MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Ik heb een open uitlaat op de brutale 750. En hem laten afstellen. Toch bij warm weer voor een stoplicht een keer 120 gezien!! En bij langzaam rijden vaak 105.
Heb zitten denken aan een andere waterpomp ofzo.
Of zijn er betere oplossingen?
Eerst maar eens beginnen met koelvloeistof verversen, kijken of dat helpt
 
Ik heb een open uitlaat op de brutale 750. En hem laten afstellen. Toch bij warm weer voor een stoplicht een keer 120 gezien!! En bij langzaam rijden vaak 105.
Heb zitten denken aan een andere waterpomp ofzo.
Of zijn er betere oplossingen?
Eerst maar eens beginnen met koelvloeistof verversen, kijken of dat helpt

- waterpomp
- Muzzy fans
- Manual fans switch
- Goed laten asftellen
- Grotere radiator
- Goeie koelvoelistof

Zoveel mogelijkheden...
 
Ik stond laatst bij een tank station .
Stond een man naar mijn brommer te kijken,dus ik vraag hem "wat vind je ervan"
hij "mooi hoor".
"En ?"zeg ik "wat denk je wat het is? "
Hij "Een MV agusta brutale :P "ik " :N :N :N een moto morini corsaro 1200 :t "

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik meen me te herinneren dat er in de manual een max vermeld staat van 110 graden.
Ik heb overigens twee weken geleden de SPU vervangen en daarmee zijn de problemen die ik eerder vermeldde opgelost: afslaan bij hoge temp, controlelampje groot licht dat begon te knipperen bij hoge RPM, sneller knipperen van ri-aanwijzers bij hoge temp.... Duur grapje, dat wel. De knippersnelheid is opvallend snel met die nieuwe unit....bijna 2x per seconde. De knipperfrequentie blijft echter wel stabiel, ook bij hogere temperaturen. Nu is de italiaanse weer 100%. :} :t
 
weet er iemand of er een lijst is met terugroep/garantie akties van mv in het algemeen of in mijn geval voor de F3 675/800
bij de rdw is niets bekend dus er zijn geen onveilige dingen gemeld
maar ik bijv dat de complet kabel met sensor van de F3 675/800 onder garantie kan worden vevangen als deze problemen geeft maar daar kom je pas achter achter als de dealer dit eerlijk verteld tegen je
maar er zijn er bij die laten je gewoon alles betalen en zij claimen de onderdelen en werkzaamheden alsnog op jou kenteken bij de importeur/mv italie
 
weet er iemand of er een lijst is met terugroep/garantie akties van mv in het algemeen of in mijn geval voor de F3 675/800
bij de rdw is niets bekend dus er zijn geen onveilige dingen gemeld
maar ik bijv dat de complet kabel met sensor van de F3 675/800 onder garantie kan worden vevangen als deze problemen geeft maar daar kom je pas achter achter als de dealer dit eerlijk verteld tegen je
maar er zijn er bij die laten je gewoon alles betalen en zij claimen de onderdelen en werkzaamheden alsnog op jou kenteken bij de importeur/mv italie

Startkoppeling. Wordt nog weleens slecht en vervangen is garantie. Nog ongeveer 1,5 jaar.
 
weet er iemand of er een lijst is met terugroep/garantie akties van mv in het algemeen of in mijn geval voor de F3 675/800
bij de rdw is niets bekend dus er zijn geen onveilige dingen gemeld
maar ik bijv dat de complet kabel met sensor van de F3 675/800 onder garantie kan worden vevangen als deze problemen geeft maar daar kom je pas achter achter als de dealer dit eerlijk verteld tegen je
maar er zijn er bij die laten je gewoon alles betalen en zij claimen de onderdelen en werkzaamheden alsnog op jou kenteken bij de importeur/mv italie

Dag, bij mijn fiets zijn zowel de speed- als de baksensor vervangen. Dit viel destijds nog binnen de fabrieksgarantie, zodoende geen gezeur mee gehad en ken dit soort louche monteurs/dealers niet. Ze hebben zelfs mijn fiets weer terug gebracht in de bus ivm wintersweer. Echt onveilig is het btw niet, echter wel uitermate vervelend wat betreft snelheidsovertredingen en de onderdelen lieten lang, zeeeeeer lang op zich wachten, volgens mij hadden ze daar in Italië vakantie :z

:W Ik rij een 675 uit ‘12
 
Iemand hier al 's een remapping gedaan? Om het heet lopen in verkeer tegen te gaan, schijnt een remapping te helpen ... ben al bezig een 3e fan te installeren en de kat gaat er ook uit. Andere waterpomp helpt eigenlijk niks dus wil eindelijk wel 's van 't probleem af
 
Iemand hier al 's een remapping gedaan? Om het heet lopen in verkeer tegen te gaan, schijnt een remapping te helpen ... ben al bezig een 3e fan te installeren en de kat gaat er ook uit. Andere waterpomp helpt eigenlijk niks dus wil eindelijk wel 's van 't probleem af

Op mvagusta.net zit een gast met de nick Merc07 en die biedt chips aan die hij zelf heeft geprogrameerd waarbij de fan veel eerder aan gaat. Werkt perfect.
 
Goede avond allemaal, uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me af of hier ook Tuono V2 rijders te vinden zijn die nu een Brutale 1078 rijden?? Ik ben met name weg van enigszins bitchy motoren die je moet temmen, maar ik zoek geen leeuwin die me kop eraf bijt.

> zijn er (ex)tuono rijders die me meer kunnen vertellen?

Ter vergelijk, mijn Tuono 2004 V2 doet nu 128PK op het achterwiel met >94 tot 98NM koppel van 3500rpm t/m 10.000 rpm.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allemaal, uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me af of hier ook Tuono V2 rijders te vinden zijn die nu een Brutale 1078 rijden?? Ik ben met name weg van enigszins bitchy motoren die je moet temmen, maar ik zoek geen leeuwin die me kop eraf bijt.

> zijn er (ex)tuono rijders die me meer kunnen vertellen?

Ter vergelijk, mijn Tuono 2004 V2 doet nu 128PK op het achterwiel met >94 tot 98NM koppel van 3500rpm t/m 10.000 rpm.

Ik heb een RSV Mille gehad en heb de F4 1078. En dat is echt niet te vergelijken vind ik. Totaal vschillend en ik neem aan dat de Tuono en B4 min of meer hetzelfde vetschil is. Bitchy en moeilijk te temmen? Vind ik lastig te zeggen... Zal allemaal wel meevallen. Wel meer dan voldoende vermorgen. Probeer het gewoon eens!!
 
Ik heb ook een Mille gehad en heb nog niet zo lang geleden op een Brutale 1090 proefgereden,
is inderdaad totaal anders dan een V2 ,ook reed deze heel schokkerig bij lage toeren,komt waarschijnlijk door de milieu eisen,hopelijk rijd een 1078 beter anders zou ik hem zeker niet
aanraden,de 1090 is hem dan ook niet geworden.Ik heb een Ducati streetfighter gekocht en
ben daar tot nu toe heel blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een RSV Mille gehad en heb de F4 1078. En dat is echt niet te vergelijken vind ik. Totaal vschillend en ik neem aan dat de Tuono en B4 min of meer hetzelfde vetschil is. Bitchy en moeilijk te temmen? Vind ik lastig te zeggen... Zal allemaal wel meevallen. Wel meer dan voldoende vermorgen. Probeer het gewoon eens!!

Ah, thanks. Zoals gezegd, ik hou wel van het "lompe" van de V2 en zoek dan ook geen super soepele en voorspelbare 4-in-lijn. Maar ik krijg het idee (testen/lezen) dat de 1078 zeker geen super soepele motorloopt/karakter heeft (én dat zou prima zijn!). Of heeft dat puur te maken met de aan/uit (zenuwachtig/schokkerig) gasreactie? Wat vind je verder van de motorloop, linear, spannend, enigszins comfortable voorspelbaar, of zelfs 'saai' :+ ? (behalve dat er een enorme berg kracht in zit)

"even proberen", klinkt leuk, maar zoveel staan er ook weer niet voor een proefritje.
Ik vind de 1078 erg mooi, tijdloos, italiaans. (Had ook al een zwak voor de 916 serie/1098 serie).

Ik heb ook een Mille gehad en heb nog niet zo lang geleden op een Brutale 1090 proefgereden,
is inderdaad totaal anders dan een V2 ,ook reed deze heel schokkerig bij lage toeren,komt waarschijnlijk door de milieu eisen,hopelijk rijd een 1078 beter anders zou ik hem zeker niet
aanraden,de 1090 is hem dan ook niet geworden.Ik heb een Ducati streetfighter gekocht en
ben daar tot nu toe heel blij mee.

Buiten het schokkerige, wat viel je nog meer op in vergelijk met de Mille/1090?
 
"
Ah, thanks. Zoals gezegd, ik hou wel van het "lompe" van de V2 en zoek dan ook geen super soepele en voorspelbare 4-in-lijn. Maar ik krijg het idee (testen/lezen) dat de 1078 zeker geen super soepele motorloopt/karakter heeft (én dat zou prima zijn!). Of heeft dat puur te maken met de aan/uit (zenuwachtig/schokkerig) gasreactie? Wat vind je verder van de motorloop, linear, spannend, enigszins comfortable voorspelbaar, of zelfs 'saai' :+ ? (behalve dat er een enorme berg kracht in zit)

"even proberen", klinkt leuk, maar zoveel staan er ook weer niet voor een proefritje.
Ik vind de 1078 erg mooi, tijdloos, italiaans. (Had ook al een zwak voor de 916 serie/1098 serie).Buiten het schokkerige, wat viel je nog meer op in vergelijk met de Mille/1090?

Laat ik er duidelijk over zijn... De F4 1078 is een hele heftige motorfiets. Veel heftiger wordt het waarschijnlijk niet. Ik heb een race ecu dus het schokkerige is er wel uit alhoewel volledig soepel wel wat anders is. De motorloop is de waanzin. Vermogen is altijd meer dan volop aanwezig en in feite bepaal je zelf met je rechterhand hoe erg je het maakt.

Mij vrouw die graag achterop reed omschreef het zo:

What a beast of a motorcycle!
It growls and rages and flies across the tarmac like a wild animal that has escaped the confinement of a cage and after merely waiting restlessly until the release, will not endure being locked up ever again.
 
Hier staan ze samen. En eigenlijk geen vergelijk. De RSV is kinderspel vergeleken met de F4
full
 
Das dan een groot verschil met de f4 750. Ik had die getest voor aankoop van mn duc en vond het motorkarakter (en de zithouding) op straat waardeloos.

Prachtige machine, dat weer wel.
 
Das dan een groot verschil met de f4 750. Ik had die getest voor aankoop van mn duc en vond het motorkarakter (en de zithouding) op straat waardeloos.

Prachtige machine, dat weer wel.

Dat kun je op geen enkele manier vergelijken. Deze 1078 heeft vanaf 2500 toeren al meer dan 100nm koppel met een max van 130nm. De 750 komt niet boven de 80nm dacht ik. Die moet je als een tweetakt rijden.
 
Weet iemand of de velgen van een 2000-2010 F4 passen op een F4 van na 2011? Ik heb m'n F4 Superstock verkocht en nog een stel mooie BST carbon wielen te koop. *O* *O*
Ik weet dat ze in ieder geval passen op alle modellen van voor 2011, alle voorvork varianten inclusief Brutale. Optioneel met remschijven.

groeten,
Harry
full
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn aan het kijken voor een hublager. Nou hoorde ik hier dat je beter niet het originele INA lager kan plaatsen maar dat er een alternatief is. Wat kost ie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan