ontsteking suzuki savage (LS650)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nauticus

Rookie
8 jun 2014
3
0
Gronsveld
beste mensen,
Na jaren van geen motor, toch weer een motor gekocht. Heb hem al weer enige jaren, en rij er niet echt veel op. Maar ik blijf het toch geweldig leuk vinden :] . Vooral het sleutelen aan de fiets is leuk, en niet al te moeilijk.
Nu heb ik dus een savage, rijdt goed, maakt niet al teveel kabaal, maar wanneer ik de motor uitschakel na een ritje geeft hij me toch een rot knal. Als je dat voor een vol terras doet liggen er gegarandeerd een paar glazen op de grond. :) ;)
Ik heb een werkplaatshandboek, maar daar kan ik nergens vinden hoe je de ontsteking moet/kunt stellen, want daar ligt het volgens mij aan ? (toch ???).
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe eea in elkaar zit ??

nautilus
 
Je geeft aan dat het blok niet ploft tijdens het rijden en een arm mengsel zou moeten ploffen, vooral bij dé-acceleratie.

Bij jou zou ik in ieder geval wel kijken of het kraagvormige rubber bij het luchtfilter wel aanwezig is, zodat die daar geen valse lucht aan kan zuigen en of je met brandbaar gas uit een spuitbus een vacuüm lek bij de carburator kunt ontdekken. Er zijn meer vacuüm onderdelen zoals automatische benzinekraan bediening en eventueel koolstof canisters voor milieu eisen. Bij een vacuüm lek wordt "vloeibaar" gas naar binnen gezogen en neemt het toerental toe. Zorg hierbij voor voldoende ventilatie en brandblusmiddelen.

Een lek hoog in de uitlaat kan heel goed knallen omdat er dan zuurstof bij onverbrande benzine komt en als de motor stopt dus des te meer, daarom iemand de uitlaat even goed dicht laten houden en luisteren of kijken bij het spruitstuk.

In ieder geval zou het ongewenst effect veel minder moeten wezen wanneer het toerental lager is. Weet je daarom zeker dat je het voorgeschreven stationair toerental aanhoudt? Als het toerental veel te hoog is dan is het langer na-draaien van de motor een deel van het probleem.

Als je een knal hebt gehoord tijdens het starten, dan staat de solenoïd van de elektrisch bediende decompressieklep verkeerd afgesteld. Het schijnt een probleem te zijn bij deze motoren. Terugslaan kan het blok in één keer kapotslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan