cbr 600 rr achterwiel/as

El_diabl0

MF'er
24 feb 2010
128
12
Rotterdam
hallo, na lang weg te zijn geweest van dit forum heb ik na jaren weer een motor gekocht : honda cbr 600 rr 2003.

had gelijk een vraagje erover en ik hoop dat iemand me kan helpen.. vorige week dus deze cbr opgehaald. Nu heb ik m vandaag ff gepoetst en de ketting gesmeerd en zag ik dat het ringetje achter de grote moer van het achterwiel los zat?! Nu wilde ik het proberen vast te draaien en kwam ik erachter dat de gehele as meedraait dus als ik aan 1 kant de moer wil aandraaien draait de andere kant mee..

wellicht een domme vraag en hoort dit maar na youtube filmpjes zoeken en diverse andere zoekpogingen ben ik er nog niet steeds niet achtergekomen of dit nou normaal is en dat je de andere kant dus met een 2e sleutel vast moet houden zodat je hem los/vast kan draaien.

Heb de motorzaak gebeld en die komen maandag kijken , maar het zou lullig zijn als ze langskomen en dat dit gewoon normaal is.

hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt
 
no prob, gewoon discuteren om iets te leren ;)
heb nog nooit CBR600RR in mijn handen gehad, maar mijn ervaring leert mij dat als je bussen verkeerd steekt ofwel het wiel niet meer gecentreerd staat, ofwel de totale breedte toeneemt, niet afneemt, en het geheel dan niet meer in de achterbrug past.

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik ken ook geen motoren met achter verdikkingen op de pasbussen.
Meestal word zoiets gebruikt om de boel te centreren, en dat zal dan meestal de voorvork zijn. Mijn vorige honda had dat ook.
Als je zo'n bus verkeerd om monteert, dan scheelt het waarschijnlijk meer dan de mm die jij noemde.
 
Laatst bewerkt:
Voor de geintresseerden:

Het lag dus aan de moer en de as, deze waren beschadigd (draad)en dus heeft tie m waarschijnlijk net niet gepakt..
Nieuwe as en moer eringegaan en ik heb m weer terug :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, als het draad kapot was had je hem nooit op moment kunnen zetten.
Denk eerder dat ze de binnenbus van de tandwieldrager teruggeplaatst hebben die nog bij hun op de werkbank lag :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan