Guzzi california gedraagt zich als een dweil

georgeskawa

Die hard MF'er
12 jul 2006
405
9
brussels
Hallo iedereen. Beste wensen voor 2015 en kzal maar direct met de deur in huis vallen. Vroeguh heb ik met een calif 1100i gereden en dat ding lag strak op de weg. Nu heb ik een ongevalvrije calif vintage 1100 gekocht en dat ding gedraagt zich gewoon levensgevaarlijk als een dweil vanaf 160. Ik heb al vanalles geprobeerd ( afstellingen voor en achter, voorvorkolie ververst , nieuwe stuurdemper, etc etc) wel heb ik gemerkt dat met 2 beter is dan alleen( ik heb het dus nog steeds over motorrijden hè) mijn vraag is heel simpel; zijn er nog california vintage eigenaars die dat fenomeen kennen want misschien is dit gedrag wel eigen aan de vintage? Gegroet iedereen en keep it safe
 
mijn Honda's van vroeger [rond 1980] stuurden met passagier ook beter dan alleen.
probeer eens om de vering achter zo laag mogelijke voorspanning te geven, zodat ie wat verder inzakt als je erop zit.

verder alles wat boven al genoemd is controleren.
 
Allemaal vernieuwd, nieuwe bridgestone bt45 eronder, maar dat van het windscherm zou wel eens kunnen maar die test doe ik wel wanneer het een beetje mooier weer is. Hop, en nu weer verder vreten en zuipen :-)
 

Ik heb mijn GS500 kunnen kopen omdat met een soort grootzeil aan het stuur met dat ding niet met snelwegsnelheden gereden kon worden. Hij voelde erg instabiel aan, ik heb hem niet boven de 110 km/uur geprobeerd.

Grootzeil er af en hij stuurde als een scheermes.

diversen06026_resize.jpg
 
TS, kennelijk doen de door jou genoemde problemen zich voor vanaf 160 km/u?

Ik heb het idee dat, als er iets mis is met vering/lagers/balhoofd, je dat al bij lagere snelheden zou moeten merken. De banden zou een probleem kunnen zijn, prima bandjes die BT 45's, maar minder geschikt voor een echte zwaargewicht.
Maar ik vermoed dat de Cali niet echt een fiets is voor hogere snelheden.
 
TS, kennelijk doen de door jou genoemde problemen zich voor vanaf 160 km/u?

Ik heb het idee dat, als er iets mis is met vering/lagers/balhoofd, je dat al bij lagere snelheden zou moeten merken. De banden zou een probleem kunnen zijn, prima bandjes die BT 45's, maar minder geschikt voor een echte zwaargewicht.
Maar ik vermoed dat de Cali niet echt een fiets is voor hogere snelheden.

Als je een probleem wil vinden moet je vooral niet van tevoren alle mogelijke oorzaken wegtheoretiseren :N
 
Als je een probleem wil vinden moet je vooral niet van tevoren alle mogelijke oorzaken wegtheoretiseren :N

Nee, dan heb je uiteraard niets aan een stukje logica en/of gezond verstand. O-)

Maar om even één advies bij de kop te pakken: slijtage of een ander probleem aan het balhoofd voel je dus niet beneden de 160? Een veringprobleem merk je alleen boven de 160? En dat je daar onder de 160 als bij toverslag allemaal niets van merkt is "theorie"? :?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dan heb je uiteraard niets aan een stukje logica en/of gezond verstand. O-)

Maar om even één advies bij de kop te pakken: slijtage of een ander probleem aan het balhoofd voel je dus niet beneden de 160? Een veringprobleem merk je alleen boven de 160? En dat je daar onder de 160 als bij toverslag allemaal niets van merkt is "theorie"? :?

Het is mij veel te veel werk het uit te leggen aan iemand die het echt niet snapt op praktisch vlak maar wel perse wil doorgaan met de theorie
 
Heb je al gereden zonder koffers?
Heeft de moderne 1100 nog het Tonti frame? Ik weet dat er modellen zijn met een soort vierkante buis frame. Ik heb veel vertrouwen in de oude Tonti Guzzi's. Maar het zou kunnen dat de modernere frames minder stabiel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan