Gs450l loopt na snelweg niet lager dan 4000 toeren

sven279

MF'er
11 mei 2014
190
0
utrecht
Zoals de titel zegt, de motor loopt naar mijn idee goed bij lagere snelheden, in het begin als nog wat koud is komen er wel soms stationair (1200 toeren) klappen uit de uitlaat.
Nu op de snelweg rijd ook goed alleen als ik dan van de snelweg afkom dan blijft de motor 4000 toeren maken. Op een P gewacht wanneer dit minder werd, duurde 5 minuten en dan zakte het heel langzaam.
Als ik de motor uitzet voor een minuut of 2 loopt hij wel weer stationair 1200 toeren..?

Nu heeft de motor even stil gestaan en denk ik dat ik de carbs moet schoonmaken en synchroniseren, alleen voor ik daar aan begin vroeg ik me af wat jullie denken dat het kan zijn?
 
Misschien nog handig om te melden dat er een additief is toegevoegd bij de brandstof
Edit:bijna 2 uur later is de motor nog steeds flink warm. Olie en filter moeten nog worden vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Rare symptomen, misschien trekt je motor ergens valse lucht, bij bijvoorbeeld een inlaatrubber.
Als een motor klappen geeft dan dat van een ontstekingsprobleem af komen.
Maar om niks uit te sluiten zou ik ook naar je gaskabels kijken, misschien zit er ergens een rafel waardoor het allemaal niet soepel loopt.

Groeten en succes ermee.
 
Dit is een typisch verschijnsel, dat optreedt bij lekkende inlaatrubbers. Start de motor en spuit remmenreiniger of b.v. deodorant richting de inlaatrubbers. Als de motor meteen sneller gaat draaien, zijn de inlaatrubbers lek.
Het klappen in de uitlaat treedt dan op, bij gas dicht.
 
Laatst bewerkt:
Zoals de titel zegt, de motor loopt naar mijn idee goed bij lagere snelheden, in het begin als nog wat koud is komen er wel soms stationair (1200 toeren) klappen uit de uitlaat.
Nu op de snelweg rijd ook goed alleen als ik dan van de snelweg afkom dan blijft de motor 4000 toeren maken. Op een P gewacht wanneer dit minder werd, duurde 5 minuten en dan zakte het heel langzaam.
Als ik de motor uitzet voor een minuut of 2 loopt hij wel weer stationair 1200 toeren..?

Nu heeft de motor even stil gestaan en denk ik dat ik de carbs moet schoonmaken en synchroniseren, alleen voor ik daar aan begin vroeg ik me af wat jullie denken dat het kan zijn?

Zoals al genoemd, gemene lucht :Y
 
Stationair mengsel veel te arm. Zeker gezien dat er een reinigings middel aan de brandstof is toegevoegd met als gevolg dat het vuil wel los geweekt is in de carbs maar vervolgens geen kant op kan en nu dus de sproeiers deels verstopt zitten daardoor.
 
Het is een reinigingsmiddel daddy, om te zorgen dat ook de sproeiers schoon worden.

Deze reinigingsmiddelen werken alleen maar redelijk bij motoren met een injectie systeem en dan nog niet eens 100% goed.
Bij carbs weken ze wel het vuil los maar lossen ze het niet echt op en blijft het los geweekte vuil dus zweven in de vlotterkamers en de kanaaltjes van de carbs.

Mensen dichten aan dit soort middelen bijna mythische eigenschappen toe terwijl het eigenlijk maar een nauwelijks werkend lapmiddel is voor de luie prutser sleutelaar.
Alleen als je dit soort middelen toevoegd voordat de motor langere tyd stil komt te staan en als dan ook nog eens de carbs 100% goed schoon zijn dan blijven ze dat ook door dit soort middeltjes.
 
Probleem doet zich nog steeds voor, de deo op de rubbers gespoten toen de motor warm war, geen reactie.
Dan ga ik er van uit dat de motor te arm staat afgesteld nu.
Alleen de stelschroeven staan allebei dicht(kwam ik gister achter toen de carbs ging schoonmaken) waarvan er 1 zelfs vast zit en niet los te krijgen is, hebben jullie nog ideeën om dat schroefje los te krijgen?
 
Raar hoor, want die schroefjes had je er met schoonmaken van de carbs al uit moeten draaien..
Die kanaaltjes moeten ook schoon kerel.
En ja dat is je probleem nu!

Heel voorzichtig met een juiste schroevendraaier (goed passend) heen en weer proberen te draaien.
Ik snap alleen niet dat je ze er dan weer op hebt gezet, je kon zoal weten dat het niet zou helpen als je maar de helft van je carbs schoonmaakt, en dan juist het gedeelte (stationair) wat niet goed meer werkte.
 
Schroefje linker ging wel en van de rechter niet.
Denk een van de vorige eigenaren dit te vast heb gezet zelfs met een passende krijg ik hem niet los. Ben mij er bewust van dat dit ook niet honderd procent schoon was nu.
Kwam overigens niet veel zooi uit de carbs.
Heb teflon spray en wd 40 ook geprobeerd al om dat kreng er uit te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan