Honda cbr 600RR/ 2005

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Hallo allemaal,

Na mij netjes te hebben voorgesteld heb ik een aantal vragen met mijn recente aanschaf een honda cbr 600RR met een 2 brothers uitlaat.

Ik heb de motor uit den haag gehaald en na een rit van 1,5 uur rijden weer veilig thuis aangekomen. Ik heb de motor netjes in de schuur gezet en zag aan de onderkant van de motor (oliebak) bij de uitlaat een bobbel in de de body (waarschijnlijk door hitte gesmolten) is dit een bekend probleem met dit type uitlaat? Is het een optie om dit met een dremel weg te slijpen en zo te laten zitten? Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en hoe heb je dit opgelost?

Daarbij wil ik eventueel onderhoud zelf gaan doen en zag een mooi filter systeem van K&N is dat een goed systeem krijg je hierdoor meer herrie of valt dat mee?

Ik zag ook dat de koppelingskabel een beetje is versleten (schuurt een beetje op het motorblok) is dat makkelijk te vervangen zonder bijzonder gereedschap?

Daarbij wil ik ook graag het motorblok weer blinkend schoonmaken, hebben jullie daar een handigheidje voor? bijvoorbeeld speciaal schoonmaak middel wat je makkelijk (na het intrekken) weer kan afspuiten?

En mijn laatste vraag; er zit ook een powercommander V op, daar dit is gemapt op een standaard uitlaat is het dan wellicht verstandig om dit anders te "mappen"?


Bedankt voor de moeite alvast.



gr

bouke
 
Zelf onderhoud willen doen en gelijktijdig afvragen of het moeilijk is om zelf een koppelingskabel te vervangen... ik zou er nog eens goed over nadenken over dat onderhoud (een 600RR uit 2005 is toch nog een relatief jonge fiets).

Het vervangen van de kabel is overigens makkelijk en je hebt er geen speciaal gereedschap bij nodig.
 
Je bedoelt waarschijnlijk dat de buitenkabel langs het blok schuurt. Als dat niet doorgeschuurd is hoef je hem niet te vervangen. Kabel wat beter geleiden of iets van een beschermslangetje eroverheen schuiven.

Als je motor al een 2 brothers heeft met PC zal de mapping daar hoogstwaarschijnlijk al op zijn aangepast. Kans is aanwezig dat er ook al een ander ( K&N ) luchtfilter inzit.

Als de motor goed loopt en lekker door de versnellingen heentrekt zou ik me niet druk maken om andere mappings.

Download eens een werkplaatshandboek en ga daar maar eens in lezen
( is vandaag een perfecte dag voor met die klote sneeuw, lekker kopje warme chocolademelk met een scheut stroh rum erin en lezen maar !! )
In zo'n boek staat alles, krijg je een goed idee hoe een en ander in zijn werk gaat.

veel plezier met je CBR. fijne motor!
 
Bedankt voor de reacties.

Helaas is de buitenmantel van de koppelingskabel versleten hierdoor zie je het vlechtwerk van de kabel. Lijkt mij dus verstandig om de kabel te vervangen. Heb net even gekeken maar moet idd makkelijk zijn.

De filter die er nu in zit is nu een standaard filter, die wil ik dus gaan vervangen. Is een K&N filter een goede filter hiervoor?

Heeft iemand anders het probleem ook gehad met de warmte onderin bij de uitlaat/ kap? is nu een klein beetje gesmolten, dit had wellicht voorkomen kunnen worden. ik ga dat nu maar "weg dremmelen"
 
zoek maar eens in het forum op K&N filters, de meningen zijn verdeeld.
Ik gebruik ze in ieder geval niet. Alleen origineel papieren filters.

wat de uitlaat aangaat, geen idee of het vaker voorkomt. Misschien kun je wat isolatie aanbrengen
om verder smelten te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan