500 euro challenge 2015: vf1000frankenstein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
jep het veld wordt uitgebreid met nog een honda :

vf 1000 f uit 1984 !

motor vandaag opgehaald en thuisgebracht
er zit nogal wat werk in en ontbreekt nog wat belangrijke onderdelen :
maar goede nieuws is dat ik het sleutel budget mag verhogen met 175 euro ! .

update : 03-01-15 een tweede motor opgehaald dit maal een vf1000ff hierdoor zijn bijna alle ontbrekende delen gevonden . deze motor is ook van betere kwaliteit dan de begin motor dus gaan een overdenken om deze klaar te maken ipv de f.
feit is dat de twee wel verschillen en niet alle onderdelen zijn overzetbaar dus maar eerst eens inventariseren wat anders is en niet overzetbaar

ontbrekend :
startrelais
startmotor
accu
zijkappen
spiegel links
kabel naar accu en startmotor
koplamp frame
oliekoeler
beugel luchtfilter ( zelf namaken uit rvs draad )


reparatie ;
alle overige kappen
beugels
dashboard
tank (uitdeuken en ontroesten )
tankdop (gangbaar maken en slot repareren )
uitlaten (marshalls pasmaken )
koplamp
carburateur
enz enz

morgen beginnen met demontage en kijken wat er bij het lijstje opkomt

hier wat foto's van vandaag :
Foto-7LJMMX3K-D.jpg

Foto-R6VXGLNO-D.jpg

Foto-ZJRWO8HJ-D.jpg

Foto-J8WTSRMP-D.jpg

Foto-36R6MDL8-D.jpg

Foto-JWM4WX8T-D.jpg

Foto-W8SVET6P-D.jpg

Foto-AOVPBPCS-D.jpg

Foto-RP3TPQCL-D.jpg

Foto-CBQTJUDF-D.jpg

Foto-CWPJCX7T-D.jpg

Foto-JCFXWATK-D.jpg

Foto-PB8YR7BV-D.jpg

Foto-I7848MXT-D.jpg

Foto-8EMW6TAW-D.jpg

Foto-JAYGMCA7-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow! Even geen woorden hiervoor! Heel veel succes! Als ie straks loopt wel de dikste motor van ons allemaal denk ik!
 
ik denk het ook erike ! mag ook wel ben zelf ook geen lichtgewicht mag wel oppassen bij wankele bruggen straks hahahaha
 
Heel veel succes met je uitdaging.
En natuurlijk respect voor het feit dat je deze bent aangegaan :}

Kan je niet helpen aan direct passende onderdelen, het enige wat ik in de aanbieding heb is wat relatief universele onderdelen van een XS750. Zoals een dikke kabel tussen accu en startmotor en een startrelais.
Morgen even meten wat de lengte is (en een fotootje maken).
Laat maar weten of je wat wil hebben.

Als je wat hebben wil, bedragen de kosten de verzendkosten en 1 biertje ergens in 2015 :+
En volgens mij hoef je dat niet mee te tellen in je budget *:)
 
Moedig! Maar goed dat we twee weken later weggaan dan in 2014! Wat mij betreft verdien je extra punten! Ik zie veel roest, ik hoop voor je dat alles een beetje leuk los wil komen.
 
Ik hoop voor je dat je voldoende kruipolie in voorraad hebt, je gaat het zo te zien wel nodig hebben.

Denk dat je eerste doel moet zijn deze verzameling onderdelen rijdend te krijgen. Schoonheid lijkt mij nu niet heel belangrijk...

Nog een vraagje, dat net over de motor met vervoeren was dat bedoeld om onverhoopt afvliegende onderdelen tegen te houden :? _O-
 
klopt het net was voor camoflage doeleinden en om eventuele onderdelen op te vangen . kwam er achter dat veel onderdelen met tyrip vastzaten dus demontage gaat voorspoedig hahaha
 
klopt het net was voor camoflage doeleinden en om eventuele onderdelen op te vangen . kwam er achter dat veel onderdelen met tyrip vastzaten dus demontage gaat voorspoedig hahaha

Haha, ja klopt. Ik had veel dingen "voor de show" vast gezet, dat vooral vanwege marktplaats publiek dat telkens ging mailen "dus er zitten geen uitlaten bij" etc..

Dit topic dus ook in m'n favorieten, ben erg benieuwd :) Wel leuk dat-ie binnen M-F blijft ook.
 
Laatst bewerkt:
Aan het meten geweest, 1 kabel van ongeveer 30 cm en 1 van 50 cm. Kabels zijn uitgevoerd met aan beide zijdes aangesoldeerde ogen met een binnendiameter 6 mm.

Zie foto.
full
 
dat zou een mooie prijs voor de gedane arbeid zijn, ja. want zoals-ie nu is, is het niet veel meer.
 
Nee, dat niet helaas. Bij de vorige eigenaar (banzxr-bas heeft hem van mij, maar de persoon daarvoor) had hem in z'n achtertuin staan. Dat doet een 30 jaar oud frame natuurlijk geen goed, al was het misschien ook niet meer de verwachting dat iemand die VF ooit nog terug op de weg zou gaan brengen.

Ik heb zelf getwijfeld om hem weer op te knappen, maar ik had naast deze VF nog een projectbasis staan (m'n VFR) en 2 tegelijk is niet handig. Uiteindelijk is de keuze op m'n VFR gevallen en ging deze VF de verkoop in, maar het lijkt erop dat-ie aan banzxr een goed baasje krijgt :)
 
Laatst bewerkt:
zo vandaag eens flink uit de starblokken gevlogen

waarschuwing !!!!!
het onderstaande kan wtf momenten oproepen doorlezen op eigen risico



















zo het demonteren is begonnen
Foto-RDRNY8TZ-D.jpg

niet helemaal origineel volgens mij
Foto-FWDMGFK4-D.jpg

beetje water in de bedrading maar wordt nog veel erger later
Foto-PBOZ8LYO-D.jpg

mis nogal wat delen bi de koplamp
Foto-CIWCEZXW-D.jpg

iemandd heeft in verleden koppen weggeboord
Foto-RPCXZ3TC-D.jpg

Foto-IZ3JCYM7-D.jpg

tja zo kan je ook rubbers vastzetten helaas zijn hierdoor 3 rubbers gescheurd dus komen op het lijstje te staan
Foto-RDUENR3V-D.jpg

oxidatie in de carbs dat kan interessant worden
Foto-QXFWEGZL-D.jpg

motor hield van lijntjes snuiven blijkbaar
Foto-JNSKQUQD-D.jpg

koppen gaan eraf dus
Foto-U4EIVDCI-D.jpg

Foto-OYFMQBYR-D.jpg

Foto-SU3IFM8X-D.jpg

zij dat het erger werd :
Foto-FXE7IYGI-D.jpg

voorste kop ziet er netjes uit :
Foto-FTFEP8P4-D.jpg

huh?
Foto-YOMRFGTG-D.jpg

verzameling in de eetkamer wordt groter en groter
Foto-BCDHOHD3-D.jpg

Foto-Y8PYUC6Z-D.jpg

Foto-DXDC7CBN-D.jpg

schoonmaken !
Foto-JQZBM6QY-D.jpg

schoon !
Foto-H7EBLZLI-D.jpg

dit bleef er over na diverse delen schoon te hebben gemaakt
Foto-HR7RF6F7-D.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan