Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Weet ik niet. Ik ga daar wel even voor kijken.
Anders eens zien of ik iemand met een freesbank of een draaibank kan strikken.
Hevu ofzo. O-)
Word toch hoog tijd voor een housewarming anex stroopwafelmeeting. :Y
Ik wil nog een naaf maken van het alu dat Roesten voor me meeneemt, Als er wat te vieren valt kom ik graag ook langs.
 
Ik heb zojuist het wiel dat ik via Roesten van Slijptol gekregen heb uit elkaar gehaald. Ik kon er met bussen geen 17mm as doorsteken. Maar ik kon de bussen er ook niet uitkrijgen. Aangezien merk en herkomst volledig duister zijn was ik nog even bang dat het een Engelse naaf zou zijn met bijbehorende inch maten. Maar eenmaal alles uit elkaar blijken het gewone metrische lagers te zijn met 20mm binnendiameter *O* *O*
Dat is ook de asdiameter die ik nu ga gebruiken. Maar nog mooier, de buitendiameter van de lagers is 47. Dat maakt dat ik straks heel eenvoudig lagers kan kopen voor de 25mm vooras van een BMW K-serie.
De lagers zijn wel verrot, dat dan weer wel, maar daar is een hele simpele oplossing voor. Iets met een paard en zijn bek.
Bedankt Roesten, Leluk en Slijptol, ik kan weer hobbyen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist het wiel dat ik via Roesten van Slijptol gekregen heb uit elkaar gehaald. Ik kon er met bussen geen 17mm as doorsteken. Maar ik kon de bussen er ook niet uitkrijgen. Aangezien merk en herkomst volledig duister zijn was ik nog even bang dat het een Engelse naaf zou zijn met bijbehorende inch maten. Maar eenmaal alles uit elkaar blijken het gewone metrische lagers te zijn met 20mm binnendiameter *O* *O*
Dat is ook de asdiameter die ik nu ga gebruiken. Maar nog mooier, de buitendiameter van de lagers is 47. Dat maakt dat ik straks heel eenvoudig lagers kan kopen voor de 25mm vooras van een BMW K-serie.
De lagers zijn wel verrot, dat dan weer wel, maar daar is een hele simpele oplossing voor. Iets met een paard en zijn bek.
Bedankt Roesten, Leluk en Slijptol, ik kan weer hobbyen.

Ben jij ook weer van de straat af
 
Even een vraagje voor de bouwers onder ons;
Is het mogelijk om aan een GSXR 750 olie koeler uit 1991 een zijspan te bouwen ???
en heeft er ooit iemand een goed duidelijke foto van zoiets ??
Ben een beetje aan het nadenken wat ik met het ding wil doen .
 
Ja het frame wat ook veel voir streetfighters wordt gebruikt,
ben bang dat ie niet goed tegen de zijdelings krachten ken
 
Hang het blok in een oud GSX1100 frame en je hebt een fijn buizenframe waar je alles aan vast kunt plakken. Is nog wegenbelastingvrij ook.
 
Zo zou ik het ook doen.
Maar wel heel licht bouwen, want die 750 heeft pk zat, maar niet zo veel koppel verwacht ik?
 
Met die gedachte speelde ik ook al om een GS of GSX 750/110 frame te gebruiken,
en daarom heen iets licht te bouwen met een kunstof bakkie
 
Met die gedachte speelde ik ook al om een GS of GSX 750/110 frame te gebruiken,
en daarom heen iets licht te bouwen met een kunstof bakkie

Dit is een leuk licht bakkie. Even afgezien van die rare duitse vogel op de bodem

full


klik
 
Laatst bewerkt:
Hang het blok in een oud GSX1100 frame en je hebt een fijn buizenframe waar je alles aan vast kunt plakken. Is nog wegenbelastingvrij ook.
:^ dat lijkt me een heel strak plan. Nog buiten de wegenbelasting, als je in de winter wil rijden moet je toch de volle mep betalen.
 
;) Nu nog even een oude gs of gsx of een frame scooren
mocht iemand wat zien weten horen etc doe mij ff een berichtje
blok mag rot zijn ook de voorvork magkaduuk zijn ;) ;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan