Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil niet gaan zitten mieren maar dit is het 650S topic en niet N })
:$
Maar over je remmen..
Remklauwen kun je van een SV1000 afhalen, dat zijn dan 4 zuigers, en die kun je monteren met adapters welke je vanuit de States bij svracingparts kunt bestellen. Een op een zal niet gaan mits je de hele vork met wiel en al wisselt.

Wel je rempomp veranderen naar 18mm indien je 4 zuigers monteerd.
En eventueel (stalen) leidingen welke vanaf de pomp rechtstreeks naar de klauwen gaan ipv over het spatbord heen.
TOP, bedankt voor de info *O*
Ik zou beginnen met de stalen leidingen, nog voor dat je met de remklauwen gaat kloten.
Zeker bij onze sv'tjes die vaak al wat ouder zijn, is het echt wel tijd voor een paar fatsoenlijke stalen leidingen.

Daarnaast ff verse goeie remblokken en meestal is dat al een redelijke verbetering.
Verder dan "redelijk" ga je nog steeds niet komen, maar dan weet je zonder direct extreem kosten te maken in ieder geval wat er kan met de standaard setup..
Denk dat ik het gevoel dat ik nu heb bij het remmen, of beter gezegd, geen gevoel, niet daarmee oplos...en het zou wel een leuk klusje zijn om het goed aan te pakken :Y

Ik kom van een fietsje waar ik niets te klagen had over de remmerij, nu flink op vermogen ingeleverd, die gebruikte ik toch niet, maar als ik nu ff lekker aanzet langs de N-H dijkjes dan mis ik het remgevoel en -kracht.
full

Mijn vorige fietsje en het fietsje van daarvoor.
 
Heys Mede SV'ers

Heeft iemand weleens zn koppelingsplaten vervangen van zn SV?
Miss tips iemand? Ik heb begrepen dat het mbt de waterpomp lasting kan zijn en daar lagers en keringen ook gelijk vervangen moeten worden als de boel open wordt gemaakt.

Moet ook even uitzoeken welke spullen ik nodig heb. Bij de motorzaak zeggen ze tussen de 400 en 500 euro. Daarbij moeten ook mn gaskabels vervangen worden denk ik, want dat loopt nogal stroef, krijg last van mn hand na 40 min rijden.

Totaal kwam de rekening dan op 600/650 euro. En dat wordt me toch ff teveel denk ik. Dus misschien toch maar weereens mn handen vies maken. B|
 
Heys Mede SV'ers

Heeft iemand weleens zn koppelingsplaten vervangen van zn SV?
Miss tips iemand? Ik heb begrepen dat het mbt de waterpomp lasting kan zijn en daar lagers en keringen ook gelijk vervangen moeten worden als de boel open wordt gemaakt.

Moet ook even uitzoeken welke spullen ik nodig heb. Bij de motorzaak zeggen ze tussen de 400 en 500 euro. Daarbij moeten ook mn gaskabels vervangen worden denk ik, want dat loopt nogal stroef, krijg last van mn hand na 40 min rijden.

Totaal kwam de rekening dan op 600/650 euro. En dat wordt me toch ff teveel denk ik. Dus misschien toch maar weereens mn handen vies maken. B|
Dan zou ik snel eens een andere motorzaak zoeken. Wat een belachelijk bedrag voor koppelingsplaten vervangen! Lijkt me zeer sterk dat dat meer dan €150 moet kosten, zeker als je het zelf doet.
 
Dan zou ik snel eens een andere motorzaak zoeken. Wat een belachelijk bedrag voor koppelingsplaten vervangen! Lijkt me zeer sterk dat dat meer dan €150 moet kosten, zeker als je het zelf doet.


Ik heb dit bedrag bij 2 verschillende en niet gerelateerde motorzaken verkregen.
Ik heb inmiddels alle onderdelen binnen, meer dan noodzakelijk zelfs wat afdichtingen in de waterpomp betreft, maar beter safe than sorry.

Ik zit wat onderdelen betreft al wel over de 200 euro. Ex olie.
Maar we gaan het gewoon lekker zelf doen. :t
 
Uit SV-rider.com het volgende.

"the Suzuki manual gives 24,000 kms (14,500 mi) as the valve clearance check interval, but when that time came up on my SV650 my dealer suggested putting it off (and saving myself some money - amazing advice from a person who stood to profit himself!), since in his experience the valves almost never required shimming. this I did, for a while, then I got a bit worried and at 33,000 kms spent a couple hundred dollars on piece-of-mind.

I needn't have worried - all within spec. so I continued to ride.. and ride...

as the mileage mounted up, I again began to think I'd better do a check, so at 91,000 kms I had a shop repeat the process - with the same results! all clearances within spec, no shims necessary. I was advised clearances were getting towards the tight end of the range, so I probably should not wait another 60,000 kms before checking again, but... we'll see...

this has got to be one of the most impressively stable top ends of any engine. the motor has been run HARD, with plenty of balls-out riding on twisty backroads and 4 trackdays in which I run the bike to the limiter repeatedly, and 90,000 kms (60,000 miles) later the valve clearances are STILL in factory spec! I'm impressed!
what has been the experience of other SV-havers?
"

Mijn SV heb ik bij 45 dkm laten controleren bij de Suzuki dealer (en een GSX-R750 meegekeregen al leenmotor, jammer dat na een dagje al klaar was met het controleren van die klepspeling ;) ) en alles bleek binnen specs
Inmiddels 30 dkm verder met normaal rijden. Goed warmrijden voor er echt gas gegeven wordt en dan nog geen race-toestanden.

SV-rider.com sommigen die inderdaad ook nooit hoefden te stellen, en sommigen die mn wat te weinig speling de uitlaatkleppen wel hadden. Dat laatste is natuurlijk ook de situatie die het meeste schade kan opleveren ivm verbranding van de kleppen.

Wat is jullie ervaring bij normaal gebruik? Langer interval aanhouden geen probleem, al zijn de intervallen in de UK -post hierboven wel héél lang. Of houdt iedereen hier zich braaf aan het boekje? GSX-R wil ik best wel een keer mee, maar dan wacht ik wel even op warmer weer. :]
 
Laatst bewerkt:
Uit SV-rider.com het volgende.

"the Suzuki manual gives 24,000 kms (14,500 mi) as the valve clearance check interval, but when that time came up on my SV650 my dealer suggested putting it off (and saving myself some money - amazing advice from a person who stood to profit himself!), since in his experience the valves almost never required shimming. this I did, for a while, then I got a bit worried and at 33,000 kms spent a couple hundred dollars on piece-of-mind.

I needn't have worried - all within spec. so I continued to ride.. and ride...

as the mileage mounted up, I again began to think I'd better do a check, so at 91,000 kms I had a shop repeat the process - with the same results! all clearances within spec, no shims necessary. I was advised clearances were getting towards the tight end of the range, so I probably should not wait another 60,000 kms before checking again, but... we'll see...

this has got to be one of the most impressively stable top ends of any engine. the motor has been run HARD, with plenty of balls-out riding on twisty backroads and 4 trackdays in which I run the bike to the limiter repeatedly, and 90,000 kms (60,000 miles) later the valve clearances are STILL in factory spec! I'm impressed!
what has been the experience of other SV-havers?
"

Mijn SV heb ik bij 45 dkm laten controleren bij de Suzuki dealer (en een GSX-R750 meegekeregen al leenmotor, jammer dat na een dagje al klaar was met het controleren van die klepspeling ;) ) en alles bleek binnen specs
Inmiddels 30 dkm verder met normaal rijden. Goed warmrijden voor er echt gas gegeven wordt en dan nog geen race-toestanden.

SV-rider.com sommigen die inderdaad ook nooit hoefden te stellen, en sommigen die mn wat te weinig speling de uitlaatkleppen wel hadden. Dat laatste is natuurlijk ook de situatie die het meeste schade kan opleveren ivm verbranding van de kleppen.

Wat is jullie ervaring bij normaal gebruik? Langer interval aanhouden geen probleem, al zijn de intervallen in de UK -post hierboven wel héél lang. Of houdt iedereen hier zich braaf aan het boekje? GSX-R wil ik best wel een keer mee, maar dan wacht ik wel even op warmer weer. :]


Die van mij heeft nu 32k gelopen. En ik weet niet zeker of het bij de vorige eigenaar gebeurd is. Ik denk dat ik er wel een keer een regenachtig weekend aan besteed. Of komende winter een keer om het te controleren.

Ik maak me niet echt druk of ze heel verkeerd staan, maar als ze gecontroleerd zijn is toch beter dan erop gokken dat ze wel goed staan.

Edit: ooh en een gixer mee.... Liever niet, zithouding op de Sv is al niet optimaal... En dan ook nog met een saaie 4 cilinder et onder :P
 
Laatst bewerkt:
@disaster master
je keek toch even van, hey die motor ken ik, op de mfmm ;)
18401879_10212279873212570_5681647205018792290_o.jpg

18424024_10212282010345997_6193332828712536790_n.jpg


wel jammer dat mijn vriendin moest werken. twijfelde ook nog even of ik misschien op haar motor moest gaan ;), want ze is klaar. moet nog even goeie foto's maken, maar alvast een spoiler
18193252_10211115886946018_8618012630222079505_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe aanwinst. Heel verschil tov de SV natuurlijk. Ben persoonlijk vooral gecharmeerd van de zithouding en de rust aan boord op de snelweg. Dat ie in z'n 3 nog omhoog wil is natuurlijk wel mooi meegenomen :+
full
 
Mijn nieuwe aanwinst. Heel verschil tov de SV natuurlijk. Ben persoonlijk vooral gecharmeerd van de zithouding en de rust aan boord op de snelweg. Dat ie in z'n 3 nog omhoog wil is natuurlijk wel mooi meegenomen :+[afbeelding]
Zal ik dan maar gewoon keihard liegen en roepen dat het een lelijk ding is en dat je nu niet meer hier in het topic mag komen? :+
Deze pas geleden aan geschaft voor circuit dagen

[afbeelding]

Volgens vinnummer er een K3.

Iemand nog tips :)
Ja; ga opzoek naar 4-zuiger remklauwen van een SV1000. Koop vervolgens een adapter bracket bij SV-RacingParts uit de USA en monteer het geheel met sinter blokken en stalen remleidingen. Hoeveel mm is de rempomp? Staat er (3/8) op of (14) ? Indien de laatste rempomp vervangen (ook van SV1000S) ivm het grotere volume. En dan remt het heull veull beter zal ik je zeggen
 
Zal ik dan maar gewoon keihard liegen en roepen dat het een lelijk ding is en dat je nu niet meer hier in het topic mag komen? :+
Is toch leuk voor in de winter?
Blijft de SV tenminste mooi. ;)
 
Ja; ga opzoek naar 4-zuiger remklauwen van een SV1000. Koop vervolgens een adapter bracket bij SV-RacingParts uit de USA en monteer het geheel met sinter blokken en stalen remleidingen. Hoeveel mm is de rempomp? Staat er (3/8) op of (14) ? Indien de laatste rempomp vervangen (ook van SV1000S) ivm het grotere volume. En dan remt het heull veull beter zal ik je zeggen

4 zuiger remklauwen zitten er op net als stalen remleidingen.
Radiale rempomp..ook. :P
Nieuwe bracket voor de uitlaat besteld op Ebay.
+ een nieuwe Akrapovic sticker voor de uitlaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan