleur is ook niet zo makkelijk denk ik. Ik zie zo direct alleen maar rode blauwe en gele tanks beschikbaar.
 
Die tank is nog wel te redden als ik hem fatsoenlijk ontroest heb.
Alleen wat ik met die pomp ga doen weet ik nog niet.
Het filter wat daar op zit is al 250 euro en dat was ik nou net niet van plan om dr aan uit te geven... Misschien dat ik een complete 2e hands pomp koop en er gewoon een extra filter tussen zet ofzo
 
Gisteren een zilverkleurige SV650s uit 2005 gekocht. Nog geen 8000km op de teller en op progressieve voorvering na, nog geheel in originele staat.

Er moet nog een andere uitlaatdemper onder, en mogelijk nog een andere kentekenplaathouder. Daar moet ik nog naar op zoek. Tips zijn natuurlijk welkom.

De boekjes worden mij nog nagestuurd.

Ik zag onder het kontje naast het gereedschapssetje een stangetje met aan de ene kant een beetje scheef afgebogen met een lipje en de andere kant ook gebogen zodat je kan draaien vermoed ik. Waar is dit voor?
 
auke, wolkom en hest een kreas brommerke kocht. stjoert moai en sjocht der ek moai ut.

als de voorvering is aangepast dan is het handig om ook wat aan de achterkant te doen. ik heb misschien wel een progressief hyperpro veertje voor je, maar dat moet allemaal nog even uitgerekend worden. heb namelijk een rsv mille achterbrug er in en de dogbones zijn aardig korter geworden en daardoor lijkt hij nu wat te stug te zijn.
 
Hee Bradpiet Heerenveen, Mooi dicht bij... Bekend terrein, jaren gewerkt.. En in mijn R6 tijd menig keer een rondje klaverblad gereden.

Jij maakt er ook bijzondere fietsen van zeg!! Respect.
Die Hyperpro veer zou ik je best eens aan kunnen houden!! (Ik ben in mijn nakie zo'n 83 kilo :X schoon aan de haak)

Maar eerst maar eens wat beter weer om de sv650 echt uit te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan