Motor-Forum

Select Forum

MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Reg. datum:
25 okt. 2009
ik zie bij langzaam rijden meer dan 110C... de 1098 fan is onderweg en haal de cat er uit. heb t idee dat 'ie met open uitlaten ook minder heet wordt.

Reg. datum:
11 feb. 2016
Ik heb een open uitlaat op de brutale 750. En hem laten afstellen. Toch bij warm weer voor een stoplicht een keer 120 gezien!! En bij langzaam rijden vaak 105.
Heb zitten denken aan een andere waterpomp ofzo.
Of zijn er betere oplossingen?
Eerst maar eens beginnen met koelvloeistof verversen, kijken of dat helpt
flat out until you see god, then brake

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
ymv schreef op 29 augustus 2017 @ 20:30:
Ik heb een open uitlaat op de brutale 750. En hem laten afstellen. Toch bij warm weer voor een stoplicht een keer 120 gezien!! En bij langzaam rijden vaak 105.
Heb zitten denken aan een andere waterpomp ofzo.
Of zijn er betere oplossingen?
Eerst maar eens beginnen met koelvloeistof verversen, kijken of dat helpt

- waterpomp
- Muzzy fans
- Manual fans switch
- Goed laten asftellen
- Grotere radiator
- Goeie koelvoelistof

Zoveel mogelijkheden...
L'essentiel est invisible pour les yeux!

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
Ik stond laatst bij een tank station .
Stond een man naar mijn brommer te kijken,dus ik vraag hem "wat vind je ervan"
hij "mooi hoor".
"En ?"zeg ik "wat denk je wat het is? "
Hij "Een MV agusta brutale :P "ik " :N :N :N een moto morini corsaro 1200 :t "

:+
downsider wijzigde dit bericht op dinsdag 29 augustus 2017 23:27 (0%)
Offerings to the God of Speed

Reg. datum:
06 aug. 2006
Ik meen me te herinneren dat er in de manual een max vermeld staat van 110 graden.
Ik heb overigens twee weken geleden de SPU vervangen en daarmee zijn de problemen die ik eerder vermeldde opgelost: afslaan bij hoge temp, controlelampje groot licht dat begon te knipperen bij hoge RPM, sneller knipperen van ri-aanwijzers bij hoge temp.... Duur grapje, dat wel. De knippersnelheid is opvallend snel met die nieuwe unit....bijna 2x per seconde. De knipperfrequentie blijft echter wel stabiel, ook bij hogere temperaturen. Nu is de italiaanse weer 100%. :} :t
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
downsider schreef op 29 augustus 2017 @ 23:03:
Ik stond laatst bij een tank station .
Stond een man naar mijn brommer te kijken,dus ik vraag hem "wat vind je ervan"
hij "mooi hoor".
"En ?"zeg ik "wat denk je wat het is? "
Hij "Een MV agusta brutale :P "ik " :N :N :N een moto morini corsaro 1200 :t "

:+

Mooi is mooi :9

MV F4 1000 S, hij is er!

Reg. datum:
22 jun. 2004
Voor als iemand interesse heeft

Ik verkoop mijn verstelbare handlebars voor de F4.

RommelD in "IDM Race handlebar clip-ons with variabl..."

Daarnaast ook nog beschadigde spiegels, handlebar protectionpins en ECU connectkabel (laptop naar MV):
http://www.mvagusta.net/f...ion-pins.html#post2349169
RommelD wijzigde dit bericht op maandag 25 september 2017 17:40 (36%)
Pr Blade 97 Assen oud: <S>2:24:692</S> nieuw: 2:13:562

Brutale 312RR

Reg. datum:
19 mrt. 2003
quote:
RommelD schreef op 25 september 2017 @ 17:28:
Voor als iemand interesse heeft

Ik verkoop mijn verstelbare handlebars voor de F4.

RommelD in "IDM Race handlebar clip-ons with variabl..."

Daarnaast ook nog beschadigde spiegels, handlebar protectionpins en ECU connectkabel (laptop naar MV):
http://www.mvagusta.net/f...ion-pins.html#post2349169

pm via .net

4,5Mg~3Al~2Ti~Fe

MV F3 675

Reg. datum:
22 apr. 2017
weet er iemand of er een lijst is met terugroep/garantie akties van mv in het algemeen of in mijn geval voor de F3 675/800
bij de rdw is niets bekend dus er zijn geen onveilige dingen gemeld
maar ik bijv dat de complet kabel met sensor van de F3 675/800 onder garantie kan worden vevangen als deze problemen geeft maar daar kom je pas achter achter als de dealer dit eerlijk verteld tegen je
maar er zijn er bij die laten je gewoon alles betalen en zij claimen de onderdelen en werkzaamheden alsnog op jou kenteken bij de importeur/mv italie
andre

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
Dre MV schreef op 16 november 2017 @ 22:49:
weet er iemand of er een lijst is met terugroep/garantie akties van mv in het algemeen of in mijn geval voor de F3 675/800
maar ik bijv dat de complet kabel met sensor van de F3 675/800 onder garantie kan worden vevangen als deze problemen geeft maar daar kom je pas achter achter als de dealer dit eerlijk verteld tegen je
maar er zijn er bij die laten je gewoon alles betalen en zij claimen de onderdelen en werkzaamheden alsnog op jou kenteken bij de importeur/mv italie

Startkoppeling. Wordt nog weleens slecht en vervangen is garantie. Nog ongeveer 1,5 jaar.

Reg. datum:
02 mrt. 2016
opgelost
Nielsdm wijzigde dit bericht op zaterdag 23 december 2017 19:41 (97%)
Aprilia Shiver 2009

Reg. datum:
22 jan. 2018
quote:
Dre MV schreef op 16 november 2017 @ 22:49:

Dag, bij mijn fiets zijn zowel de speed- als de baksensor vervangen. Dit viel destijds nog binnen de fabrieksgarantie, zodoende geen gezeur mee gehad en ken dit soort louche monteurs/dealers niet. Ze hebben zelfs mijn fiets weer terug gebracht in de bus ivm wintersweer. Echt onveilig is het btw niet, echter wel uitermate vervelend wat betreft snelheidsovertredingen en de onderdelen lieten lang, zeeeeeer lang op zich wachten, volgens mij hadden ze daar in ItaliŰ vakantie :z

:W Ik rij een 675 uit ‘12

Reg. datum:
25 okt. 2009
Iemand hier al 's een remapping gedaan? Om het heet lopen in verkeer tegen te gaan, schijnt een remapping te helpen ... ben al bezig een 3e fan te installeren en de kat gaat er ook uit. Andere waterpomp helpt eigenlijk niks dus wil eindelijk wel 's van 't probleem af

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
jojo buitenzorg schreef op 29 januari 2018 @ 09:01:
Iemand hier al 's een remapping gedaan? Om het heet lopen in verkeer tegen te gaan, schijnt een remapping te helpen ... ben al bezig een 3e fan te installeren en de kat gaat er ook uit. Andere waterpomp helpt eigenlijk niks dus wil eindelijk wel 's van 't probleem af

Op mvagusta.net zit een gast met de nick Merc07 en die biedt chips aan die hij zelf heeft geprogrameerd waarbij de fan veel eerder aan gaat. Werkt perfect.

Piet piraat

Reg. datum:
07 jun. 2005
Ik zal ze hier niet allemaal plaatsen maar er staan flink wat onderdelen van een Brutale 800 online. Sommige ook geschikt voor een F3.
http://www.mvagusta.net/f...ts-performance-shock.html

Onderdelen zijn van mijn oude fiets. Veel plezier met winkelen.
Il Corsaro Ŕ il potere di stretto.

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
Goede avond allemaal, uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me af of hier ook Tuono V2 rijders te vinden zijn die nu een Brutale 1078 rijden?? Ik ben met name weg van enigszins bitchy motoren die je moet temmen, maar ik zoek geen leeuwin die me kop eraf bijt.

> zijn er (ex)tuono rijders die me meer kunnen vertellen?

Ter vergelijk, mijn Tuono 2004 V2 doet nu 128PK op het achterwiel met >94 tot 98NM koppel van 3500rpm t/m 10.000 rpm.
Het HOLEC - Ridderkerk topic

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
Smit schreef op 16 februari 2018 @ 22:15:
Goede avond allemaal, uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me af of hier ook Tuono V2 rijders te vinden zijn die nu een Brutale 1078 rijden?? Ik ben met name weg van enigszins bitchy motoren die je moet temmen, maar ik zoek geen leeuwin die me kop eraf bijt.

> zijn er (ex)tuono rijders die me meer kunnen vertellen?

Ter vergelijk, mijn Tuono 2004 V2 doet nu 128PK op het achterwiel met >94 tot 98NM koppel van 3500rpm t/m 10.000 rpm.

Ik heb een RSV Mille gehad en heb de F4 1078. En dat is echt niet te vergelijken vind ik. Totaal vschillend en ik neem aan dat de Tuono en B4 min of meer hetzelfde vetschil is. Bitchy en moeilijk te temmen? Vind ik lastig te zeggen... Zal allemaal wel meevallen. Wel meer dan voldoende vermorgen. Probeer het gewoon eens!!

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Ik heb ook een Mille gehad en heb nog niet zo lang geleden op een Brutale 1090 proefgereden,
is inderdaad totaal anders dan een V2 ,ook reed deze heel schokkerig bij lage toeren,komt waarschijnlijk door de milieu eisen,hopelijk rijd een 1078 beter anders zou ik hem zeker niet
aanraden,de 1090 is hem dan ook niet geworden.Ik heb een Ducati streetfighter gekocht en
ben daar tot nu toe heel blij mee.
RG-gamma wijzigde dit bericht op zondag 18 februari 2018 01:33 (6%)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
quote:
Maximum Velocity schreef op 17 februari 2018 @ 20:56:

[...]

Ik heb een RSV Mille gehad en heb de F4 1078. En dat is echt niet te vergelijken vind ik. Totaal vschillend en ik neem aan dat de Tuono en B4 min of meer hetzelfde vetschil is. Bitchy en moeilijk te temmen? Vind ik lastig te zeggen... Zal allemaal wel meevallen. Wel meer dan voldoende vermorgen. Probeer het gewoon eens!!

Ah, thanks. Zoals gezegd, ik hou wel van het "lompe" van de V2 en zoek dan ook geen super soepele en voorspelbare 4-in-lijn. Maar ik krijg het idee (testen/lezen) dat de 1078 zeker geen super soepele motorloopt/karakter heeft (Ún dat zou prima zijn!). Of heeft dat puur te maken met de aan/uit (zenuwachtig/schokkerig) gasreactie? Wat vind je verder van de motorloop, linear, spannend, enigszins comfortable voorspelbaar, of zelfs 'saai' :+ ? (behalve dat er een enorme berg kracht in zit)

"even proberen", klinkt leuk, maar zoveel staan er ook weer niet voor een proefritje.
Ik vind de 1078 erg mooi, tijdloos, italiaans. (Had ook al een zwak voor de 916 serie/1098 serie).

quote:
RG-gamma schreef op 18 februari 2018 @ 01:32:
Ik heb ook een Mille gehad en heb nog niet zo lang geleden op een Brutale 1090 proefgereden,
is inderdaad totaal anders dan een V2 ,ook reed deze heel schokkerig bij lage toeren,komt waarschijnlijk door de milieu eisen,hopelijk rijd een 1078 beter anders zou ik hem zeker niet
aanraden,de 1090 is hem dan ook niet geworden.Ik heb een Ducati streetfighter gekocht en
ben daar tot nu toe heel blij mee.

Buiten het schokkerige, wat viel je nog meer op in vergelijk met de Mille/1090?
Het HOLEC - Ridderkerk topic

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
"
quote:
Smit schreef op 20 februari 2018 @ 08:29:

[...]

Ah, thanks. Zoals gezegd, ik hou wel van het "lompe" van de V2 en zoek dan ook geen super soepele en voorspelbare 4-in-lijn. Maar ik krijg het idee (testen/lezen) dat de 1078 zeker geen super soepele motorloopt/karakter heeft (Ún dat zou prima zijn!). Of heeft dat puur te maken met de aan/uit (zenuwachtig/schokkerig) gasreactie? Wat vind je verder van de motorloop, linear, spannend, enigszins comfortable voorspelbaar, of zelfs 'saai' :+ ? (behalve dat er een enorme berg kracht in zit)

"even proberen", klinkt leuk, maar zoveel staan er ook weer niet voor een proefritje.
Ik vind de 1078 erg mooi, tijdloos, italiaans. (Had ook al een zwak voor de 916 serie/1098 serie).

[...]

Buiten het schokkerige, wat viel je nog meer op in vergelijk met de Mille/1090?

Laat ik er duidelijk over zijn... De F4 1078 is een hele heftige motorfiets. Veel heftiger wordt het waarschijnlijk niet. Ik heb een race ecu dus het schokkerige is er wel uit alhoewel volledig soepel wel wat anders is. De motorloop is de waanzin. Vermogen is altijd meer dan volop aanwezig en in feite bepaal je zelf met je rechterhand hoe erg je het maakt.

Mij vrouw die graag achterop reed omschreef het zo:

What a beast of a motorcycle!
It growls and rages and flies across the tarmac like a wild animal that has escaped the confinement of a cage and after merely waiting restlessly until the release, will not endure being locked up ever again.

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
Hier staan ze samen. En eigenlijk geen vergelijk. De RSV is kinderspel vergeleken met de F4image.jpg

Reg. datum:
14 dec. 2011
Das dan een groot verschil met de f4 750. Ik had die getest voor aankoop van mn duc en vond het motorkarakter (en de zithouding) op straat waardeloos.

Prachtige machine, dat weer wel.

F4 1078 RR & B3 800 RR

Reg. datum:
19 aug. 2003
quote:
Hubertje schreef op 20 februari 2018 @ 21:07:
Das dan een groot verschil met de f4 750. Ik had die getest voor aankoop van mn duc en vond het motorkarakter (en de zithouding) op straat waardeloos.

Prachtige machine, dat weer wel.

Dat kun je op geen enkele manier vergelijken. Deze 1078 heeft vanaf 2500 toeren al meer dan 100nm koppel met een max van 130nm. De 750 komt niet boven de 80nm dacht ik. Die moet je als een tweetakt rijden.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.