Expansie vat/tankje nodig???

buffel2004

MF'er
15 mei 2010
146
1
den bosch
hoi even een vraagje ik heb een honda vf1000f staan die ik een beetje aan het verbouwen ben nu zit er een expasie vat/tankje in kan ik deze verwijderen en er tussen uit laten ? iets anders wat kleiner is er tussen zetten ? of misschien nog andere optie laat het me even weten bij voorbaat dank hier een foto om welk tankje het gaat.

14b7xvt.jpg
 
Expansievaatje heb je nodig, omdat je de koelvloeistof kwijt moet kunnen, die door uitzetten tijdens het warm worden uit de radiator wordt geperst. Elk vaatje, flesje of tankje met voldoende inhoud kan je daarvoor gebruiken. Wel er voor zorgen, dat bij afkoelen van de motor de vloeistof weer terug gezogen kan worden door de radiator.
 
Expansievaatje heb je nodig, omdat je de koelvloeistof kwijt moet kunnen, die door uitzetten tijdens het warm worden uit de radiator wordt geperst. Elk vaatje, flesje of tankje met voldoende inhoud kan je daarvoor gebruiken. Wel er voor zorgen, dat bij afkoelen van de motor de vloeistof weer terug gezogen kan worden door de radiator.

Dat ik het koelvloeistof tankje nodig heb begrijp ik maar de vf1000f heeft 2 tankje 1 koelvloeistof en 1 expansie of hoe het dan ook mag heten ???

14b7xvt.jpg

eqeavt.jpg
 
Tankje 1 zit op de airbox aangesloten en dient als opvangtank voor olieresten die via de carterventilatie vrijkomen. Als de airbox komt te vervallen kan je die weglaten en anders kan er een mooier tankje aangesloten worden.

Partsfiches kan je vinden op cmsnl.com
 
Yep. De bedoeling is, dat carterdampen weer opgezogen worden en mee verbrand, maar dat gaat in de praktijk lang niet altijd op. Kleiner (mooier tankje) is geen probleem, zolang je hem maar af en toe leegmaakt. (voor zover nodig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan