compressoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigd

Rookie
28 dec 2014
2
0
roeselare
hoi,

gisteren heeft mijn compressor om een of andere reden plots de plons af doen gaan .
nu ik de stekker in stopcontact steek slaan telkens de plons af . iemand een suggestie ?

mvg danny :?
 
Plons?

942228__water-drop-in-slow-mo_p.jpg


Hoe koud staat 'ie? wat is het voor één? Heb je wel eens condenswater afgelaten. Kun je zelf meten in de stroomvoorziening? Zit er een oververhittingsbeveiliging op? Kun je de aandrijving handmatig nog bewegen?

Succes.

db
 
ik neem aan dat je daarmee de zekering bedoeld die uit gaat?
als dat gebeurt bij de stekker in het stopcontact steken zonder dat er de schakelaar van de compressor aan staat. dan zit er sluiting in de kabel.
als het gebeurd als je de schakelaar van de compressor aanschakelt zit er waarschijnlijk een doorgebrande motor in.
en als het eerst even duurt voordat hij uitslaat zit de compressor vast of probeert hij onder druk in de compressor te starten.
 
Plons?

[afbeelding]

Hoe koud staat 'ie? wat is het voor één? Heb je wel eens condenswater afgelaten. Kun je zelf meten in de stroomvoorziening? Zit er een oververhittingsbeveiliging op? Kun je de aandrijving handmatig nog bewegen?

Succes.

db

fonetisch geschreven, hij bedoeld plomb ;)

zekering
(de ~ (v.), ~en)

smeltstop, smeltveiligheid, plomb, plon, plond


Omdat ik de draad verkeerd had aangesloten, is de zekering gesprongen.
 
Laatst bewerkt:
hoi,

gisteren heeft mijn compressor om een of andere reden plots de plons af doen gaan .
nu ik de stekker in stopcontact steek slaan telkens de plons af . iemand een suggestie ?

mvg danny :?

Is "plons"een specifiek Vlaams woordje ?

In Nederland is dat woord gerelateerd aan water.
Bijv. " hij reed de plons in " , hij beland in het water.
 
Dat maakt voor het verhaal volgens mij niet uit.
Of het verstandig is de compressor in Nederland te kopen kan ik geen zinnig oordeel over doen.
tanken is iig goedkoper daar.
Afgezien van de plons is de vraag te kort en slordig geformuleerd.

Dan word mijn reactie ook flauw en onvolledig.

;) 8-) :j
 
hoi ,

heb het gevonden . was de thermiek die vast zat .uit elkaar gehaald en het werkte weer .ook olie bij gedaan .tis weer ne nieuwe . tis wel een belgische compressor . dank u voor de vele reacties .

mvg danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan