Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Was van plan zaterdag te gaan, maar hier blijkt dat de belangstelling overwegend naar de vrijdag uit gaat? Oke.
Moet ik alleen een dag eerder 't span onder handen nemen. Dacht afgelopen vrijdag in de regen het span even te kunnen ontpekelen. Niet gelukt. Span nog viezer en evengoed nog onder de pekel. :( :(
 
Als er nog zijspanliefhebbers zin in een joekels mooi feestje hebben vanavond:
Het is weer verlichte carnavalsoptocht in Standdaarbuiten vanavond:


De optocht begint bij mij voor de deur, er onbeperkt bier, wijn, fris, erwtensoep, gehaktballetjes in satesaus en nog veel meer.

Het kan niet missen, aan het begin van de Molenstraat, daar waar de oranje feesttent op de oprit staat, de muziek staat aan en de kachel brand.

Iedereen Welkom!
 
Als er nog zijspanliefhebbers zin in een joekels mooi feestje hebben vanavond:
Het is weer verlichte carnavalsoptocht in Standdaarbuiten vanavond:


De optocht begint bij mij voor de deur, er onbeperkt bier, wijn, fris, erwtensoep, gehaktballetjes in satesaus en nog veel meer.

Het kan niet missen, aan het begin van de Molenstraat, daar waar de oranje feesttent op de oprit staat, de muziek staat aan en de kachel brand.

Iedereen Welkom!


Ik zat van de week nog aan jullie te denken, maar (bijna) helaas heb ik vanavond al wat te doen op m'n eigen durreppie.

Veel plezier vanavond!
 
Knap stil hiero.
Vast veel bierdrinkers.
Hebben zich op het carnaval gestort.
Is toch wel iets anders dan een motorbeurs.
Motorbeurs?
Vrijdag ochtend en middag werden er 4 (jawel vier!) zijspannen geteld op de parkeerplaats. Maar goed dat ik hem niet had gepoetst, er waren meer doorrijders en dan was ik alleen maar opgevallen. .
Toch wel een beetje dun, slechts vier.
Wat ik nog veel dunner vond; op de beurs zelf geen enkel span gezien (verbeter mij als ik fout ben!!), maar wel twee stands waar bij voortduring zijspanvideo's werden vertoond.
Toch wel spectaculair dat zijspangedoe hè.

Is zeker wel een beetje duur hè zo'n ding. Wat kost nou zo iets? Mijn buurman had ook eens zoiets en hij zei dat hij gemakkelijk boven de 100km/uur kon rijden. Wat zeg je, Streuer? Nog harder? Tsjonge, jonge het is me wat. Dacht eigenlijk dat het meer voor oudere mensen is. Wat zeg je? Of ik mijn vieze praatjes ergens anders wil verkopen? Ik begrijp je niet. Ben een echte motorrijder hoor!. Heb mijn Harley zojuist weer laten poetsen en als het niet meer vriest en regent dan ben ik weer van de partij. Goed jong. Amuseer je.

Heb ik het nu verkeerd gezien? Was er dit jaar weinig echt nieuws op de beurs? Behalve die Kawasakidames die nu niet alleen mooi zaten te wezen, maar ook nog met motor en al ronddraaiden? Wat zeg je? Ben ik een ouwe zeikert? Goh, dat zou zo maar kunnen.
 
Hoi d'Ouwe, ben vrijdag rond 16.30 aangekomen en er stonden we 3 zijspannen op de parkeerplaats. Binnen wel 1 span gezien. Een Harley. Was volgens mij bij de eigenbouw. En ja natuurlijk was er geen zijspanbouwer vertegenwoordigd, maar dat is al jaren het geval. Teveel werk/tijd gaat er inzitten om je hele hebben en houwen naar Utrecht te verplaatsen denk ik. En omdat het kleine bedrijven zijn ook geen blik personeel beschikbaar. Keuzes, keuzes.
Verder heb ik het prima naar de zin gehad. en ook Kwastert en Minikwaster nog gesproken.
 
gisteravond op een verjaardag: "zijspanrijden? dat vind ik nu helemaal niets" ik nog vragen, "zo te horen weet u er alles van af", maar nee, en geen motorrijbewijs en nee, nog nooit mee geweest met een zijspan. beetje zure oude zeikerd was het zeg maar, niet gehinderd door enige vorm van kennis over zijspannen..
 
Carnaval is allang weer voorbij voor mij helaas. Te druk met werk. Ik zit alweer ergens diep in donker Duitsland.
Zijspanrijders worden maar heel weinig begrepen. Prima toch? Blijven we toch een beetje een bijzonder clubje. Gevorderde motorrijders.
 
Er waren twee zijspannen. De groene Mash die ook in picks voorbij kwam, en de harley gebouwd door Ad van LBS. Hij won er nog een derde prijs mee.
 
Laatst bewerkt:
gisteravond op een verjaardag: "zijspanrijden? dat vind ik nu helemaal niets" ik nog vragen, "zo te horen weet u er alles van af", maar nee, en geen motorrijbewijs en nee, nog nooit mee geweest met een zijspan. beetje zure oude zeikerd was het zeg maar, niet gehinderd door enige vorm van kennis over zijspannen..


Klinkt een beetje als "de oom die altijd alles beter weet". Zo een had ik ook in de familie. :(
Mijn oplossing: Bij alles zegen "ja joh, je hebt gelijk". Of: "natuurlijk, je weet 't toch altijd beter". Daarbij een beetje medelijdend kijken en de schouders ophalen.

Na verloop van tijd laten ze je wel met rust. 8-)
 
Ik heb een schoonbroer die dat soort dingen roept.
Ik heb 1 keer gezegd dat het gewoon de kift is omdat hij niet mag motor rijden van mijn schoon zusje waarop mijn vrouw in lachen uit barstte en de schoonzus in kwestie direct de keuken in rende om nog maar eens koffie te zetten terwijl hij met een rode kop al stotterend een verhaal over gevaren en verantwoordelijkheid begon.
Ik heb geen antwoord meer gegeven en ben glimlachend achterover geleund op de bank gaan zitten genieten van zijn onkunde en beperkingen.
 
Als iedereen het leuk vind, vinden wij het dan nog leuk? ;(

Ik merk dat veel mensen positief op een zijspan reageren en ook vaak flink onder de indruk zijn.
Ze zijn vooral nieuwsgierig. En ik praat er graag over...

Maar er zijn natuurlijk ook luitjes die het niet willen snappen, want iets afwijkends kan niet leuk zijn, dan moet het veroordeeld worden. Dan snappen ze het toch niet..., wij genieten gewoon door! :)
 
Het zoontje van mijn broer wil graag een keertje mee. Ik vind dat prima. Mijn broer vind het ook goed. Alleen die stresskip van een schoonzus zit het telkens te blokkeren en vind dan bijval van haar ouders. Elke verjaardag hetzelfde daar...
 
Daar word je dan wel zout van...

Maar goed, als ze bang zijn, zijn ze bang, dat kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Mijn moeder vind het ook niks, dat de kids mee gaan, maar, mijn vader wil een keer meerijden!

Maar mijn moeder accepteert het verder wel. (Ze heeft ook geen andere keus, natuurlijk).

Het verhaal van je neefje doet me denken aan: "als je geen brommer neemt, krijg je je rijbewijs kado, kan je veilig in een autootje".
Wat je nog al eens hoort.

Ik moest mijn rijbewijs zelf betalen en mijn brommer ook, kon ik zelf ook de baas over het opvoeren zijn!
 
Het is voornamelijk oneerlijk naar die jongen toe. Vooral als hij mijn dochter met jas en helmpje in de bak ziet zitten. En dan het gezeik krijgen dat ik hem niet zo moet 'opjutten'.
Ik 'ontvoer' hem wel een keertje... ;)
 
Het is voornamelijk oneerlijk naar die jongen toe. Vooral als hij mijn dochter met jas en helmpje in de bak ziet zitten. En dan het gezeik krijgen dat ik hem niet zo moet 'opjutten'.
Ik 'ontvoer' hem wel een keertje... ;)

Met neefjes en nichtjes is het bij ons altijd dikke ruzie wie er nu weer mee mag in de bak :')

Alleen 1 neefje groeit nogal en heeft een flink hoofd, die krijgt zijn kop niet zo goed meer in de helm van de oudste geperst. Alleen hij ontkent dat telkens weer als hij een mogelijkheid ziet om mee te rijden. Vervolgens zit hij dan toch weer sjagerijnig in de bak omdat die helm toch te strak zit (en zijn oren dubbel :') )
 
Om op motorbeurs terug te komen..buiten die al genoemd waren was er ook nog een zwarte Ural/Dnepr met smoker/bbq installatie die bij 1 van de etenskarren hoorde...
 
Nog meer mensen hier die mee doen aan de Jumbo Run 2017 (54e)? Ziet er heel tof uit :Y

Daarnaast weet ik niet of dit de juiste plek ervoor is, maarre, mijn kentekenplaathouder/achterlicht ding/ knipperlicht ding is wat beschadigt. De knipper beugeltjes zijn er op een nogal bijzonder manier van losgekomen, gok zo'n jaar of meer geleden (voordat de Enfield in mijn bezit was). Nu kan ik redelijk goedkoop een nieuwe halen uit India of wat duurder uit Engeland, maar vroeg me af of dit te lassen of iets dergelijks valt? Zo ja, de moeite waard?

CnUruiX.jpg

De beugeltjes

BAdaZpg.jpg

Gat 1

o9sjCQh.jpg

Gat 2

Ze zijn redelijk "mooi" eruit geknald, ze passen nog precies op hun oude plekken. Materiaal dikte is zo'n 1.2mm
 
Laatst bewerkt:
Laat me raden.
Het zijn stevige metalen brackets die met puntlasjes achterop een blikken kentekenplaat houder geprikt zijn?
Natuurlijk is dat te lassen. Maar ik vrees dat dit nog tijdelijker zal zijn als nieuw kopen. Door het trillen zal het weer scheuren. Doordat je het last komen er spanningsverschillen in die het versnellen.
Ik zou er een niet te zware strip achter maken en die met schroefjes of klinknagels vastzetten.
 
schoon maken en aan de buitenkant ook lassen, moet toch langer heel blijven
 
Je kan lassen wat je wil maar je hebt een harde overgang. Het zware bracket wil in een andere frequentie trillen als de dunne plaat, dat gaat altijd stuk.
 
Gisteravond CD presentatie geweest van Jurassic Park bij Calluna Ommen.
Lekker blijven pitten dus kon Bob ook ff meedoen 8-)
 
Ik ga binnenkort op scooterjacht voor m'n dochter. Omdat er maar één merk is, Yamaha natuurlijk, wil ik haar eigenlijk op een mooie Aerox in Rossi kleuren! :Y _O-

Marga wil niet. O-)

Nu zag ik een mooie Peugeot Vivacity staan. Die wil ze wel.

Is er hier iemand die een beetje kijk op die dingen heeft? Het moet geen kapotgesleuteld ding zijn, ik wil er geen gedonder mee, ze moet er 's avonds mee naar de basketbal 15 km verderop dus betrouwbaarheid staat voorop!

En moeder gaat niet akkoord met luxe/nuttige accessoires zoals 70 cc cilinders, 16mm carburateur of een fijne expansieuitlaat :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan