Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

iedereen. Hoe heeft dat toch nog toe uitgepakt?

Voor mij alleen nog maar km's op 2 wielen. Span-trekker moet nog effe de 40 passeren voor die weer pekelfiets mag spelen. O-)

Ik ben benieuwd wie ik dit jaar tegen ga komen met het span.. :]
Ligt eraan waar je naartoe gaat. Ik hoop dit jaar o.a. ook weer eens naar Luxemburg te hobbelen. En uiteraard BOT en Genemuiden. :Y
 
Even wat anders,

De KNMV heeft nog 2 plaatsen beschikbaar voor de Zijspan VRO

De datum is zaterdag 20 mei 2017

Ik heb me ingeschreven. Altijd leuk en je leert er ook wat van.

Opleidingen
 
Voor mij alleen nog maar km's op 2 wielen. Span-trekker moet nog effe de 40 passeren voor die weer pekelfiets mag spelen. O-)

Mijn Suus is nu 40 jaar,ik heb geen rekening gehad van de belasting en een brief dat hij 40 is per 16 maart.

[...]

Ligt eraan waar je naartoe gaat. Ik hoop dit jaar o.a. ook weer eens naar Luxemburg te hobbelen. En uiteraard BOT en Genemuiden. :Y~[/quote]

Genemuiden en Bot ik ook en Luxemburg als het niet rond de 30 graden is... :X

:t
 
Het is wel de beginners vro...
Je kan beter gelijk voor de vro plus gaan
 
Voor de muziekliefhebbers in het café, onze plaat staat nu ook op Spotify en andere muziek streamings sites.

 
Heeft er iemand een goede remedie tegen een vastgevroren contactslot?
Ik pak nu de gasbrander als ik de sleutel niet kan draaien, maar op het werk aangekomen kreeg ik hem bijna niet meer terug gedraaid vanmorgen.

Heb al proberen te smeren met vanalles en nog wat.
Is er hier een winterrijder die een gouden tip heeft?
 
Voor de auto verkopen ze van die vloeistofjes voor in het slot van de deur. Ik weet niet wat voor rommel dat precies is, maar dat werkt wel redelijk.
Zoiets als dit: http://www.action.nl/turbo-slotontdooier-50ml
Of als je merkspul wilt: bol.com | Griffon Slotspray - 150 ml


Ik had bij de FJ bij temperaturen als vandaag dat zelfs mijn gaskabels zaten vast gevroren.
Maar contactslot ging dan met wat wiggelen alsnog wel om.
Gaskabels gingen dan alsnog los door de warmte vh blok door het eerste stukje puur te rijden op het verhoogde toerental vd choke.
 
Laatst bewerkt:
Het vastvriezen komt omdat er water in het slot/kabels zit. WD40 doet ook wonderen, verdrijft water en smeert. De WD van WD-40 betekent Water Dispersant (vochtverdringer). De 40 komt van het feit dat het de 40e testformule was van Norm Larson, de uitvinder van het product.
 
Met WD40 heb ik het slot een paar keer vol gespoten toen het nog niet vroor. Dan heeft dus onvoldoende geholpen.
Later een spuitbus om cilindersloten te smeren en daarna nog een keer grafietpoeder.

Ik snap dat water de schuld is, maar op 1 of andere manier krijg ik het er niet uit of komt het er steeds weer in.

Het klepje lijkt goed te sluiten als de sleutel er uit is en ik heb nog een kunsstof dop gevonden die ik er overheen kan zetten als extra afsluiting. Dit werkt allemaal niet.
Ik heb met meer motoren gereden die altijd buiten staan, maar zo erg heb ik het nooit gehad.

Ik overweeg om het slot te demonteren en een paar uur in de oven te leggen en dan onderdompelen in olie oid.
Het alternatief is dat ik een ander contactslot ergens op een beschutte plek onder de tank oid zet. Dat mag ook een schakelaar zijn. Het stuurslot gebruik ik nooit dus dat is geen probleem.
Maar het begint me een beetje tegen te staan dat ik elke ochtend een paar minuten bezig ben om hem op contact te krijgen.

Met de kabels heb ik nog geen probleem, al ging de choke wel een beetje zwaar vanmorgen.
 
Die VRO cursus heb ik wel interesse in. maar zijn er mensen die deze cursus hebben gevolgd ?Hoe was dat? ik heb al een zijspan cursus gehad bij Rob en is het dan een aanvulling?
O ja moet nog even mijn span af maken :P
 
Die VRO cursus heb ik wel interesse in. maar zijn er mensen die deze cursus hebben gevolgd ?Hoe was dat? ik heb al een zijspan cursus gehad bij Rob en is het dan een aanvulling?
O ja moet nog even mijn span af maken :P

Ja, ik heb een VRO gevolgd bij de KNMV op Lelystad. Dat is zeker nuttig, Jan Knol heeft me veel geleerd!
We waren toen met 3 spannen. Twee met ervaring,ik had er een 20000 km span kilometers opzitten, en een bestuurster met 500 km ervaring. We hebben die dag VRO 1 en 2 gecombineerd, naar het niveau van de rijders. En ondanks dat ik zelf vond dat ik best aardig kon spanrijden heb ik veel geleerd.
Ik vind het een aanrader!
 
Ja, ik heb een VRO gevolgd bij de KNMV op Lelystad. Dat is zeker nuttig, Jan Knol heeft me veel geleerd!
We waren toen met 3 spannen. Twee met ervaring,ik had er een 20000 km span kilometers opzitten, en een bestuurster met 500 km ervaring. We hebben die dag VRO 1 en 2 gecombineerd, naar het niveau van de rijders. En ondanks dat ik zelf vond dat ik best aardig kon spanrijden heb ik veel geleerd.
Ik vind het een aanrader!

Ik heb al eerder (2008) een VRO gedaan, maar toen was ik net met zijspanrijden begonnen. Al wel eerder meerdere VRO's voor solo gedaan. Nu weer een keer de VRO zijspan doen, gewoon omdat ik het leuk vind en zoals Kwaster ook zegt: Le leert altijd weer wat. Ik heb ondertussen een aantal jaar rijervaring en ben 130.000 km verder.
Dus gewoon doen.
 
Misschien helpt een drupje spiritus?
Als er geen water je slot inloopt, kan het ook condens zijn.

Inmiddels heb ik het voor deze winter opgelost met een massaschakelaar. De sleutel kan ook uit contactslot als hij op "contact aan" staat dus dat is geen probleem.
Grote kans dat ik het goed vind werken en zo laat :X
 
Het vastvriezen komt omdat er water in het slot/kabels zit. WD40 doet ook wonderen, verdrijft water en smeert. De WD van WD-40 betekent Water Dispersant (vochtverdringer). De 40 komt van het feit dat het de 40e testformule was van Norm Larson, de uitvinder van het product.

jammer dan weer dat die vette rommel elk stofje en vuiltje dat voorbij komt in je slot, graag vast houd, wat dus betekend dat je slot snel vervuilt.

In deursloten gebruik je grafiet. Maar dat zal nu, als een slot vastgevroren zit, niet veel doen.
 
Ook al is het vandaag vrijdag de 13e, Ik vind 't tijd voor een biertje.

eendje-kan-geen-kwaad-1-biertje.png
 
1tje??
Ik denk dat ik vanavond ongenadig hard aan het infuus ga als ik eindelijk thuis ben.

Tijd voor een harde reset zodat ik volgende week weer mooi schoongespoeld aan de slag kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan