Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Is dit ook de plaats om een vraag over het MF te stellen?
Weet iemand hoe je berichten uit je prive discussies kunt verwijderen? Heb al geprobeerd te slepen naar prullebak, rechter muisknop doet niks en in de FAQ's kan ik het niet vinden..
 
Is dit ook de plaats om een vraag over het MF te stellen?
Weet iemand hoe je berichten uit je prive discussies kunt verwijderen? Heb al geprobeerd te slepen naar prullebak, rechter muisknop doet niks en in de FAQ's kan ik het niet vinden..

Volgens mij kan dat niet.

Je kan ze wel in de prullebak doen, maar vervolgens blijven die daar gewoon staan....

Dus dan wordt het zaak te zorgen dat je vrouw niet in die prullebak kijkt O-) O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan dat niet.

Je kan ze wel in de prullebak doen, maar vervolgens blijven die daar gewoon staan....

Dus dan wordt het zaak te zorgen dat je vrouw niet in die prullebak kijkt O-) O-) :+

Ohw, die mag overal kijken hoor..

Maar vreemd, sommige dingen zijn weleens handig om terug te lezen. Sommige korte wisselingen zoals over de verkoop van iets kun je toch net zo goed wegdoen? Wordt lijst ook niet zo lang.

Maar het ligt dus niet aan mij, bedankt.
 
Ohw, die mag overal kijken hoor..

Maar vreemd, sommige dingen zijn weleens handig om terug te lezen. Sommige korte wisselingen zoals over de verkoop van iets kun je toch net zo goed wegdoen? Wordt lijst ook niet zo lang.

Maar het ligt dus niet aan mij, bedankt.

Och hier is de lijst niet zo lang, is gewoon een boekwerk maar dan een van gelezen en hup in de boekenkast en niet meer naar omzien 8-)
 
Mijn zijspan heeft kogelverbindingen op de onderste 2 montagepunten.

Dit maakt montage/demontage makkelijk.

Weten jullie wat ik aan onderhoud hieraan moet doen? moet ik ze bijvoorbeeld smeren, of juist niet?

Wat denken jullie eigenlijk van het borgen van de bout? Moet er een draad doorheen, of is dit overbodig? het maakt montage/demontage een stuk lastiger, maar er zit wel een gat in de bout...
full
 
ik monteer dat liever droog. Denk dat het dan beter vast klemt en vast blijft.

Verder net als bij elke andere​ samengeboutte trillende constructie, gewoon af en toe eens nalopen.
 
Gewoon vastlassen, heb je er ook geen omkijken maar naar. Wel hemerdinges op smeren tegen de roest en geeeeeeeeeeen vet
 
In die bout hoort een pen. Die pen heeft twee functies. Je kunt de klauw er zonder gereedschap mee vast zetten. Daarnaast hangt de pen naar beneden en werkt zo als borging.
 
Laatst bewerkt:
Ah, bedankt voor de tips!
Een pen erin dus, dan ga ik daar eens naar op zoek.

Vastlassen lijkt mij het veiligst. maar ik gebruik de motor ook regelmatig zonder zijspan, dat kan dan niet meer.
 
Ah, bedankt voor de tips!
Een pen erin dus, dan ga ik daar eens naar op zoek.

Vastlassen lijkt mij het veiligst. maar ik gebruik de motor ook regelmatig zonder zijspan, dat kan dan niet meer.

het woordje 'regelmatig'? is dat eens in elke tien jaar? O-)


want als je die meerdere keren per jaar los en vast maakt hoef je denk ik tussendoor ook niet meer echt te controleren. Dat doe je dan al bij het terug vast maken vaak genoeg. *O*
 
Ohw, die mag overal kijken hoor..

Maar vreemd, sommige dingen zijn weleens handig om terug te lezen. Sommige korte wisselingen zoals over de verkoop van iets kun je toch net zo goed wegdoen? Wordt lijst ook niet zo lang.

Maar het ligt dus niet aan mij, bedankt.

Ik snap het ook niet helemaal, lijkt mij allemaal balast voor de server waar je toch niks meer mee doet.
Heb een tijd in 1 van de actiefste topics ooit op MF gezeten, daar werden ook via de PB veel dingen geregeld als toertochtjes, feestjes, bowlen, weet ik het. Die staan voor 95 % vol met onzin.... "Gooi weg" zou ik zeggen..
 
Het balast deel valt reuze mee. Een beetje database kan daar goed mee omgaan. Veel schijfruimte vreet het ook niet.
Neemt niet weg dat het voor de gebruikers (wij dus) een handige optie zou zijn om het overzicht in je PB box te bewaren.
 
Mijn kleine bakkenist (6jaar) moest een spreekbeurt houden op school. Zou goed zijn voor z'n zelfvertrouwen. Hij wilde wat over het zijspan vertellen en dat is natuurlijk best bijzonder, zoveel zie je ze niet.
De juf had gevraagd of ik hem kon laten zien, hele blije kids, de andere klassen wilden ook graag kijken. Hij vond het prachtig en ze vonden hem super-stoer.

540.jpg


Allemaal een keer op de motor én een keer in de bak;
540.jpg


Rondje over het plan, kids op veilige afstand. Oorverdovend gejuich ;-)
540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn kleine bakkenist (6jaar) moest een spreekbeurt houden op school. Zou goed zijn voor z'n zelfvertrouwen. Hij wilde wat over het zijspan vertellen en dat is natuurlijk best bijzonder, zoveel zie je ze niet.
De juf had gevraagd of ik hem kon laten zien, hele blije kids, de andere klassen wilden ook graag kijken. Hij vond het prachtig en ze vonden hem super-stoer.

[afbeelding]

Allemaal een keer op de motor én een keer in de bak;
[afbeelding]

Rondje over het plan, kids op veilige afstand. Oorverdovend gejuich ;-)
[afbeelding]

Leuk!!
Zo heb ik ook al twee keer aan het schoolplein gestaan.
1x met de oudste toen ze het bij de kleintjes over vervoer hadden. Zij ook rete-trots van alles vertellen en uiteindelijk met haar in de bak, met veel bewonderende blikken, weg gescheurt.
En nog 1x met Snikkelklaas in de bak. Die vent kwam bijna niet meer uit de bak, daar moest wat zacht gevloek in de baard bij aan te pas komen _O- _O-
 
Moet binnenkort ook aantreden als de letter Z aan de beurt is *O*
 
Moet binnenkort ook aantreden als de letter Z aan de beurt is *O*

Zo leuk. En de kids waren erg geïnteresseerd. Mooi ook wat ze zien hè; "Hoe hard kan ie?" Ik; Ongeveer 170km/u. "Nee hoor, 240, want dat staat op de teller".
 
Geweldig. Mijn dochter zeurt ook altijd om met het span naar school gebracht te worden. De kinderen vinden het ook geweldig. Moet je die moeders dan van een afstandje zien smoezen... _O- _O- _O-
 
dat komt waarschijnlijk niet alleen door het span, maar ook door dat lange haar en die baard van je Haakie *D


in melbuulndoorp val je daarmee wel een beetje uit de toon hoor ;)
 
Leuk dagje uit op 21 mei in Vijfhuizen Expo Haarlemmermeer.
Voor info zie: www.megamotortreffen.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan