Honda cbr600f houd in, start moeilijk

Tacmiggiej

MF'er
26 okt 2014
110
0
Oesjbekistan
Hallo mf-ers

Wie kan mij op weg helpen,
Mijn 600f van 1996 met 65.000km op de teller houdt in bij 8000 toeren, ik kam hier de motor doorheen trekken maar met veel pijn en moeite, bij 10.000 toeren pruttelt ie dan ook.
De uitlaat geeft dan plof geluidjes.

Ook start hij moeilijk hier wilt niet aanslaan, startmotor werkt goed en accu spanning is ok.

Deze problemen zijn opgetreden nadat ik de tank bijna helemaal leeg had gereden. Hierna startte hij moeizaam ik heb toen forte in dr tank gegooid echter bleek dit zonder resultaat, ik moet nog de benzine filter vervangen maar ik vrees dat hier het probleem niet ligt.
Heeft iemand een idee? Geen compressie? Kleppen te strak?

Alvast bedankt. Groetjes ;)
 
Ik had graag met goed nieuws willen komen maar helaas, benzine filter vervangen incl leidingen, benzinepomp ziet goed uit, misschien een olifant in de carbs? Kleppen? Motor startte trouwens goed zowel warm als koud. Het moeilijke starten deed hij af en toe..
 
Hoe zag het ouden filter eruit?

Heb je de vlotterkamers al afgetapt (na het aftappen start hij was lastig omdat eerst de kamers weer vol moeten lopen).

Daarna maar eens de carburateurs eraf om schoon te maken lijkt me....
 
Nop.. Dan is de volgende stap de vlotterkamer leegmake en zo nodig helemaal eraf, is zo weinig vuil nodig om carbs te laten verstoppen? Hij heeft het hele seizoen al gereden?

zou zomaar eens kunnen dat er wat water in de vlotterkamers zit waardoor er de doorgang van een sproeiertje belemmert wordt.

maar die opmerking heb ik volgens mij al langs zien komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan