Motor-Forum

Select Forum

Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren.

Motorrijders.Shop

Reg. datum:
04 okt. 2005
quote:
Teevee schreef op 07 juni 2015 @ 11:50:
Wordt het onderhand geen tijd dat de rijbewijscombinatie A + E ingevoerd wordt?

Kun je tenminste gewoon met 6 meter caravan naar een treffen :Y

O-)
Motorrijders.Shop - kleding, accessoires, onderdelen, etc. voor een superprijs!

GAS OP DIE LOLLIE!!!!!!!

Reg. datum:
30 nov. 2004
quote:
3.13 Aanhangwagen
achter de motorfiets.

Info en link verwijderd ivm niet meer kloppende info, zie aantal postings hier onder ;)

Nou zag ik wel dat het artikel 02-2011 geupload is, dus wat er nog van waar is durf ik niet met te zeggen. Kan goed zijn dat alles weer anders is geworden sinds de invoering van de Europese voertuig regelgeving.
Als je gaat zoeken wat nou wel en niet mag zie je door de bomen het bos niet meer. Wat een wirwar van regels die elkaar ook nog eens aan alle kanten tegen spreken :?

Rijbewijs A+E lijkt me wel wat. Maar dan wel dat mensen die al B+E hebben ook niet nog eens A+E moeten gaan halen O-)

De gewichten van de vouwwagen lijken mij ook niet te kloppen. Ja lege aanhanger zou goed kunnen. Volgens mij zag ik ook dat deze tandemasservouwwagen ongeremd is. Dat zou ik dan weer niet achter de motor willen hebben :N
motorpsycho wijzigde dit bericht op maandag 08 juni 2015 16:05 (22%)
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer!

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Mirrer kan je niet vertrouwen. Dat is een particulier initiatief dat niet 100% bijgehouden wordt.
Ik heb een paar maanden terug de regeling aanhangers er eens bij gegoogled en er mag tegenwoordig veel meer. De breedte, en de lengte achter de achteras zijn veel ruimer geworden.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
09 apr. 2004
B. Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19

1. Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

GAS OP DIE LOLLIE!!!!!!!

Reg. datum:
30 nov. 2004
quote:
halflive schreef op 08 juni 2015 @ 12:49:
Mirrer kan je niet vertrouwen. Dat is een particulier initiatief dat niet 100% bijgehouden wordt.
Ik heb een paar maanden terug de regeling aanhangers er eens bij gegoogled en er mag tegenwoordig veel meer. De breedte, en de lengte achter de achteras zijn veel ruimer geworden.

Dat dacht ik al. Onze (r)overheid kan je ook niet vertrouwen maar dat is weer een heel ander verhaal :+

quote:
halflive schreef op 08 juni 2015 @ 13:14:
B. Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19

1. Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Dank! Heb je voor mij misschien een bron?

Ik ben het ook wel eens tegen gekomen tijdens een Google tochtje maar heb de pagina niet opgeslagen oid en kon dit lijstje nou niet meer vinden |(
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer!

Reg. datum:
14 mrt. 2007
Als je 5.18.19 in typt bij wetten.nl dan kom je er wel bij uit denk ik
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

GAS OP DIE LOLLIE!!!!!!!

Reg. datum:
30 nov. 2004
Natuurlijk stom van me dat ik dat niet even heb gedaan _O-

Google brengt me dan hier: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_01-04-2015
motorpsycho wijzigde dit bericht op maandag 08 juni 2015 18:23 (195%)

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
motorpsycho schreef op 08 juni 2015 @ 16:03:

[...]

Dat dacht ik al. Onze (r)overheid kan je ook niet vertrouwen maar dat is weer een heel ander verhaal :+

[...]

Dank! Heb je voor mij misschien een bron?

Ik ben het ook wel eens tegen gekomen tijdens een Google tochtje maar heb de pagina niet opgeslagen oid en kon dit lijstje nou niet meer vinden |(

Ik zou de pagina ook niet opslaan, hoogstens het linkje. Anders loop je over een jaar nog de kans dat je naar verouderde gegevens zit te kijken.
Helaas is de zoekfunctie van wetten.nl niet zo vriendelijk. -O-

Reg. datum:
03 jul. 2014
Als ik kijk naar art.5.18.19.c, de totale massa van het voertuig, mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van het trekkende motorfiets, kom ik voor mijn combinatie op 407kg:2=203,5kg.
Als je daar de massa van de aanhanger van af haalt, mag je blij zijn als je nog 50kg laadvermogen overhoudt.

GAS OP DIE LOLLIE!!!!!!!

Reg. datum:
30 nov. 2004
Mijn span weegt 500 kilo dat is dan 250 kilo. Red ik net met mijn vouwwagen O-)

Ik heb me wel laten vertellen dat als je een geremde aanhanger achter een zijspan combinatie met trekhaak die aan het zijspanframe gemonteerd is en met geremd zijspanwiel hebt dat je dan 2/3e van het gewicht van het trekkende voertuig mag hebben. Dan kom ik op 333,333333334 kilo :P is al gunstiger voor wat betreft mijn vouwwagen.

Ik kan alleen nergens iets vinden van de (r)overheid waar dat zwart op wit staat. Als je het aan oom agent vraagt staan ze je lachend een beetje schaapachtig aan te kijken of ze water zien branden. Huh wat zijspan, trekhaak in het midden aan het frame en een vouwwagen, motor ehhhh :?

Het was nog een redelijk goede kennis van me ook die goed op de hoogte is van de wegen verkeerswet.
Hij zou het eens na gaan vragen bij de zogenaamde knappe koppen van de politie.

Tot op heden geen antwoord. Ze houden er niet zo van als ze het niet weten :+

Hij zei wel tegen me dat hij dacht dat niemand me aan zou houden omdat niemand de regels echt goed weet.

Kort om, vinden ze lastig *D

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
http://www.marktplaats.nl...7050987-bak-te-kopen.html

van de Ven zijspanbak, 200 euri's
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

fgmtech1

Reg. datum:
01 mei. 2013
voor iemand die iets zoekt
http://www.marktplaats.nl...8c624&previousPage=lr

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
Zien er in het echie ook goed uut heb de jongens op de beurs in Hardenberg gesproken
het gaat nooit herd genoeg

Reg. datum:
09 apr. 2004
Ik vind het evenwel geen koopje. Keurig gepoedercoat, maar zonder remsteunen en zonder schokkers.

Eigen aanbieding!
Ik heb een EML voorspatbord voor een schommelvork. En een verbreed achterspatbord zodat je een bredere achterband in een tweekleps BMW kan zetten.
Ik wil er niets voor hebben. Ik wil er wel graag vanaf.

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
quote:
halflive schreef op 14 juni 2015 @ 14:28:
Ik vind het evenwel geen koopje. Keurig gepoedercoat, maar zonder remsteunen en zonder schokkers.

Eigen aanbieding!
Ik heb een EML voorspatbord voor een schommelvork. En een verbreed achterspatbord zodat je een bredere achterband in een tweekleps BMW kan zetten.
Ik wil er niets voor hebben. Ik wil er wel graag vanaf.

Daar heb ik wel interesse in, ben van alles aan het verzamelen voor een 2e zijspan !!

Reg. datum:
09 apr. 2004
gereserveerd!
Nu nog een BOT of slakkerwegtreffen. Zo vaak komen wij niet in de Achterhoek.

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
Clubmaatje van me, Woody (ook van Rataplan ) woont ook bij jou in Purmerend
kan ook even vragen of hij ze wil oppikken bij jou
en kan hij ze meenemen naar de DHR in Ijselstein.

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ergens in NL (boven rivieren en goede kant IJssel)
quote:
halflive schreef op 14 juni 2015 @ 17:49:
gereserveerd!
Nu nog een BOT of slakkerwegtreffen. Zo vaak komen wij niet in de Achterhoek.

Bot is in de rechtsboven hoek dit jaar _O-

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Redpigeon schreef op 14 juni 2015 @ 22:14:
Clubmaatje van me, Woody (ook van Rataplan ) woont ook bij jou in Purmerend
kan ook even vragen of hij ze wil oppikken bij jou
en kan hij ze meenemen naar de DHR in Ijselstein.

Woody, ken ik wel. vraag maar, dan geef ik mijn adres wel.

Honda GL1500+Diligence zijspan

Reg. datum:
06 jun. 2001
zijn er nog mensen bekend met deze combinatie ?

http://link.marktplaats.nl/m938363615

http://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/b~IAAOSwKrhVfDyD/$_85.JPG
quote:

CBR1000f met zijspan
€ 5.750,00
Bouwjaar : 1995
Kilometerstand : 43.000 km
Aantal Cilinders : 4
Motorinhoud : 1.000 cc

Dikke cbr met zijspan.
Motorrijden is niet het einde als er kinderen komen.
Wij hebben onze kinderen vanaf 3 jaar er in gehad.
Verbouwd naar 2 persoons bankje met 2x een 5 punts gordel.
Motor heeft recent groot onderhoud gehad met nieuwe distributie spanner!
Evt speciaal aangepaste kanteltrailer tegen meer prijs te koop.
Deze trailer is van pongratz en is de lichtste kantelbare autoambulance voorzien van enkele as!
Deze set nemen we mee achter de camper op vakantie.
Zo kan er dus met het hele gezin getourd worden tijdens de vakantie.
De trailer is voor zien van rijplaten en sjorpunten om hem stevig vast te zetten.
Trailer is ook los te koop,maar alleen na verkoop van de motor!
Verkoop wegens verandering hobby.
Voor meer info bel/mail/of kom gerust kijken.
Wel even een afspraak maken om dat hij in de stalling staat.

Kennis van me is op zoek naar een zijspan ivm aankomende kleine... Hij kwam met deze advertentie en de combinatie is mij onbekend.
Harley wijzigde dit bericht op maandag 15 juni 2015 22:26 (81%)

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
Mooie sportief gelijnde bak! :9
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
03 jul. 2014
Dit ziet er uit of hij zijn geld dubbel en dwars waard is.

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Mooie bak! Doet Frans aan, geen idee waarom.
Two beer or not two beer

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
En gevonden: Een CJS Foxy.

http://www.side-car-club-...panoramaside/cjs/foxy.htm
Two beer or not two beer

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:

Deze bak heeft een goed jaar geleden ook al te koop gestaan op speurders. Een paar maanden daarna stond ie te koop met de Honda als combi. En nu heeft hij 'm weer los geknoopt om los te verkopen. ik kan er geen touw meer aan vast knopen, maar ik hoef 'm ook niet te hebben. Mij teveel vernacheld dat ding.
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.