Knutselen aan motor

Thij_Apd

Rookie
26 dec 2014
23
1
Apeldoorn
Beste mede motorliefhebbers,

Ik zal alvast beginnen met vertellen dat ik waarschijnlijk een veel jongere leeftijd heb dan jullie.
Ik ben namelijk pas 14. Zelf ben ik erg geïnteresseerd in motoren en ben van plan om als ik de goede leeftijd heb meteen te starten met rijslessen (ben zelf al aan het sparen, ben aardig opweg, me ouders willen niet (mee)betalen)!

Ik ben van plan om zelf een erg goedkope motor te kopen, en die binnen mijn (erg kleine) budget op te knappen. Mijn vader is geen voorstander van het idee en zegt dat we niet de ruimte er voor hebben. En dat we niet de juiste gereedschap hebben. (zelf denk ik daar anders over) Op dit moment heb ik een aanbieding in het oog waarbij er een honda cbr 600 f2 wordt aangeboden, waaraan de startmotor en accu kapot zijn. Ik wilde hem als ik hem eenmaal aan de praat heb gekregen ombouwen tot streetfighter, man van wie ik hem zou kopen heeft hier de eerste stappen al voor genomen, plexiglas verwijderen etc.

Zelf ben ik optimistisch en denk ik dat ik hem wel weer aan de praat kan krijgen, maar me pa denkt anders... Wat denken jullie, is het mogelijk voor een 14 jarige zonder erg veel kennis met een werkplaatshandboek een motor weer tot leven te brengen?

En welke tools zou ik daar voor nodig hebben? (binnen een klein budget)

Met vriendelijke groet,

Thij
 
Als je er echt van wilt leren zou ik in ieder geval zeker geen scooter kopen... dan toch zeker een schakelbrommer of motor (waarbij een schakelbrommer wat makkelijker is voor een beginner)

Of een pitbike, die kan je ook voor 100-200 euro lopend kopen
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen...c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=l
http://www.speurders.nl/overzicht/p...max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=r

Zijn wel Chinese wanproducten (of je moet vanaf 400 euro kijken) maar wel goedkoop en prima om te leren sleutelen. En neemt ook nauwelijks ruimte in.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo dat ik perse voor de winst ga, wil voor ervaringen en kennis opdoen.
Mijn vader heeft toen hij jong was zijn rijbewijs gehaald, en als ik een rijdende motor heb zou ik als hij eenmaal weer 'ophaal' lessen heeft gekregen met hem kunnen gaan touren.

Ben ook erg blij met Martell's aanbod! Heb me vader over het aanbod geïnformeerd!


Bedoelde ook niet voor de winst, maar omdat dat een lopende motor is waar je niet veel werk aan hebt.
Je kan bijvoorbeeld beginnen met een onderhoudsbeurt en kleppen stellen/ carburateurs synchroon stellen.
Een mooi project om een beetje aan de techniek te ''snuffelen'' zeg maar, en wellicht een stukje toeren met je vader als het werk er aan klaar is geeft veel voldoening denk ik.
 
Ik zou gaan voor een oude schakelbrommer. Je kunt aardig wat leren sleutelen aan zo'n ding en als je wat verneukt, en dat doe je geheid een keer }) ,kost het niet de wereld aan onderdelen.
Uit jeugdsentiment zeg ik dan een Zundapp KS50 maar dat is volledig bevooroordeeld. Dat was mijn eerste brommer en hier heb mijn eerste sleutelervaring opgedaan en door schade en schande wijs geworden.
 
Ik zou gaan voor een oude schakelbrommer. Je kunt aardig wat leren sleutelen aan zo'n ding en als je wat verneukt, en dat doe je geheid een keer }) ,kost het niet de wereld aan onderdelen.
Uit jeugdsentiment zeg ik dan een Zundapp KS50 maar dat is volledig bevooroordeeld. Dat was mijn eerste brommer en hier heb mijn eerste sleutelervaring opgedaan en door schade en schande wijs geworden.

Het is wel n knappe aanschaf zo'n dappie. Koop je al n knappe motor voor.
In staat van ontbinding vragen ze voor n dap zomaar 1200 pleuri's.
Ook ik heb ze vroeger wel gehad, maar toen kocht je ze nog makkelijk in knappe staat voor rond de 400 gulden. Das wel n beetje groot verschil...
 
Terug
Bovenaan Onderaan