Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk kan ik aan het eind van de week weer rijden. Nu nog druk, maar ondertussen ben ik ook nog bezig geweest met mijn uit de hand gelopen gear indicator projectje. Toch iets meer werk geworden dan ik dacht.


Valt mee dus, maar de prototype bordjes+programmeer chips, kabels en 2 gebroken schermpjes maakten de kosten voor mij iets hoger.

Welke kettingspray gebruiken jullie trouwens? En c00 is idd no malfunction. Dus het lijkt me dat er iets niet klopt.

Blijft super gaaf dit ben heel benieuwd naar het eind resultaat

Ik gebruik geen kettingspray maar kettingvet van Motul.
komt met een handig kwastje als dop.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk kan ik aan het eind van de week weer rijden. Nu nog druk, maar ondertussen ben ik ook nog bezig geweest met mijn uit de hand gelopen gear indicator projectje. Toch iets meer werk geworden dan ik dacht.


:} :} :} :} :} :}


Respect hor! Echt heel tof!

Die kunnen we nu allemaal bestellen dus bij jou? ;)
Beetje crowdfunding.. dan krijgen wij hem tegen productieprijs :+
 
Heel gaaf idd zynex. Zou het wel in werking willen zien als ie af is 8-)


Kaaskroket en ik zijn vanavond weer met mijn quickshifter bezig geweest en na een paar uurtjes beunen is de missie geslaagd.
Filmpje volgt nog. Ik heb er in ieder geval érg veel schik mee *D *O*
 
Heel gaaf idd zynex. Zou het wel in werking willen zien als ie af is 8-)


Kaaskroket en ik zijn vanavond weer met mijn quickshifter bezig geweest en na een paar uurtjes beunen is de missie geslaagd.
Filmpje volgt nog. Ik heb er in ieder geval érg veel schik mee *D *O*

Hopelijk kan ik um morgen op de motor monteren en kijken of alles ook in de praktijk werkt.

En toch nog de handleiding kunnen vinden van de quickshifter? :9 Lijkt me wel een gaaf ding. Had ook gelezen dat je um met je telefoon kan afstellen. Op dat gebied blijft Healtech over het algemeen toch wel goede/innovatieve producten leveren. Vandaar waarschijnlijk ook de prijzen...
 
Ja de handleiding was gisteren pas beschikbaar vanuit Healtech en ik kreeg hem vanmorgen gelijk van de verkoper via de email toegezonden. Bleek een fluitje van een cent te zijn, maar je moet het maar weten hoe de boel aangesloten moet worden ;)

Je kunt hem inderdaad met de telefoon via bluetooth afstellen. Ideaal :Y Ding werkt super *O*
 
Ja de handleiding was gisteren pas beschikbaar vanuit Healtech en ik kreeg hem vanmorgen gelijk van de verkoper via de email toegezonden. Bleek een fluitje van een cent te zijn, maar je moet het maar weten hoe de boel aangesloten moet worden ;)

Je kunt hem inderdaad met de telefoon via bluetooth afstellen. Ideaal :Y Ding werkt super *O*


leuk filmpie!

Ben heel erg benieuwd naar je ervaring ook. Maar mijn interesse is er zeker!
Hoe bevalt hij onder deellast. En hoe bevalt hij bij de lagere toerentallen?

Moet wel ff sparen. De SV is weg voor zn grote beurt en werd gebeld dat volgens de dealer ook de kettingset en de voor en achterband vervangen moeten worden.

Ik heb er niet helemaal een lekker gevoel bij. Tis ook een probeerseltje bij een andere dealer dan mijn vaste. Ik laat de kettingset maar doen, banden regel ik zelf wel. Maar het wordt iig een dure maand! Zal wel een eurotje of 1000 worden dat beurtje plus wat elektronica :X B|
 
Ja de handleiding was gisteren pas beschikbaar vanuit Healtech en ik kreeg hem vanmorgen gelijk van de verkoper via de email toegezonden. Bleek een fluitje van een cent te zijn, maar je moet het maar weten hoe de boel aangesloten moet worden ;)

Je kunt hem inderdaad met de telefoon via bluetooth afstellen. Ideaal :Y Ding werkt super *O*


Trouwens, heb jij nog je standaard achterveer?
Hij komt zo makkelijk omhoog bij jou op t gas in zn 1. Dat viel me tijdens de V-twin rit ook al op. Dat gebeurt bij mij echt niet...

Of jij hebt zoveel extra vermogen tov die van mij :/
 
ik heb er een sv1000 veer onder met redelijk stevige veervoorspanning. Misschien dat ie daardoor makkelijk omhoog wil. Hoef in z'n 1 maar een klein draaitje aan het gas te geven en dan wil ie al. In z'n 2 gaat super makkelijk met de koppeling erbij.


Ervaringen met de QS:
Vollast (alles boven 8k rpm): top! Hij schakelt daar echt iedere keer trefzeker en soepel
Deellast (5 tot 8k): prima. Zolang ik in de gaten houd dat ik enkel druk op het pookje hoef te zetten (en er dus niet tegenaan hoef te rammen) dan valt ie vrij soepel in de versnelling.
Lagere toeren (3 tot 5k): wat schokkeriger, maar had niet anders verwacht bij een twin. Misschien dat ik nog wat kan spelen met de killtimes om het wat vloeiender te laten verlopen.


Mijn SV gaat over een week of wat ook voor een beurtje; kleppen stellen + gasklephuizen synchen. All-in prijs €250. Als de kleppen niet gesteld hoeven worden dan nog wat goedkoper, maar ik ga er maar vanuit dat ze wel gesteld moeten worden.
 
ik heb er een sv1000 veer onder met redelijk stevige veervoorspanning. Misschien dat ie daardoor makkelijk omhoog wil. Hoef in z'n 1 maar een klein draaitje aan het gas te geven en dan wil ie al. In z'n 2 gaat super makkelijk met de koppeling erbij.


Ervaringen met de QS:
Vollast (alles boven 8k rpm): top! Hij schakelt daar echt iedere keer trefzeker en soepel
Deellast (5 tot 8k): prima. Zolang ik in de gaten houd dat ik enkel druk op het pookje hoef te zetten (en er dus niet tegenaan hoef te rammen) dan valt ie vrij soepel in de versnelling.
Lagere toeren (3 tot 5k): wat schokkeriger, maar had niet anders verwacht bij een twin. Misschien dat ik nog wat kan spelen met de killtimes om het wat vloeiender te laten verlopen.


Mijn SV gaat over een week of wat ook voor een beurtje; kleppen stellen + gasklephuizen synchen. All-in prijs €250. Als de kleppen niet gesteld hoeven worden dan nog wat goedkoper, maar ik ga er maar vanuit dat ze wel gesteld moeten worden.

Klinkt erg goed allemaal met die QS. En die prijs voor kleppenstellen en synchen valt reuze mee. Goedkoper dan die QS zeker? :+
Ik hoop trouwens echt dat mijn SV als een zonnetje rijdt zaterdag :X

Ik heb zojuist de werkzaamheden aan mn R6 afgerond en hem voor t eerst sinds de winter weer naar buiten gerold. T blijft toch wel een erg groot verschil tussen de SV hor :)

Enige wat wel heel prettig was is dat ik nu de zithouding niet zo achterlijk vond. Vroeger reed ik dan maanden achtereen op een naked, lekker rechtop en dan waren de eerstje ritjes op de R6 echt een aanslag. Maar de zithouding van de SV komt veel dichter in de buurt.
Laat de zomer maar komen! *O*

10801827_802127906531499_2947546074620153026_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik nou wel benieuwd naar eigenlijk. Ik heb zelf ook 2 brommers en vind het leuk om ze ook voor 2 verschillende gebruiksdoelen te hebben.

Jij hebt een SV en een R6. De R6 is natuurlijk sportiever, maar waar zit het verschil in gebruik bij die 2 voor jou dan in? Pak je de R6 om echt te knallen en de SV voor woonwerk?

Knallen kun je met een SV natuurlijk net zo goed. Zolang je niet over de snelweg gaat jagen geeft een SV niks toe tov een R6 :P


edit: wat voor voorvork en remmen heb jij op de R6 zitten joh :9~
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik nou wel benieuwd naar eigenlijk. Ik heb zelf ook 2 brommers en vind het leuk om ze ook voor 2 verschillende gebruiksdoelen te hebben.

Jij hebt een SV en een R6. De R6 is natuurlijk sportiever, maar waar zit het verschil in gebruik bij die 2 voor jou dan in? Pak je de R6 om echt te knallen en de SV voor woonwerk?

Knallen kun je met een SV natuurlijk net zo goed. Zolang je niet over de snelweg gaat jagen geeft een SV niks toe tov een R6 :P


edit: wat voor voorvork en remmen heb jij op de R6 zitten joh :9~~

Het is een beetje tweeledig wat de R6 betreft. Het is de eerste motor die ik ooit gekocht heb, en ondertussen is er ontzettend veel aan gedaan. Zoals bijvoorbeeld die voorvork en die remmen maar ook andere zaken. Een stukje sentiment en investering waardoor ik die gewoon niet weg wil doen.

Op een krappe dijk zal een SV idd niet zo snel onder doen voor een R6.

Maar zodra er wat meer ruimte is ontstaat er wel een verschil hor. Anders moet je er een keertje op rijden. Rechtuit loopt die iig harder dan oudere 1000cc's (R1 bijv). Ook is de zit extremer, staat hoger achter en lager voor. En de clipons zitten lager. De remmen zijn een wereld van verschil. Dus het verschil tussen de 2 motoren is groter dan bij een standaard R6.

Ik gebruik de motor vooral voor circuitdagen en de nodige bezoekjes aan de Nordschleife. Ookal wil ik dat dit jaar ook minimaal 1 keer met de SV gaan doen.

De SV kan daar ook prima voor gebruikt worden natuurlijk, maar voor mij is dat nu juist mn woon-werk fiets waar ik ook veel plezier aan beleef, en zoals jij al zei pak ik als ik echt wil knallen de R6 (en een Intruder als ik t echt juist heeeel rustig aan wil doen :9 )

Als ik alle motoren weg zou moeten doen dan zou de R6 als laatste gaan. Ookal is die het minst praktisch, achja sentiment :$
 
Haha ik herken me daar wel gedeeltelijk in :P De SV is mijn eerste motor en ondanks dat ik er al van alles naast heb gehad (Honda XL500R, Yamaha XT600E, Yamaha MT-03 en nu de Kawasaki KLE500) kan ik de SV niet verkopen. Terwijl ik heus wel eens kijk naar een Aprilia RSV1000R of een KTM Superduke.. maar iets in me zegt dat ik die niet moet aanschaffen. Niet als vervanger van de SV, maar ook niet náást de SV. Want dan kom ik misschien wel achter de minpunten van de SV :P

Ben nog volop tevreden over de SV en heb er te veel geld in zitten wat er toch nooit meer uitkomt. En zo lang de motor me bij ieder ritje een glimlach bezorgt en hij altijd met een druk op de knop start.. waarom moet je dan iets anders hebben? *D

Mocht ik de SV nou ooit eens goed kapot rijden dan ga ik uiteraard wel verder kijken, maar dat zien we dan wel weer ;)
 
Het viel mij ook op dat V-twin Kevin de SV met gemak de voorkant in de lucht krijgt.

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een andere motor met een van de reden dat ik iets meer vermogen wil hebben. Jullie weleens gekeken naar een andere tandwielverhouding? Zoja, welke is aan te raden en wat doet dat met je top? Ik vraag mij ook af wat dat zou kosten.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Cornetto (ofzo, inmiddels geen SV eigenaar meer) met 1 tandje minder aan het voortandwiel reed. Was volgens hem een stuk leuker en qua top leverde ie maar een paar km/h in. Hij trok daar wel weer sneller naartoe natuurlijk.

Vraag is of je het acceptabel vindt dat de motor op de snelweg zo'n 500 rpm meer draait voor dezelfde snelheid. Ik heb zelf liever dat ie er juist 500 minder draait maar ben niet van plan om in te gaan boeten op acceleratie. Geloof dat BennieZ een tandje méér voor heeft?

dit is trouwens wel een leuk tooltje om wat voorspellingen te kunnen doen over het effect van een andere tandwielverhouding
Gearing Commander ⚙

is allemaal theorie he. Programma houdt geen rekening met luchtweerstanden en of je een dikke pens hebt of niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks Kevin, zojuist besloten dat er een 1 tand kleinere voor tandwiel op komt, maar dit gebeurt pas begin april. Ik ben benieuwd.
 
ik kan daar niet zoveel uit opmaken eigenlijk. Staat er nou serieus niet bij of het half- of volsyntheet is?

iig: als je altijd volsyntheet gebruikt hebt kun je volsyntheet pakken. Zo niet: halfsyntheet erin. 10W40 is wel goed ja.


Spoelen? nog nooit gedaan. Motor warm rijden en olie aftappen als het nog warm is, dan krijg je 99% er wel uit. Niet moeilijker maken dan het is :+
 
Laatst bewerkt:
ik kan daar niet zoveel uit opmaken eigenlijk. Staat er nou serieus niet bij of het half- of volsyntheet is?

iig: als je altijd volsyntheet gebruikt hebt kun je volsyntheet pakken. Zo niet: halfsyntheet erin. 10W40 is wel goed ja.


Spoelen? nog nooit gedaan. Motor warm rijden en olie aftappen als het nog warm is, dan krijg je 99% er wel uit. Niet moeilijker maken dan het is :+

Ik denk dat shell wel goede olie levert maar dat zeg ik meer door naamsbekendheid dan ervaring.

wat betreft spoelen ben ik het eens met Kevin.
gewoon warm laten draaien of gewoon even klein stukje rijden en dan komt het wel goed.
 
Heren, even een vraagje.

De SV is toe aan een olie+filter. Ik wil Shell gebruiken (werknemerskorting) maar moet ik het dan gewoon bij de 10W40 houden die ze hier aangeven? http://lubematch.shell.nl/nl/nl/equipment/motorcycles/suzuki/sv650_k3_motorcycles_EFt8PiIWv

En hoeveel gebruiken jullie normaal om te spoelen etc?
Ik denk dat die olie prima is hoor.. Internet leert mij dat het een volledig syntetishe is. Prima dus. En idd motor gewoon effe 5 minuten laten draaien en dan geduld hebben.. Loopt het er zo uit.. Als olie filter kun je een K&N nemen; nr 138.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan