De XS'en van Haga-San

Ziet er geweldig uit, complimenten. Bij mij vordert het project veel trager, ben sinds een paar weken met pensioen en nu lijkt het alsof ik minder in plaats van meer tijd heb voor de XS'en. :+ Maar ooit komt mijn 900-project er ook ongeveer zo uit te zien.
 
Ziet er geweldig uit, complimenten. Bij mij vordert het project veel trager, ben sinds een paar weken met pensioen en nu lijkt het alsof ik minder in plaats van meer tijd heb voor de XS'en. :+ Maar ooit komt mijn 900-project er ook ongeveer zo uit te zien.
Dit is niet mijn 900 he Wim! dit is de 750 nr 2..haha
de 850/900 staat ook nog in zijn 'nakie'.
 
Als je het goed doet, zie je het verschil niet tussen een 750 en een 850 (900).

Mijn 850 heeft namelijk een gewone 17 liter tank en dat het achterste stukje plastic van een buddyseat van een 850 anders is dan een 750 zie je in het voorbijrijden niet.

Dus de verschillen zijn echt beperkt. Wat meer speelt is of de kleuren origineel zijn of niet. En helaas voor mij is het niet origineel.

Ben dus wel een beetje jaloers op je mooie 705
 
Als je het goed doet, zie je het verschil niet tussen een 750 en een 850 (900).

Mijn 850 heeft namelijk een gewone 17 liter tank en dat het achterste stukje plastic van een buddyseat van een 850 anders is dan een 750 zie je in het voorbijrijden niet.

Dus de verschillen zijn echt beperkt. Wat meer speelt is of de kleuren origineel zijn of niet. En helaas voor mij is het niet origineel.

Ben dus wel een beetje jaloers op je mooie 705
voor een kenner zijn er nog wel enkele details, zo zijn de schetsplaten van de voetsteunen anders, bij de 850 hangt daar de uitlaat rechtstreeks aan. de zijkapjes zijn ook iets anders en idd de tank, maar ook herkenbaar aan de oliekoeler natuurlijk en de dubbele claxons.

tenminste nog iemand die jaloers is op mijn 750 :+ :P thanks!
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn 750 geldt dat deze in de toekomst een oliekoeler krijgt (spullen zijn al aanwezig :) ). Echter dit is iets dat pas gaat plaatsvinden als er echt tijd voor is '( en de tijd is nu heel beperkt.

En dat nog meer kleine details zijn tussen een 750 en 850 is mij bekend. Wat mij echter opgevallen is bij het sleutelen aan mijn 850 dat het verschil echt beperkt is.

Nu alleen nog het verschil in :] gaan ontdekken :Y (en daar kijk ik wel naar uit, maar helaas is er weinig tijd voor de garage thuis verbouwen/renoveren heeft een hogere prioriteit)
 
En, niet geheel 'on topic', recent nog flink gesleuteld aan mijn "daily driver"; de TDM900. bij 80,000km de kettingset vervangen en de achterbrug geserviced. alle lagers opnieuw gesmeerd e.d.

full


full


full
 
Flink bezig geweest. Ook de daily drive verdient de nodige aandacht. Want je moet kunnen vertrouwen op je werkpaard.

Bijhouden is het devies. Mijn dagelijkse fiets heeft nu meer dan 102 dkm zonder echte problemen en dat komt (volgens mij) door tijdig onderhoud.

Gewoon doorgaan dus.
 
Flink bezig geweest. Ook de daily drive verdient de nodige aandacht. Want je moet kunnen vertrouwen op je werkpaard.

Bijhouden is het devies. Mijn dagelijkse fiets heeft nu meer dan 102 dkm zonder echte problemen en dat komt (volgens mij) door tijdig onderhoud.

Gewoon doorgaan dus.
I could not agree more Wim! :]
 
Eerder deze week (dinsdag) is mijn XS gebruikt door Moto73 voor een fotoshoot bij een artikel over de Yamaha XS triple, waar deze vergeleken gaat worden met de nieuwe triple (XSR 900).

hierbij een preview door middel van een paar (flink bewerkte) foto's.

foto's (c) Jacco van de Kuilen (www.jaccovandekuilen.nl) / Moto73


full
 
En nog 1.

de carburatie is inmiddels weer een klein beetje aangepast, nog wat rijker in het middengebied.

Het verbruik is daardoor ook iets hoger, rond de 1:16-17.

full
 
*update*

Op hoeveel staat de tdm nu?
Rond de 87,000!


Ondertussen dus weer verhuisd en gesetteld in het nieuwe huis en de werkplaats ingericht.

Recent nog 2 middenbokken 'gereviseerd', 1 was er gescheurd.
Ook de zwarte 750 weer aan het lopen gemaakt, deze gaat te koop komen.
Ook nog bezig met het spuitklaar maken van het 850 blok; schoonmaken, dicht maken, afplakken, etc etc. Veel werk!

Nog even een piccie van de collectie, de middelste komt dus te koop.

full


De fotoshoot van de 750 komt waarschijnlijk in het kerstnummer van Moto73.. maar nog niet 100% zeker..
Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Over middenbokken gesproken, is er een technisch verschil tussen een 850 middenbok en een 750 ?

Mijn 850 beschikt niet over een middenbok en een 750 bok die ik heb liggen past niet. Dat er een verschil is is wel duidelijk. Dus meer info is welkom.

En als iemand een middenbok heeft liggen voor een gewone XS850 en hij die wel kwijt wil hoor ik het graag.
 
Over middenbokken gesproken, is er een technisch verschil tussen een 850 middenbok en een 750 ?

Mijn 850 beschikt niet over een middenbok en een 750 bok die ik heb liggen past niet. Dat er een verschil is is wel duidelijk. Dus meer info is welkom.

En als iemand een middenbok heeft liggen voor een gewone XS850 en hij die wel kwijt wil hoor ik het graag.
Hoi Wim, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb een 850 met een middenbok maar die heb ik nooit naast een 750 bok gelegd..

wat past er dan precies niet?
 
Over middenbokken gesproken, is er een technisch verschil tussen een 850 middenbok en een 750 ?

Mijn 850 beschikt niet over een middenbok en een 750 bok die ik heb liggen past niet. Dat er een verschil is is wel duidelijk. Dus meer info is welkom.

En als iemand een middenbok heeft liggen voor een gewone XS850 en hij die wel kwijt wil hoor ik het graag.
Kán kloppen, volgens CMSNL 2G2-27111-01 voor de XS750, 3J2-27111-02 voor de XS850. Ik heb nog een verse hoogglans zwart gecoate middenbok, maar die zat op mijn XS750, dus gaat niet werken dan :N Wil gerust even meten als dat iets zou helpen? Misschien dat die van jou iets krom is ofzo?

Ik hoor het wel!
 
Ga nog wel meten maar dat wordt half januari. Hele beneden verdieping heb ik afgelopen maandag en dinsdag leeggesloopt. Prio ligt nu dus even anders. Zelfs met aannemer. Garage staat vol meubels. Van buiten zijn de motoren niet eens meer te zien.
 
update tijd weer,

Na de verhuizing in Oktober nog even in het huis bezig geweest, maar inmiddels is alles af en ben ik weer aan de XS'en bezig.

Wat er recent weer is gebeurd..

- wat XS850 onderdelen op de kop getikt voor een mooi prijsje; niet allemaal even mooi gepoetst maar in best goede staat



full
 
inclusief een ogenschijnlijk goed 850 blok *D al ziet het er op het eerste gezicht aan de buitenkant niet uit :X

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan