Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Ik had dus een mailtje gestuurd naar Zijspan Startpagina.nl of ze mij ook konden vermelden bij de nederlandse zijspanbouwers. Dit kreeg ik als antwoord:

Beste Roger,
Bedankt voor je aanvraag.
Ik wil een linkruil voorstellen.
Als jij 2 links op je website plaatst :
http://www.online.......................html met als titel: motorsloten
http://www.he...................................tml met als titel: Systeemhelm kopen
Dan zal ik je link (en nog een als je die hebt) op zijspan pagina plaatsen.
Ik verneem het graag van je!
Met vriendelijke groet,

Vincent Brouwer


Dit was mijn antwoord:

Goeiedag Vincent,

Ik ga geen linkruil aan. Dat hebben de andere nederlandse zijspanbouwers ook niet op hun site staan.
Dit geeft mij te denken over de onafhankelijkheid van startpagina.nl en de dochters daarvan.
Ik ben niet van plan om reclame te maken op mijn site voor producten die ik niet ken. Misschien als je een paar producten kosteloos opstuurt om te testen?


:+
 
Laatst bewerkt:
Nu werken ze niet meer :+ :+ :+

Trouwens gelijk een mail gestuurd naar de hoofdredactie van startpagina .nl over deze gang van zaken.
 
Laatst bewerkt:
Zou er nog iemand onder de 50 via Startpagina navigeren? Die site is zo 1998.

En kom je eens in een vlaag van verstandsverbijstering op zo'n startpagina, ze zijn nooit compleet, wel heel veel links waar je niks aan hebt of die al lang niet meer werken.
 
Een koffie en taartje nog van m'n verjaardag van vrijdag.
Waren effe weekje weg naar fransenland om te skiën. Junior van 4 ook, benjamin van 2 had geen zin. Dat koude witte spul was met zijn blote handjes leuker... O-)

Rijden naar en in frankrijk heeft m'n geheugen weer even opgefrist.
Een drup regen en de fransen stampen lomp op de rem om 90 te gaan rijden op de snelweg, met een beetje sneeuwval zijn ze nog rigoureuzer. Inhalen doe je gewoon, of er nu een auto op de 2e (3e) rijstrook rijdt of niet, je plempt 'm er gewoon voor. :X
Zaterdagin België met sneeuw gereden. 1,5 uur langer daar verpoosd dan gewild/gepland. Zodra de sneeuwschuivers aan de kant waren was er weer mogelijkheid om harder te rijden dan 30 op de snelweg.
Zo heb ik ook nog eens wat gehad aan al mijn rijtrainingen :+

Vrijdag het span maar weer eens uit de garage om naar het werk te rijden. Hopelijk wordt het een leuk ritje naaf het pittoreske Joure. :]
full
 
Nu even héél wat anders. Wie van jullie heeft ervaringen met een automotive oscilloscoop. Dit n.a.v. LPG injectie installaties die ik moet inbouwen. Dan is het namelijk heel fijn om te zien wat er gebeurt in en op een motorblok..

Ik bedoel b.v. zoiets voor op een pc/laptop:

full
 
Laatst bewerkt:
Een koffie en taartje nog van m'n verjaardag van vrijdag.
Waren effe weekje weg naar fransenland om te skiën. Junior van 4 ook, benjamin van 2 had geen zin. Dat koude witte spul was met zijn blote handjes leuker... O-)

Rijden naar en in frankrijk heeft m'n geheugen weer even opgefrist.
Een drup regen en de fransen stampen lomp op de rem om 90 te gaan rijden op de snelweg, met een beetje sneeuwval zijn ze nog rigoureuzer. Inhalen doe je gewoon, of er nu een auto op de 2e (3e) rijstrook rijdt of niet, je plempt 'm er gewoon voor. :X
Zaterdagin België met sneeuw gereden. 1,5 uur langer daar verpoosd dan gewild/gepland. Zodra de sneeuwschuivers aan de kant waren was er weer mogelijkheid om harder te rijden dan 30 op de snelweg.
Zo heb ik ook nog eens wat gehad aan al mijn rijtrainingen :+

Vrijdag het span maar weer eens uit de garage om naar het werk te rijden. Hopelijk wordt het een leuk ritje naaf het pittoreske Joure. :]
[afbeelding]


Volgende maand weer een weekje oostenrijk. *O*
Ik kijk er al weken naar uit.
Het is dan waarschijnlijk ook mijn enige vakantie voor komend jaar. -O-
 
Kijk vanaf een seconde of 47, daar jankt hij hem vol over een behoorlijke steen heen.....
 
Als ik het allemaal goed begrijp was toen de triangel al afgebroken. Vandaar ook die slinger naar links naar die grote steen toe.
 
Dat lijkt mij ook.
Zo afgebroken, ziet dat staal van de triangel, er ineens erg dun uit.
Ik adviseer ze eens goed naar de EML voorwielophanging te kijken, dat ziet er, na het zien van dit filmpje allemaal ineens een stuk minder lomp uit.
Ik denk dat de cardan daarom ook zo lekker "oversized" is.
 
Dit lijkt me toch heel wat minder breekbaar dan het originele werk, wat voor zijn standaard taken ruim voldoet, maar er blijkbaar geen span bij kan hebben onder deze omstandigheden. :X
full
 
Lijkt me eerder; "met veel geluk niet van de weg geraakt".
Als dit je op de snelweg overkomt, ga je kansloos de vangrail in.

Het ziet er naar uit dat de scheur er al een tijdje zat en dat het een kwestie van wachten was op het moment dat de boel finaal afbrak, zoals op de film.
 
Lijkt me eerder; "met veel geluk niet van de weg geraakt".
Als dit je op de snelweg overkomt, ga je kansloos de vangrail in.

Het ziet er naar uit dat de scheur er al een tijdje zat en dat het een kwestie van wachten was op het moment dat de boel finaal afbrak, zoals op de film.

Als de scheur er al een tijdje inzat, kun je je ook afvragen of er het span wel eens geinspecteerd is. Als je vaak de wegen zoals op het filmpje berijdt, is het raadzaam om de boel wel in de gaten houden natuurlijk. Maar je kunt natuurlijk ook lomp bouwen.
 
Wel apart dat heel Europa met Tripteq naloopverkorting op de originele triangel rijdt en nergens last van heeft. En een Amerikaan weet het stuk te krijgen.
Ik vermoed inderdaad dat er al langer een probleem was. Ik vermoed een los zittende fusee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan