Kawasaki KC 100 Companion

Suzuki Tony

Die hard MF'er
21 dec 2010
428
3
Ik heb een vraag over deze KC100
Heeft deze de code C5?
Zo niet welke code heeft deze dan?

full
 
Ik ken wel een code L5, maar dan heeft hij twee achterwielen, dat zie ik zo niet. In Duitsland heb je wel een C5 voor landbouwvoertuigen, maar dat zie ik er ook niet in.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf jaar 1980 is de Companion

KC 100 C1 van 1980 kleur Candy Persimmon Red
KC 100 C2 van 1981 kleur Candy Persimmon Red
KC 100 C3 van 1982
KC 100 C4 van ? kleur Candy Sunbeam Red
KC 100 C5 van 1987

Mijne KC 100 Companion op GVA (paspoort motor) 1988 1ste maal ingeschreven op kenteken 1989.

Via mijn lokale dealer (die ik goed ken) kan ik geen info meer krijgen via invoerder Kawasaki op mijn frame nummer.
En ik had graag wat meer info voor een boek met part nummers en werkplaats handboek.
 
Ik zou eens een mail direct naar Kawasaki Belgie of Nederland sturen met daarin jouw vraag, aangevuld met het framnummer en eventueel een foto van de motor.

Qua stuklijst van de C5: klik klik
 
Heeft er soms iemand nog een compleet motor blokje te koop voor mijn Kawasaki KC 100
Alvast bedankt
Tony
 
Hoi,
Beide motor zaken hebben mij spijtig genoeg niet kunnen helpen,
Dus ben nog steeds op zoek,
Mag ook een blokje zijn van een KH 100
Groetjes en nog een fijn weekend.
 
Als het motorblok warm staat en leg hem stil dan kan ik hem niet meer starten of hij moet ongeveer 01,30 uur af staan, volgens mij heeft de vorige eigenaar ook problemen gehad namelijk de condensor op de grondplaat was doorgeknipt en een andere condensor geplaatst onder het zadel.

De reden dat ik een nieuw blokje zoek is omdat wij de rotor niet los krijgen, hoe komt dit.
We hebben gezien met een mini camera dat er aan de binnenkant van de rotor is gelast en de las zit juist waar de cal ( woodruff key ) zit, als we doortrekken bestaat er de kans dat de krukas beschadigd word.

Vroeg of laat kom ik wel een blokje tegen.
 
Ja had ik ook gezien maar als ik alles bijeentel zijn het heel wat euro’s,
De prijzen die CMS laat zien is prijs zonder BTW, mag eigenlijk niet omdat particulieren daar ook kunnen kopen, in België moeten de prijzen vermeld staan inclusief BTW.

Krukas 322 euro + BTW = 390 euro
Rotor 251 euro + BTW = 304 euro

Dit is samen al 694 euro
En dan komt er nog misschien de condensor 19 euro en coil exciting 75 euro bij
Dat is dan nog eens 124 euro inclusief BTW

Omdat de kawa nog rijd kan ik beter op old beurzen gaan zien, blokje hoeft niet compleet te zijn,
Enkel blokje met ontsteking de rest kan ik overzetten.

Ondertussen kan ik verder met een Suzuki RV 90.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan