Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
He joh, het woord winterslaap staat niet in het woordenboek van mijn SV. :N
Afgelopen weekend heerlijk de motor over de Geldersche dijken gestuurd, alleen gin g het niet om de SV deze keer.
Die heeft er voor mooi weer naast mijn Z1000 een concurrent bij gekregen, waar ik dit weekend dus eens lekker mee op stap ben geweest. Wel maximaal 6-7 kprm want er staat op moment van schrijven pas 300 km op de teller. Compleet anders dan een SV. Duidelijk minder gemaakt voor snelheid, mede door de compleet andere zithouding, maar aangezien mijn nieuwe de bijnaam 'bochtenraket' heeft meegekregen echt waanzinnig leuk voor de binnenwegen. Zelfs al in de inrijperiode waarin je over dient te schakelen wanneer het vermogen er nog niet eens uitkomt!

[afbeelding]

Die Suzuki dag ga ik ook eens even googlen. De SV650A wil inderdaad ook wel eens proberen. Hij schijnt qua rijeigenschappen redelijk met onze SV's overeen te komen.


Leuk ding, voor de kom dag 2 april heb ik me ook ingeschreven eens kijken hoe de ktm 790 duke rijd.
 
Leuk ding, voor de kom (red: KTM dag bedoel je, denk ik ;) ) 2 april heb ik me ook ingeschreven eens kijken hoe de ktm 790 duke rijd.
Ja, ook die staat op mijn lijstje.
Niet het lijstje 'kopen' (11.500 Euri's '( ), maar wel op het lijstje 'ik wil wel weten hoe dit rijdt.' Die komt wel ergens op een KTM On-Tour dag dit jaar.
De Z900RS staat trouwens ook op dat lijstje. Om een vergelijkbare reden (13.500 Euri) ook niet op het 'kopen' lijstje, maar orgastisch mooi is ie wel.
Sorry, er is meer mooist dan SV's :Y

SV650: vanaf de folder in 1999 al een pláátje en direct 'verliefd' op geworden*.
Die SV heeft zich inmiddels wel bewezen als prijs:prestatie-technisch één van de beste fietsen ooit gebouwd!! *O*
(gelukkig toch weer on-topic geëindigd. 8-) )

*Daarna nooit meer een nieuwe motor direct mooi gevonden op de Duke 790 en de Z900RS na, maar die gaan er niet komen. Een lening afsluiten voor een motor is iets teveel van het goede. 't Moet wel leuk blijven wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Heb me al ingeschreven voor de Suzuki dag 7 april om een rondje te rijden met de nieuwe sv650a ben benieuwd op dat nu anders rijd.
Ik kan zo snel niets vinden. Waar doel je op? Een Suzuki demo- evenement dat net zoals de KTM
On Tour truck alle dealers in het land doorgaat?
 
Ja, ook die staat op mijn lijstje.
Niet het lijstje 'kopen' (11.500 Euri's '( ), maar wel op het lijstje 'ik wil wel weten hoe dit rijdt.' Die komt wel ergens op een KTM On-Tour dag dit jaar.
De Z900RS staat trouwens ook op dat lijstje. Om een vergelijkbare reden (13.500 Euri) ook niet op het 'kopen' lijstje, maar orgastisch mooi is ie wel.
Sorry, er is meer mooist dan SV's :Y

SV650: vanaf de folder in 1999 al een pláátje en direct 'verliefd' op geworden*.
Die SV heeft zich inmiddels wel bewezen als prijs:prestatie-technisch één van de beste fietsen ooit gebouwd!! *O*
(gelukkig toch weer on-topic geëindigd. 8-) )

*Daarna nooit meer een nieuwe motor direct mooi gevonden op de Duke 790 en de Z900RS na, maar die gaan er niet komen. Een lening afsluiten voor een motor is iets teveel van het goede. 't Moet wel leuk blijven wat mij betreft.

De kawa Z900 is wel gaaf idd, die KTM790 is echt leelijk geworden de eerst foto's waren veel belovend maar het is een slecht aftreksel geworden van bv Aprilia silver ofzo, maar ben nog wel benieuwd hoe het rijd.

Ben zelf twee jaar geleden voor een Honda nc750X DCT gegaan voor WW verkeer heel wat anders maar super voor dagelijks gebruik en vakantie en heel goed betaalbaar na hard sparen, zou ook nooit een motor op lening nemen.
 
Laatst bewerkt:
iemand die weet wat dit probleem kan zijn ?
Afgelopen zaterdag heb ik een motorcheck gedaan bij een garage, daarin kwam naar voren dat mijn balhoofdlagers versleten zijn (tijdens het draaien knikte ie in het midden) maar tijdens het rijden merk in niks. Bij mijn oude motor voelde ik het stuur ook heel erg trillen en daar waren de lagers ook versleten. Maar bij deze voel ik niks, ook niet in de bochten, ook niet als ik rem.
 
omdat je er inmiddels aan gewend bent.

Die oude motor zal allicht wel een ander probleem hebben gehad wat niet meer aan het licht gekomen is.
 
ligt er aan hoe je de motor gebruikt en hoe deze onderhouden wordt, met mijn oude fazer heb ik bijna 100.000 km en nooit balhoofdlager vervangen.
op mijn sv staat nu 31xxx net bij motoport geweest die zei dat er een deuk in de lagers zat ? was niet heel erg nodig om te vervangen. Hij zei dat kan al komen als je ergens tegen aan rijdt ?
 
Ik kan geen eens een wheelie :N

hoe lang gaan balhoofdlagers eigenlijk mee ?

Dat varieert. ik heb ze met 10dkm al eens gezien met een pit er in. Meestal rond de 20/25d km.

Als je veel rechtdoor rijdt gebeurt t mijns inziens wel sneller.
 
Als er een duts in het lager zit gewoon vervangen. Duur zijn ze niet.
De levensduur is afhankelijk van behandeling en van de afstelling.
Met wheelies etc. en de motor 'schoonmaken' met de hogedruk reiniger en, al dan niet tijdelijk een te strakke afstelling van het lager is het zo gebeurd zijn met ding.

Mijn balhoofdlagers zitten er bijna een ton in en zijn nog vrij van speling en een hard hard punt.
Idem voor de achtervorklagers. Het enige lagertje waar het frisse vanaf is is het linkse voorste wiellager. Dit is voelbaar aan het lager zelf igv een gedemonteerd wiel, maar (nog) niet tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Als er een duts in het lager zit gewoon vervangen. Duur zijn ze niet.
De levensduur is afhankelijk van behandeling en van de afstelling.
Met wheelies etc. en de motor 'schoonmaken' met de hogedruk reiniger en, al dan niet tijdelijk een te strakke afstelling van het lager is het zo gebeurd zijn met ding.

Mijn balhoofdlagers zitten er bijna een ton in en zijn nog vrij van speling en een hard hard punt.
Idem voor de achtervorklagers. Het enige lagertje waar het frisse vanaf is is het linkse voorste wiellager. Dit is voelbaar aan het lager zelf igv een gedemonteerd wiel, maar (nog) niet tijdens het rijden.

nee duur zijn ze niet, maar wel veel werk
bij motoport ben ik 240 euro kwijt voor balhoofdlagers+achter remblokken :N
 
nee duur zijn ze niet, maar wel veel werk
bij motoport ben ik 240 euro kwijt voor balhoofdlagers+achter remblokken :N
Zelf doen dan.
De remblokken plaatsen is letterlijk 5 minuten werk.
De lagers vervangen is wel een klus waar wat tijd in gaat zitten, maar voor dit bedrag zou ik het wel weten ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijds bij een motorzaak mijn stuurpen gebracht om de lagerschalen te vervangen.
Ik heb geen lagertrekker dus ik kreeg de onderste er niet af.. en had geen zin om te beunen en de boel daarmee te beschadigen. Montagekosten waren 20 of zelfs 15 euro ofzo..

240 euro... poeh..
Setje lagers is ongeveer 40 euro.. gesinterde remblokken ongeveer 30 euro per kant.. dat maakt 100 euro.. achter ook rond de 30.. pakweg dus 130-150 (als ze duur zijn) aan delen..
Monteren zou dan dus pakweg 100 euro zijn.. kan wel kloppen; 65/70 euro per uur.. neem aan dat ze de remvloeistof dan ook wel even mee vervangen..

Neemt niet weg dat het een hoop geld is..
 
Laatst bewerkt:
Zelf doen dan.
De remblokken plaatsen is letterlijk 5 minuten werk.
De lagers vervangen is wel een klus waar wat tijd in gaat zitten, maar voor dit bedrag zou ik het wel weten ...

Ik hoop dat de monteur meer tijd neemt, en even de glijpennen controleert, reinigt, en opnieuw vet, de zitting schoonmaakt, het piepplaatje controleert, losneemt, de zitting er achter reinigt, en ook even de zuiger schoonmaakt, en dan pas de blokken plaatst en de boel vastzet.
iets meer dan 5minuten :)
 
Ik hoop dat de monteur meer tijd neemt, en even de glijpennen controleert, reinigt, en opnieuw vet, de zitting schoonmaakt, het piepplaatje controleert, losneemt, de zitting er achter reinigt, en ook even de zuiger schoonmaakt, en dan pas de blokken plaatst en de boel vastzet.
iets meer dan 5minuten :)

klinkt als een winterprojectje _O- , de zon komt er weer aan hoor, :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan