Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Die tweetakten waren iig prima. Bleven lang lopen, ook met groot spul er op. Hoe die viertakten zijn weet ik niet.
 
Voor zover ik weet verkoopt Peugeot gewoon Chneesjes met een GY6 blokje. Misschien dat de kwaliteit beter gewaarborgd is als de gemiddelde Chinees, maar ik zou geen Kymco of Yamaha verwachten.
Ze komen niet uit Frankrijk.
 
Weet dat mijn buren (oudere mensen) Willie (geen Alie maar die hebben we hier ook veel _O- ) ook 4 takt scooters hebben en starten op de knop is altijd een drama. Dan moet altijd Harm naar buiten komen om hem alsnog aan te trappen. Weet merk van de reesplee zo niet. Had Marga ook nog wel op een stoere schakelfiets zien stappen!
 
Honda piaggio yamaha aprilia Peugeot zijn in de 4 takten gewoon goed!
Mits je maar niet de goedkoopste uit de reeks neemt.

Het belangrijkste is het olie pijl goed in de gaten houden. Zit maar 0.7 of 0.9 liter olie in. En soms willen ze nog wel is wat gebruiken.
Dan ben je er zo doorheen. En een nieuwe cilinder kop is de halve nieuwwaarde!
 
Nee, ze wil geen retro. Gewwon een scooter die niet opvalt. Eigenlijk wil ze geen scooter. Ze wil een vervoersmiddel om naar de basketbalhal te kunnen
 
Nee, ze wil geen retro. Gewwon een scooter die niet opvalt. Eigenlijk wil ze geen scooter. Ze wil een vervoersmiddel om naar de basketbalhal te kunnen

Als ze brommer papiertje heeft is zo'n snelle electrische fiets ook niet verkeerd. Vrouwelijke collega heeft pas zo'n ding aangeschaft. Gaat dik 40kmu (legaal). Is alleen volgens mij veul duurder dan 'n scootah. :X
 
Kwaster je moet ze ook niet te veel verwennen

Van verwennen is geen sprake. We rijden nu twee, soms drie keer in de week 's avonds naar de basketbal training. Da's ongeveer 20 tot 25 minuten heen, en dezelfde tijd terug, en je moet dwars door Doetinchem. Je zit dan daar 90 minuten te wachten. Of je rijdt naar huis, en dan kun je 45 minuten later weer instappen. Hoe je het ook doet, je avond is naar de kl*ten. Fietsen is geen optie. Ze fietst overdag al naar school, ook in Doetinchem. En de fietsroute loopt door het bos. Ik weet niet of jij een tienerdochter hebt? Om je dochter nu alleen door het bos te laten fietsen, 's avond in het donker?
Het scooter gebeuren is mijn idee, ik heb haar min of meer verplicht. Na éérst tegenstribbelen (ik ga niet op zo'n stom ding!) ziet ze nu toch ook wel de voordelen van een eigen transportmiddel.

Ik Wij betalen de opleiding en de scooter. Omdat ze zelf elke zaterdag in de supermarkt werkt. En prima resultaten op school haalt. En de basketbal haar lust en haar leven is (gisteravond dik verloren in Meppel, en toch met plezier gespeeld hebben).
Is dat dan verwennen, of belonen? (of eigenbelang? ;) )
 
Een onversleutelde scooter van yamaha of peugeot ofzo is niet verkeerd, maar veel van de jonge gasten gaan er aan zitten en daar wordt het niet beter van.
Mijn neefje had ook vanalles op het oog, maar zijn vader kocht zo'n nw chinese scooter voor hem. Voor de prijs wat je ook voor een tweedehands merk scooter betaald.

Rijdt er nu bijna 2 jaar mee, blits ding en bevalt perfect. Weet merk niet precies, maar kan weleens vragen.
 
Het is de Peugot geworden. Het meiske kon er bijna geen afstand van doen. Ik had er wel meer af kunnen pingelen, maar het is niet netjes om meisje van 19 een poot uit te trekken. En het is een nette prijs geworden
 
Het is de Peugot geworden. Het meiske kon er bijna geen afstand van doen. Ik had er wel meer af kunnen pingelen, maar het is niet netjes om meisje van 19 een poot uit te trekken. En het is een nette prijs geworden
Gefeliciteerd. Uiteindelijk is het belangrijkste dat de staat van onderhoud goed is. Als je hem nu een servicebeurt geeft en alles naloopt kan Pukkie lekker onafhankelijk naar Doetichem.
Jou kennende was je inderdaad de skills om de scooter met excuses en geld toe mee naar huis te krijgen. Maar je wil toch ook niet met het gevoel naar huis dat je de verkoper in het pak genaaid hebt, helemaal niet een meisje dat niet heel ervaren is in onderhandelen. Het belangrijkste is dat je een redelijke prijs betaald hebt.

Mijn zoon heeft een Znen scooter gehad, Chinezer kan bijna niet. Hij is er altijd mee thuis gekomen, het enige waar ik me wild aan geërgerd heb is de belabberde kwaliteit van het plastic. Ik hoop voor je dat de Fransen dat beter in elkaar gestoken hebben.
 
Gefeliciteerd. Uiteindelijk is het belangrijkste dat de staat van onderhoud goed is. Als je hem nu een servicebeurt geeft en alles naloopt kan Pukkie lekker onafhankelijk naar Doetichem.
Jou kennende was je inderdaad de skills om de scooter met excuses en geld toe mee naar huis te krijgen. Maar je wil toch ook niet met het gevoel naar huis dat je de verkoper in het pak genaaid hebt, helemaal niet een meisje dat niet heel ervaren is in onderhandelen. Het belangrijkste is dat je een redelijke prijs betaald hebt.

Mijn zoon heeft een Znen scooter gehad, Chinezer kan bijna niet. Hij is er altijd mee thuis gekomen, het enige waar ik me wild aan geërgerd heb is de belabberde kwaliteit van het plastic. Ik hoop voor je dat de Fransen dat beter in elkaar gestoken hebben.

Jij hebt het begrepen Halflive!

We stonden laatst op de motorbeurs in Utrecht bij een (engelse) standwerker. Die verkocht boorsetjes voor € 100. Er waren twee gasten die zeer bedreven waren in het onderhandelen (vonden ze zelf) maar ook al flink wat van die plastic bekers bier geledigd hadden.

Ze maakten de deal rond: twee setjes voor € 180. Nou, iedereen harstikke blij. Ze betaalden met een handvol geld. Die standwerker keek die vuist vol geld na, en riep die gasten terug. Nogal dringend. Toen kregen ze een beste, zelfs een strenge preek, dat in het vervolg, "when you where a day out with the ladys at hoom", they never, but than ook never mochten handelen met een standwerker!!

Die gast had namelijk geen € 180 betaald, maar €270. Met een vriendelijk: "keep the
change" erbij. :Y :N |( |(

Antwoord later van die standwerker op vragen van collega's die het gezien hadden: de dag zou voor die gasten flink verpest zijn, en mijn leven wordt niet beter van die € 90 extra! Prachtig toch, wij gaan weer naar de UK op vakantie!
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met de peugot goed merk

Dus geen schakel brommer met de stap naar motorijden
Het is de Peugot geworden. Het meiske kon er bijna geen afstand van doen. Ik had er wel meer af kunnen pingelen, maar het is niet netjes om meisje van 19 een poot uit te trekken. En het is een nette prijs geworden
 
Ik gooi nog maar eens een kwartje in de jukebox, het seizoen komt er weer aan!

Dat kan ik doen, maar dit singeltje heb ik er niet in.... 8-)

full
 
Die kerol op feestboek die een schwenker wil bouwen van zijn slagschip Harley met bijpassende bak, door gewoon de schoren weg te halen.....
Dat moet toch wel een geintje zijn.....??? :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan