Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Als we Slijptol op een Aprilia gaan zetten zien we hem helemaal nooit meer terug! Hij vliegt er mee naar de maan ofzo......... Dat wordt pas mythisch

Haha je weet het wel ubermytisch te maken hoor _O-
Zou Slijptol wel eens een rondje op een RSV4 willen zien doen.
Die wil meteen nooit meer wat anders dan een V4 sowieso ;)
 
95 Nm / 69 lb/ft.@ 5500 rpm is ook niet bepaald :9~ maar kan er zeker bij door.
Bovendien heeft Slijptol het meeste gewicht geelimineerd dus tel er maar wat NMS bij :9
VFR heeft 78 Nm maar is ook maar een 750je. Had aan trekkracht niet te klagen, dus benieuwd of ik nog ga merken dat er straks een grotere bak aan hangt.
 
Dat niet duiken, daar heb je wel een goed punt, ja. Toch was ik van het remmen nooit onder de indruk, maar wat je zegt; als je niet voelt hoe hard je remt, kan het toch best hard remmen.... En het blijft inderdaad altijd stabiel, die telelever. Wat stabiliteit betreft, die is fenomenaal, maar een solo RS vind ik niet bepaald een wendbare fiets. Wel was ik steeds verbaasd over hoe makkelijk de snelheid opliep, zonder dat je het gevoel had bijzonder snel te accelereren. Über-stabiel! BMW=top. Maar wie spektakel wil, zal iets met minder kilo's en meer pk's moeten kiezen.
Ik denk dat je dan even moet sleutelen.
Ik heb een 1100GS met dezelfde remmetjes, en die remt echt de ballen uit je ogen. Ik denk dat je je verkijkt omdat hij niet duikt. Je blijft mooi stabiel, ook al zit je tegen blokkeren aan.
Nu kan je een GS behoorlijk uit de flank smijten, maar een RS met dat kleinere voorwiel moet dat beter kunnen.
Het haalt het niet bij een goed zijspan, en zeker niet bij Alchemy, maar BMW maakt heel behoorlijke smijtfietsen.:^
 
Mijn LTD zou origineel rond de 80 nm hebben , tegenwoordig iets hoger denk ik in verband met de wiseco-set. Maarja de 4 cilinder moet eerst nog al wat toeren maken voordat dat pakhuis opengaat.
Ik zou wel een 6e versnelling willen hebben en een groter achtertandwiel........
 
Mijn Snavel had de laatste keer dat hij op de bank stond ( alweer 10 jaar terug..) 122Nm aan het achterwiel. In de derde versnelling spinde hij nog steeds op de Tovami. Fredriks had een grijns tot voorbij z'n oren toen hij afstapte.
 
Pfieuw, net trug uit de kroeg, dat wordt volgende week met carnaval een aardige bende op m'n oprit vrees ik, als ik nu al hoor hoe veel mensen langs willen komen..
Dus voor alle zijspanrijders en bekenden: tijdens de beroemde lichtjesoptocht in Zwammegat, gratis bier, erwtensoep en gehaktballetjes in satesaus tijdens de optocht!
Bij mij op de oprit!
De optocht start letterlijk bij mij voor de deur, dus een beter plekje bestaat niet.
Als het koud is: er staat een terras kachel aan.
Als het regent of sneeuwt: er staat een partytent om te schuilen.
Als je niet lang kunt staan: er staan stoelen en banken om uit te rusten.
Als je Brabants niet kunt verstaan: er komen vele bovensloters.
Als je geen bier lust: er is ook fris. Misschien.

Mocht je nog niet weten waar ik woon en toch graag willen komen: PM voor adres of ga zoeken op MF. Het staat er vast wel ergens op. Als je het gevonden hebt zonder PM heb je ook een gratis biertje en erwtensoep verdient.
:+ :+

En voor een impressie van een vorig jaar:

 
Laatst bewerkt:
Pfieuw, net trug uit de kroeg, dat wordt volgende week met carnaval een aardige bende op m'n oprit vrees ik, als ik nu al hoor hoe veel mensen langs willen komen..
Dus voor alle zijspanrijders en bekenden: tijdens de beroemde lichtjesoptocht in Zwammegat, gratis bier, erwtensoep en gehaktballetjes in satesaus tijdens de optocht!
Bij mij op de oprit!
De optocht start letterlijk bij mij voor de deur, dus een beter plekje bestaat niet.
Als het koud is: er staat een terras kachel aan.
Als het regent of sneeuwt: er staat een partytent om te schuilen.
Als je niet lang kunt staan: er staan stoelen en banken om uit te rusten.
Als je Brabants niet kunt verstaan: er komen vele bovensloters.
Als je geen bier lust: er is ook fris. Misschien.

Mocht je nog niet weten waar ik woon en toch graag willen komen: PM voor adres of ga zoeken op MF. Het staat er vast wel ergens op. Als je het gevonden hebt zonder PM heb je ook een gratis biertje en erwtensoep verdient.
:+ :+

En voor een impressie van een vorig jaar:

:} :}

Altijd weer een mooi feestje daar int Zwammegat!!

"Helaas" hebben mijn kids inmiddels zelf plannen om de carnavalsavonden in te vullen en moeten wij "voor straf" zelf in Etten-Leur blijven bieren om stand-by te zijn ... anders waren we van de partij geweest. Heel veel plezier volgende week!!!
 
en weer eentje minder in de schuur... oeioei, waar moet dat straks nog heen met me... ;)

full
 
Nou nu hebben we wel genoeg vraagtekens hoor. Welk reisje? Waar heen?
 
hoe zo dat? Zijspan forum is toch een grote chatbox die zich over allerlei topics uit smeert. :P

in ander topic had ik laatst gemeld dat ik voor werk naar usa moest.
Intussen ben ik alweer terug ook...

Maar kort gezegd heb ik na mijn voorgaande post een vaasje Stella weg staan te kloeken in San Fransisco. ;)
 
De enige keer dat ik het in Amerika echt naar mijn zin had was in San Francisco....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan