slecht starten honda shadow

tobberd

Rookie
21 dec 2014
2
0
goeiedag mensen
heb een honda shadow 1100 uit 1989
als ik er zomers op rij start hij in een keer
laat me nooit in de steek
maar dan komt de winter zodrahij langerdan 3wekenstilstaat
gaat hij heelslecht starten hij staat in een vrij droge garage
ben nu al weer 2dagen bezig om hem aan de praat te krijgen
heb 3 keer de accu leeg gestart
denk dat ik hem morgen wel aan de praat krijgt
mij vraag wat zou dat kunnen zijn
heb deze keer echt 5weken stil gestaan
 
Ik zou er eerst voor de gein een autoaccu bijnaast zetten, als starthulp. Kijken hoe die dan start, dan weet je dat ook weer.
Chokemechanisme en kabel helemaal nalopen.
Een busje forté1 in de benzinetank gooien.
Alle elektrische verbindingen loshalen en schoonmaken (en dan ook echt alles, geen half werk).
 
Doe in elk geval ook wat bananeman zegt.
Even de schroeven losdraaien onderaan de vlotterbakken.
Zou ook even carburateur-reiniger in de tank gooien.

Je kan de rotzooi die onderin de vlotterbakjes er wel uit krijgen, door de schroeven los te draaien.
Maar er kan rotzooi in de brandstofleidingen zitten, wat daarna weer in de carburateur terecht komt.

Hoelang zitten je bougie er al in?
Juist als de temperatuur wat lager wordt, kunnen alle 'kleine' gebreken tegenwerken.
 
Zou ook even carburateur-reiniger in de tank gooien.

Je kan de rotzooi die onderin de vlotterbakjes er wel uit krijgen, door de schroeven los te draaien.
Maar er kan rotzooi in de brandstofleidingen zitten, wat daarna weer in de carburateur terecht komt.

Hoelang zitten je bougie er al in?
Juist als de temperatuur wat lager wordt, kunnen alle 'kleine' gebreken tegenwerken.

Het gaat bananeman denk ik voornamelijk om vocht.
Forte1 is een reiniger die veel gebruikt word. Of ie goed is..?
 
het gaat om het verlopen van de brandstof in de vlotterbakken.
veel oudere motoren hebben last van slecht starten na enkele weken stilstand, komt door de "nieuwe benzine".
uiteraard is dat bij de en wat meer dan de andere motor, een van mijn eigen motoren, een XL500s, heeft er al na een week last van.
carb aftappen en hij start met 1 trap.
het is goed mogelijk dat deze motor gewoon start als er weer verse benzine in de vlotterbakken zit en de accu weer vol is.
 
Laatst bewerkt:
het gaat om het verlopen van de brandstof in de vlotterbakken.
veel oudere motoren hebben last van slecht starten na enkele weken stilstand, komt door de "nieuwe benzine".
uiteraard is dat bij de en wat meer dan de andere motor, een van mijn eigen motoren, een XL500s, heeft er al na een week last van.
carb aftappen en hij start met 1 trap.
het is goed mogelijk dat deze motor gewoon start als er weer verse benzine in de vlotterbakken zit en de accu weer vol is.

Sooo, na een week al? Dat is nieuw voor mij.
 
het gaat om het verlopen van de brandstof in de vlotterbakken.
veel oudere motoren hebben last van slecht starten na enkele weken stilstand, komt door de "nieuwe benzine".
uiteraard is dat bij de en wat meer dan de andere motor, een van mijn eigen motoren, een XL500s, heeft er al na een week last van.
Blijkbaar heb ik dan een ''goeie'' ouwe motor, CB550F2 van '76.
Al staat hij een half jaar stil, trappen en lopen... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan