Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom Auke!
Zijn er hier nog mensen naar de beurs geweest??
Er was weer veel gezien maar ik heb slechts bij 2 fietsen echt stil gestaan. Voor beide geen geld nu, maar moet altijd iets te willen overblijven he. Als ik het nu nog een jaar of 2 met de SV kan volhouden dan is die Ducati wel een kanshebber!

Ow, en ik heb EIN-DE-LIJK een blok voor mijn SV, dit weekend binnen gehad!! *O* *O*
Helemaal uit de UK. Dus het sleutelen kan beginnen.


De Yamaha XSR900 Abarth :9~
Wat een hebbeding!
Yamaha-XSR-900-Abarth-2017-700px.jpg


De Ducati Supersport S
De in mijn ogen perfecte woon werk en fun bike! Beetje SV on steroids en electronica ;)
Nog geen meter op gereden natuurlijk, maar hij zat verschrikkelijk lekker! Zodra ik de kans heb ga ik gelijk een rondje doen. Morgen maar even bellen met Scarpa!
Ducati-939-SuperSport-S-2017-700px-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja ben op de beurs geweest; vrijdag avond. Samen met zus, oom en een maat van me..
Was wel gezellig.. heb wat gereedschap dingentjes gekocht voor weinig.. verder gewoon rondgekeken naar al het moois en zuslief heeft voor de tweede keer op een kawa vulcan gezeten (sjopper ding met een ER6 blok) en besloten dat t m gaat worden.. dus ben benieuwd wanneer ik met haar de plaatselijke dealers af mag gaan..

Verder gister onderhoud gedaan aan de van mn maat zn 20 jaar oude GSXR750(W) nieuwe knippers erop.. er waren er door een val partij 2 stuk dus dat moest maar eens gedaan.. verder staat de SV nog op de bok te staan.. wellicht over een paar weken als het beter weer is daar de beurt aan doen..

:W
 
Zo, gisteren weer sinds een tijdje gereden op mn SV650S. Ik ben aan het orienteren op een andere motor waar je lekker met 2 personen op kunt rijden, bijvoorbeeld een Vstrom1000. Ik heb er wel moeite mee zeg... na het rondje van gisteren knaagt het weer aan me of ik het wel moet doen.

Toch vervelend als je een soort band met een motor opbouwt haha.
 
Plots zit er weer leven in het topic, zal de lente wel zijn.

toch even een link van een
sv rijder en een pittige dame die ik groot gelijk geef. Haha.
 
Mijn sv wil niet altijd van zijn 1 in zijn vrij,bij stilstand.
Maar hij spring niet gelijk in toeren als ik gas geef dus volgens zijn de koppelingsplaten nog wel goed.
Iemand een idee om dat op telossen?
Het is een 2004 model sv.
 
Laatst bewerkt:
Zou beginnen met controle van de ketting spanning; ketting te slap of juist te strak = beroerd schakelen.

Ik weet niet if je een WPH hebt?
Kabelafstellen bij de hendel; deze maximaal indraaien zodat je daarna ruimte hebt om hem te spannen en voordat je dat doet de kabel nabij het voorste kettingwiel afstellen. Die bij het blok vergeet men vaak en ip een gegeven moment is er bij de hendel geen ruimte meer om te stellen
 
Zou beginnen met controle van de ketting spanning; ketting te slap of juist te strak = beroerd schakelen.

Ik weet niet if je een WPH hebt?
Kabelafstellen bij de hendel; deze maximaal indraaien zodat je daarna ruimte hebt om hem te spannen en voordat je dat doet de kabel nabij het voorste kettingwiel afstellen. Die bij het blok vergeet men vaak en ip een gegeven moment is er bij de hendel geen ruimte meer om te stellen

Ik ben al bezig geweest met de koppeling hendel maar dat maakte geen verschil.
De Kettingset word binnenkort vervangen dus misschien helpt dat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerder wel eens gehad dat hij bij stilstand vanaf dr 1 ook moeilijk in zn vrij kwam.
Ik kon hem met het afstellen van de koppelingskabel toch nog iets bij stellen. Heb toen zoveel mogelijk speling uit de kabel gehaald en kon toen koppeling nog net iets verder intrekken waardoor die weer makkelijk in zn vrij kwam.
Volgens mij scheelde het toen ook nog iets dat mn koppelingshendel krom was en daardoor eerder tegen mn stuur kwam...
 
Ik heb een stel knipperlichten gekocht bij Ali expres voor de SV, deze hebben echter 3 kabeltjes tegenover 2 van de SV. De kabels uit de knipperlichten heb de kleuren zwart, rood en blauw. Weet iemand hoe ik deze moet aansluiten op de 2 kabels van de SV?
 
Je hebt hopelijk wel van die verloop kabeltjes erbij zodat je niet de originele stekker eraf hoeft te knippen van de SV ?

en de kleuren weet ik zo even niet :/
Maar ik ik gok rood en zwart de +/- is.. geen idee waar die blauwe dan voor moet zijn..

Hebbie er al 12v op geprikt ? dan merk je het snel zat..
 
Laatst bewerkt:
Nee die heb ik niet, maar helaas heeft iemand zo'n 2 jaar terug deze kabels al kapot getrokken toen m'n motor geparkeerd stond :(
Dus ik zal ze wel aan moeten sluiten met een krimpkous oid.

Ik zal vanmiddag wel even kijken wat er gebeurt als ik ze aansluit op 12v. Ik zit net naar de knipperlichten te kijken en ik denk dat ik wel weet waar de 3e kabel voor is. Aan de achterkant van de knipperlichten zit ook een lens, waarschijnlijk zijn de blauwe en de rode kabel voor de ledjes aan de voor en achterkant van de lichten. :9
 
Nee die heb ik niet, maar helaas heeft iemand zo'n 2 jaar terug deze kabels al kapot getrokken toen m'n motor geparkeerd stond :(
Dus ik zal ze wel aan moeten sluiten met een krimpkous oid.

Ik zal vanmiddag wel even kijken wat er gebeurt als ik ze aansluit op 12v. Ik zit net naar de knipperlichten te kijken en ik denk dat ik wel weet waar de 3e kabel voor is. Aan de achterkant van de knipperlichten zit ook een lens, waarschijnlijk zijn de blauwe en de rode kabel voor de ledjes aan de voor en achterkant van de lichten. :9

Ik kon destijds geen originele stekkers vinden toen ik mijn led knippers ging installeren, maar ik wilde wel dat mijn knippers er makkelijk af konden wanneer ik de kap verwijder. Daarom heb ik toen van die rode knijpstekkers gekocht voor in de auto/motor.

motorcycle-bullet-connectors.jpg

Zoiets dus. Gewoon bij de lokale auto audiozaak gehaald. Werkt ideaal. Hoef ik tenminste niet elke keer mijn kabels door te knippen/solderen als de kap eraf moet.

En gelukkig maar, want ik heb al 2 set knipperlichten gesloopt. 1 mooie dure set die mijn val niet heeft overleefd en het andere knipperlicht van aliexpress was niet waterdicht en heeft dus een paar kapotte ledjes. Deze ga ik binnenkort us maar even vervangen. :+

Rood is waarschijnlijk + en zwart -. De blauwe kabel zal inderdaad voor de leds aan de achterkant/zijkant zijn. Dit was bij mij ook zo. Die waren alleen blauw...Dus niet legaal in Nederland en dus ook niet aangesloten.

Je hebt al wel een Led relais neem ik aan? Anders moet je weer met weerstanden gaan werken of knipperen die dingen als een gek. En voor die led knipperlichten is het gat vaak te groot van het originele afdekplaatje. Hierdoor moet je een revet gebruiken of iets anders fabriceren. Ik heb toen maar een mount ge3d print. :)
Suzuki SV650 led indicator spacer/retainer by DodoDesigns
 
NÉÉ geen weerstanden solderen etc :N

Gewoon een onafhankelijk knipper relais monteren :Y


En die "revets" die Zynex bedoeld gaan doorgaans onder de naam Indy Spacers en daar heb je een aantal soorten/maten in
 
Laatst bewerkt:
Aah goed dat je het zegt Zynex! Had er niet aan gedacht dat m'n kuip er ook nog een keer af zou moeten :+
Relais had ik er gelukkig al in zitten.

Vandaag ook begonnen met het installeren van een zx10r schokbreker onder de SV. Liep toch tegen een paar kleine problemen aan. Ten eerste ontbrak de moer van de originele schokbreker :X Maar de bout zat wel zo vast dat ik een poelietrekker nodig had om deze eruit te krijgen.... Hierna kwam ik erachter dat ik de onderste bevestigingsbout van de zx10r schokbreker niet had. Morgen maar eens bellen naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb om te vragen of ze deze nog hebben liggen.
Morgen komt ook een setje stalen remleidingen binnen dus ik ben nog wel even aan het sleutelen deze dagen :9
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook sleutelen de aankomende tijd.
Olie+filter ,Kettingset, Superbike stuur monteren , een plek verzinnen voor de navigatie en de tank naar de spuiter brengen.

Ook moeten er nieuwe Vork keerringen in de caferacer en nog wat kleine dingen.

De vespa gt200 lekt koelvloeistof

En vanmorgen begin mijn honda dylan ook te zeuren om een beurt.

Maar ja,dat zijn klussen die ik in de winter zou doen............
 
Laatst bewerkt:
Haha.. gaat goed;
Plek voor je navi; op je kroonmoer: gaatje erin en een RAM mount monteren
Keerringen; van die mooie groene SKF nemen.. ;)
 
Ik moet ook sleutelen de aankomende tijd.
Olie+filter ,Kettingset, Superbike stuur monteren , een plek verzinnen voor de navigatie en de tank naar de spuiter brengen.

Ook moeten er nieuwe Vork keerringen in de caferacer en nog wat kleine dingen.

De vespa gt200 lekt koelvloeistof

En vanmorgen begin mijn honda dylan ook te zeuren om een beurt.

Maar ja,dat zijn klussen die ik in de winter zou doen............
De vespa is weer gemaakt,was een boutje los getrilt van het thermostaat huis.

Bij de dylan olie ververst,bougie vervangen en luchtfilter schoon gemaakt.
Zit geen olie filter in en maar 0.9 liter olie. Allen nog de achternaaf olie vervangen en dan is die ook weer klaar.

Ik heb op de sv een ABM kroonplaat zitten maar rij eigelijk altijd met de clipons maar ga nu een Superbike stuur proberen.
Mijn navi zit nu vast in 1 van de gaten van de kroonplaat en ik wil de navi tussen het stuur en de teller hebben ivm mijn tanktas.

Welke olie hebben jullie in de sv?
 
Daarom schreef ik eerder; gaatje boren in je kroonmoer. Daar kun je dan een rammount op zettten en klaar.

Ik rijd met castrol 10w40 vol syntheet (Power1 Racing (of PowerRS Racing, is het zelfde alleen de ene is EU en de ander UK))
 
Het stuur loopt precies over de kroonplaat moer ,volgens mij.
Ik heb wel een bevestiging die om het stuur moet maar dan komt de navi wel erg hoog tezitten.

Zodra het stuur erop zit,ga ik wel even kijken.

Ik gebruik ook castrol power rs,stond in het onderhoudsboekje dat het erin zat toen ik hem kocht dus dat stop ik ook maar in.
 
Daarom schreef ik eerder; gaatje boren in je kroonmoer. Daar kun je dan een rammount op zettten en klaar.

Ik rijd met castrol 10w40 vol syntheet (Power1 Racing (of PowerRS Racing, is het zelfde alleen de ene is EU en de ander UK))

Altijd 10W40 pakken inderdaad. Let wel ff op dat je geen Vol syntheet pakt als je voorheen ook nooit met volsyntheet hebt gereden. Dan beter gewoon bij halfsyntheet blijven, wat overigens net zo goed is voor de SV.
 
Altijd 10W40 pakken inderdaad. Let wel ff op dat je geen Vol syntheet pakt als je voorheen ook nooit met volsyntheet hebt gereden.
Ja had ik wel eens eerder gehoord, wat was de reden ook alweer?
Vrij veel techniek in dit topic, dus ik heb me aangemeld, al heb ik het 99-02 modelletje ;)
 
Ik gooi dr altijd Motul 5100 10W40 in.
Staat op technosynthese, is dat gewoon een luxe woord voor vol syntheet of half syntheet?

Werkt verder prima naar mijn weten
 
Ja had ik wel eens eerder gehoord, wat was de reden ook alweer?
Vrij veel techniek in dit topic, dus ik heb me aangemeld, al heb ik het 99-02 modelletje ;)
Als je altijd met halfsyntheet rindt, krijg je een lichte mate van afzetting binnen in je blok. Die overigens totaal geen kwaad kan, het is echt minimaal. Ga je daarna ineens over op volsyntheet, dan komt die afzetting los dankzij bepaalde bestanddelen in die volsyntheet. De vervuiling gaat dan "zweven" door je blok en kan dan wel problemen geven. Kans dat je koppeling gaat slippen is het grootst want die platen zijn doorweekt met halfsyntheet en kunnen daarna niks met de volsyntheet waar ze ineens in liggen. Wil je over op halfsyntheet dan doe je dat het liefst samen met een vervanging van de koppelingsplaten en het liefst 1x een km of 1000 "spoelen" met volsyntheet en dan weer nieuwe olie.
 
Als je altijd met halfsyntheet rindt, krijg je een lichte mate van afzetting binnen in je blok.
Dank voor de toelichting.
Ik heb altijd semisynthetische olie gebruikt en blijft hier lekker op rijden. Volsysntheet is trouwens ook veel duurder. Voor een relatief laag-vermogen motor als de SV650 waarschijnlijk helemaal niet noodzakelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan