Heeft iemand toevallig een binnen micrometer?

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Heeft iemand omstreek tilburg een binnenmicrometer met een bereik rond de 54mm?
Ik heb mij cilinder gedemonteerd en ga er misschien een nieuwe zuiger in zetten, al lijkt de oude eigenaar niet te lang geleden al een nieuwe zuiger heeft ingezet.

Zo niet moet ik kijken of een of andere motor winkel er toevallig een heeft, ik hoop er niet al te veel op haha.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik, het beste is om je binnen micrometer af te lezen met een buiten micrometer, dit omdat een buiten micrometer makkelijker te calibreren is, binnen micrometers zijn redelijk gevoelig voor afwijkingen.

Ik woon alleen niet echt in de buurt van Tilburg... ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik, het beste is om je binnen micrometer af te lezen met een buiten micrometer, dit omdat een buiten micrometer makkelijker te calibreren is, binnen micrometers zijn redelijk gevoelig voor afwijkingen.

Ik woon alleen niet echt in de buurt van Tilburg... ;)

Wat is dat voor onzin? Een binnenmicrometer ijk je met een ijkring en lees je gewoon af op de meter zelf...

Ongelofelijk wat sommigen hier uitkramen...
 
Wat is dat voor onzin? Een binnenmicrometer ijk je met een ijkring en lees je gewoon af op de meter zelf...

Ongelofelijk wat sommigen hier uitkramen...

Edit:
En hoezo gevoelig voor afwijkingen? Die dingen hoef je nog niet 1 keer per jaar bij te stellen bij dagelijks gebruik (mits je een fatsoenlijke als mitutoyo hebt)...

Sorry..kuttelefoon...
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat voor onzin? Een binnenmicrometer ijk je met een ijkring en lees je gewoon af op de meter zelf...

Ongelofelijk wat sommigen hier uitkramen...
Ik doe het ook met een buitenmicrometer, mijn baas doet het zo, het revisiebedrijf bij ons om de hoek ook. Als je een binnenklok hebt losse inzetstiften werkt dat veel makkelijker dan met een ijkring. Je mag van mij ook gerust een iets andere toon aanslaan als je van een dergelijke werkwijze nog nooit gehoord hebt. Reinhoud neemt de moeite een goede raad te geven en weet bovendien waarover hij praat.
 
Haha ik sla zeker geen andere toon aan..het is gewoon waardeloos advies. Ben 8 jaar als fijnmechanisch frezer werkzaam geweest en heb nooit..echt never nooit iemand zo zien meten. En geloof mij maar..ik weet waar ik over praat.

Zelfs een 2-punts micrometer met losse stiften ijk je in een minuut.
 
Laatst bewerkt:

Precies :W

Dat mensen niet weten hoe ze met meetgereedschap om moeten gaan is één, maar om die omweg van meten met meer afwijking dan als manier te gaan verkondigen slaat gewoon nergens op.

Ik snap dat toen jij naar de ambachtsschool ging dit misschien de manier was, maar anno 2014 echt niet meer. Die dingen zijn zo degelijk en betrouwbaar als het maar zijn kan..
 
Naja cilinder Is er toch aan ben er naar Waalwijk gegaan en ze wilde het niet poetsen dus ik koop toch een aftermarket eentje. Origineel is 850 euro is mij een beetje te duur.
Er zitten war strepen in, hij noemde het een aanloper. Ik denk dat ik een nieuw draadje maak met wat foto's.

Ik heb 5 januari denk ik de nieuwe cilinder binnen als het kan zou ik er graag gebruik van maken.

Edit het betreft een origineel aprilia rs 125 py Rotax 122 nicasyl wand cilinder

Edit2
Nieuwe nicasyl wand plus alles en der aan wat ongeveer 400 euro.

Nieuwe cilinder inclusief alles Is 250, maar dit Is een mitaka cilinder dus de keuze Is moeilijk.

Alles :is top end rebuild spullen etc.
 
Laatst bewerkt:
Precies :W

Dat mensen niet weten hoe ze met meetgereedschap om moeten gaan is één, maar om die omweg van meten met meer afwijking dan als manier te gaan verkondigen slaat gewoon nergens op.

Ik snap dat toen jij naar de ambachtsschool ging dit misschien de manier was, maar anno 2014 echt niet meer. Die dingen zijn zo degelijk en betrouwbaar als het maar zijn kan..

Mischien heb jij de kennis wel, alleen je manier van overbrengen en communiceren verdient geen schoonheidsprijs.
 
Haha ik sla zeker geen andere toon aan..het is gewoon waardeloos advies. Ben 8 jaar als fijnmechanisch frezer werkzaam geweest en heb nooit..echt never nooit iemand zo zien meten. En geloof mij maar..ik weet waar ik over praat.

Zelfs een 2-punts micrometer met losse stiften ijk je in een minuut.
Het ligt echt aan je toon. Toevallig weet ik dat leo geen echte knoeier is, ik heb hem hoog zitten, maar kalibreren via een tweede meter vind ik ook een rare gang van zaken. Mij is het ook geleerd met ijkringen. En dat is ook al weer twintig jaar geleden.
Mijn advies, je krijgt meer kudo's door een nette uitleg als door botweg een methode affakkelen.
 
Het ligt echt aan je toon. Toevallig weet ik dat leo geen echte knoeier is, ik heb hem hoog zitten, maar kalibreren via een tweede meter vind ik ook een rare gang van zaken. Mij is het ook geleerd met ijkringen. En dat is ook al weer twintig jaar geleden.
Mijn advies, je krijgt meer kudo's door een nette uitleg als door botweg een methode affakkelen.
fuck kudo's
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan