Is dit een warmloper? Nicasylen omg Tilburg?

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Ik heb na ankoop van mijn recente rs meteen de cilinder er af gehaald omdat er een breuk in die koelslang zat.
Nu zit ik te kijken naar een plek in mijn cilinder dat volgens de motorwinkel een warmloper is. als je er overheen veegt met je vinger voel je het niet maar als je met je nagel gaat priegelen voel je lichte krassen.
Dus ik kon het hun laten nicasylen(zij laten het weer door een ander bedrijf doen) voor ~220 euro maar ja dit vind ik een beetje te veel, dus weet iemand een adres omstreek tilburg die nieuwe nicasyl wand in zetten? In engeland kan het bij PJME voor 120 pond ~150 euro(dit is inclusief ophalen en retour in UK dus niet van toepassing in mijn geval). Een nieuwe topend kopie merk Mitaka heb ik al voor 200 pond. dus zuiger cylinder en pakking.
Alleen heb ik een gevoel dat origineel beter werkt ook al is het een high quality kopie.
wkdFdgv.jpg

HRV9Lkw.jpg

X86pdEQ.jpg



~[edit] ik ben vergeten mijn titel te wijzigen... Dit was mijn titel in eerste instantie maar het gaat er om waar ik het kan nicasylen |(
Kan een modje dit even veranderen naar -> Warmloper? Waar een nieuwe nicasyl wand plaatsen omstreek tilburg?
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook geen probleem, als ze maar geen prijzen hanteren waar ik gewoon een compleet nieuwe top end kan halen.
Over welk bedrijf praten we nu?

dit bedrijf had ik gevonden Home
alleen is 220 euro. Wat net zo duur is als een nieuwe top end. Ik ga naar universiteit in eindhoven, ik kan hem gewoon bij dit bedrijf droppen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom is het zo duur hier in nederland?
In engeland zijn ze al blij met 100 pond end ik tik hier makkelijk 300 euro weg.
het is eigk 120 pond maar ze komen het en ophalen en bezorgen voor die prijs. Ook inclusief dus boren honen en wand plaatsen.
Er is nog een optie, mijn cilinder weggeven aan een duits bedrijf en die stuurt dan een van hun gereviseerde, dus nieuwe wand etc. op voor 260 euro, complete top end kit.
Maar ik wil het liever hier in Nederland houden, maar als ik het dubbele hier betaal blijft er weinig keuze over. Ik heb helaas geen geld boom.
 
Laatst bewerkt:
Waarom is het zo duur hier in nederland?
In engeland zijn ze al blij met 100 pond end ik tik hier makkelijk 300 euro weg.
het is eigk 120 pond maar ze komen het en ophalen en bezorgen voor die prijs. Ook inclusief dus boren honen en wand plaatsen.
Er is nog een optie, mijn cilinder weggeven aan een duits bedrijf en die stuurt dan een van hun gereviseerde, dus nieuwe wand etc. op voor 260 euro, complete top end kit.
Maar ik wil het liever hier in Nederland houden, maar als ik het dubbele hier betaal blijft er weinig keuze over. Ik heb helaas geen geld boom.

En wie zegt dat het bij jouw Engelse voorbeeld vakkundig gedaan wordt? Voor 100 euro wil ik er ook wel overheen pissen, dat is het probleem niet.

Volgens mij is 250 euro een best redelijke prijs. Als 't goedkoper moet dan is het maar de vraag of het fatsoenlijk gebeurt.

Dat snap je zelf toch ook wel hoop ik?
 
En wie zegt dat het bij jouw Engelse voorbeeld vakkundig gedaan wordt? Voor 100 euro wil ik er ook wel overheen pissen, dat is het probleem niet.

Volgens mij is 250 euro een best redelijke prijs. Als 't goedkoper moet dan is het maar de vraag of het fatsoenlijk gebeurt.

Dat snap je zelf toch ook wel hoop ik?


:^

Zit denk ik wel een paar uur arbeid in zo'n klus.
 
Waarom is het zo duur hier in nederland?
In engeland zijn ze al blij met 100 pond end ik tik hier makkelijk 300 euro weg.
het is eigk 120 pond maar ze komen het en ophalen en bezorgen voor die prijs. Ook inclusief dus boren honen en wand plaatsen.
Er is nog een optie, mijn cilinder weggeven aan een duits bedrijf en die stuurt dan een van hun gereviseerde, dus nieuwe wand etc. op voor 260 euro, complete top end kit.
Maar ik wil het liever hier in Nederland houden, maar als ik het dubbele hier betaal blijft er weinig keuze over. Ik heb helaas geen geld boom.
Dan stuur je hem toch naar Engeland? De portokosten heb je er dan al uit.
In de UK hebben ze over het algemeen minder last van Arbo en Milieu. Daar staat nog gewoon een oud mannetje in een schuurtje de Nicasil met een rollertje op te brengen.
Mijn persoonlijke voorkeur zou toch naar een Duits bedrijf uitgaan. En ja, dat is niet goedkoper.
 
Zoek een bedrijf uit die bekend staat hier,en dat zeker goed werk leverd
Er zijn er genoeg die de boel verkloten in binnen en buitenland
Beter 100€ duurder dan 200€ ergenis
Koop een goedkoope nieuwe gaat die sneller kapot ben je nog duurder uit , neem de tijd om te zoeken
 
Hij is dus een hooggeprezen winkel?

Wie gaat na de nieuwe bus er dan ook nog een nikasil wand inzetten?
Re-sleeving is niet hetzelfde als opnieuw nikasil inbrengen!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat resleeve juist de beste methode was. Ik heb gelezen dat ze overgestapt waren naar nicasyl omdat, het de fabricagekosten omlaag bracht?
Mooie van resleeve is dat je een oversized zuiger kan gebruiken als hij een vastloper heeft gehad. Maar ik kan het fout hebben heb alleen wat informatie gevonden op internet hierover.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat resleeve juist de beste methode was.
Waarom denk je dat?
Ik heb gelezen dat ze overgestapt waren naar nicasyl omdat,
Huh? Van wat zijn 'ze' (wie is dat?) dan overgestapt naar nicasyl?
het de fabricagekosten omlaag bracht?
Lage kosten = beste methode?
Mooie van resleeve is dat je een oversized zuiger kan gebruiken als hij een vastloper heeft gehad. Maar ik kan het fout hebben heb alleen wat informatie gevonden op internet hierover.

Kerel, ik snap echt geen kut van deze post. En volgens mij snap je er zelf ook niet veel van.
 
Waarom denk je dat?Huh? Van wat zijn 'ze' (wie is dat?) dan overgestapt naar nicasyl?Lage kosten = beste methode?Kerel, ik snap echt geen kut van deze post. En volgens mij snap je er zelf ook niet veel van.
Lekker aardig ben jij meneer. Ik spreek je aan met meneer omdat je waarsch ouder dan mij bent.
Hier is 1 link waarop alle feiten op een rijtje staan. Echter zelf heb ik mijn informatie ergens anders vandaan gehaald deze laatste 2 dagen. De links kan ik zo 1 twee drie niet vinden. Google "nicasyl" maar en lees tiental websites en je vind dezelfde informatie die ik heb gevonden. Maar waarom moelijk doen als het makkelijk kan.
Hier heb je een linkje :
Cylinder plating VS Cylinder sleeves

Ik heb mijn post al aangepast en consequent gekoze. i.p.v. duurder heb ik het veranderd naar beter.
Aangezien beter een relatief iets is, is het mogelijk iets in het geheel beter te noemen. Door iets zoals, het mogelijk maken tot honen van de cilinder, de methode dus beter te vinden.
Lagere kosten, kunnen door de lagere winst-marge zijn van pjme ook is een nieuwe nicasyl wand een chemisch intesief proces wat gewoon weg veel geld kost, dus zo de oude wand van de cilinder vewijderen waardoor nog een nieuwe wand mogelijk is.


Ze is met een beetje redeneren te achterhalen.
Ik heb een aprilia motor.
Hier zit nicasyl wand in.
Iemand maakt cilinder, deze fabrikant is overgestap naar nicasyl plated cilinders.
Ze betreft dus fabrikanten van cilinders.
 
Laatst bewerkt:
Wij van wc-eend adviseren wc-eend
Naja ik weet het niet hoor in mijn ogen zijn ze eigenlijk net zo goed. afgezien van de prijs.
Ik denk dat ik voor 200 euro gewoon een nieuwe cilinder koop met de nicasyl wand.
En dan mijn oude cilinder opstuur voor een resleeve of hoe het ook mag heten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan