elektrisch schema suzuki vl 250 intruder

maxxis

MF'er
18 sep 2009
125
0
opglabbeek
hallo,

ik heb onlangs een motorblok van een suzuki vl 250 intruder aangekocht om een project te maken.
er was wel de bekabeling bij maar zonder tellers en display en zonder contactslot, vandaar ik op zoek ben naar een elektrisch schema om de motor te kunnen opstarten.

ik heb al op de site gezocht en je vind wel schema's van suzuki's maar van de vl 250 intruder kan ik tot nog toe niet vinden.

ik me iemand helpen naar een link, of hoe ik aan een elektrisch schema kan geraken.

alvast bedankt,
 
De vraag is of er misschien nog beveiligingen aanwezig zijn.
Zoals een schakelaar op de standaard.
En misschien op de koppelingshendel(maar de bak staat in neutraal, ik weet niet of het dan uitmaakt)

Is nu wel lastig zonder elektrisch schema.
 
ik heb vandaag de 3 elektrische schema's van de vl 125 waarvan je me de link hebt doorgestuurd uitgeprint en alles grondig overlopen alleen de kleuren komen niet allemaal overeen zoals

stekker contactslot 1 kleur
pulsgever km teller 2 kleuren
sensor carburator 2 kleuren
cdi 4 kleuren

ben ook bij suzuki daeler geweest en gevraagd voor een elektrisch schema van dit motorblok maar kunnen mij daar niet mee helpen,, (of niet willen)
 
de bedrading van de koppelingshendel heb ik al overbrugd
ook van contactslot overbrugd behalve 1 draad klop de kleur niet

je bedoeld dat ik de draden van de side - stand en schakelaars ook allemaal moet overbruggen
 
je bedoeld dat ik de draden van de side - stand en schakelaars ook allemaal moet overbruggen

alleen die die nodig zijn.

in de manual staat alles uitgelegd, ook schema's per deel (ontsteking/starten/..) daarin staat wat er nodig is en wat er doorgeschakeld moet zijn om ontsteking te hebben.
komt erop neer dat zolang het side-stand relais niet aangetrokken wordt, er geen ontsteking zal zijn.

pag 6-10 en 6-17

als het aangetrokken wordt, gaat de plus via het relais naar de bobijn en naar de run/off switch op het stuur en vandaar naar de CDI. simpele kontrole is dus kijken of er +12V toekomt op de run/off switch of bobijn. Zo lang dat niet het geval is moet je kijken naar wat er nodig is om het side-stand relais aan te trekken, zijnde : side stand switch en gear pisition switch, en of er 12V toekomt aan het relais, en of het relais massa heeft.

en als je er niet uit komt, kan je gewoon voor te testen het relais overbruggen en dus +12V (afgezekerd) direkt naar de bobijn en run/off switch leggen.
 
ik ben zover dat ik de motor kan laten ronddraaien met de startknop

ik heb de draden van de stekker contactslot rood en oranje overbrugd en hoor relais inspringen

ook heb ik de stekker koppelingshendel overbrugd

op elke bobijn zitten 2 draden waar ik 12 volt op meet

op de 2 bobijnen krijg ik 12 volt, zelfs op de bougie kabel 12 volt??

ik heb extra massa van de batterij en motorblok toegevoegd
 
schema nog eens bekeken en je hebt gelijk : als de startmotor draait is het side-stand relais aangetrokken en dus is heel dat systeem ok.

op de 2 bobijnen krijg ik 12 volt, zelfs op de bougie kabel 12 volt??

is normaal als je eht schema bekijkt ;-)



heb het gevonden denk ik : je moet ook de O/R met de B/W verbinden aan de fiche van het kontaktslot :Y (zie schema)
 
Laatst bewerkt:
full
 
bij de groene stekker van het contact slot zit geen B/W draad gelijk ze op het schema vermelden,
ik heb de draad O/Y met een andere B/W draad verbonden ( is een massa )
maar krijg nog geen ontsteking.
 
ik heb de bedrading volledig aan gesloten zoals op schema,

(nog altijd geen ontsteking) heb de link die je me gestuurd hebt nog eens volledig uit gepluist en wat blijkt nu dat er een weerstand in het contactslot zit en is verbonden met de oranje/gele draad die van het contactslot naar de CDI gaat.

ik heb een weerstand geplaatst van 99 Ω tussen de oranje/gele draad die naar de CDI gaat,

ik kreeg een goede vette ontsteking, heb de bougie's in het blok gedraaid,een sonde met benzine aangekoppeld en de motor startte vrijwel onmiddellijk,,

full
 
ik vraag me af waarom er een weerstand in het contactslot zit op de oranje/gele draad die naar de CDI gaat??

als het contactslot op staat word de rode draad 12 volt verbonden met de oranje 12 volt en
oranje/gele 9 volt draad
 
zou wel nog graag willen weten waarom en wat het nut is van die weerstand,

ik had hiervoor de rode - oranje - oranje/gele draad aan elkaar verbonden met 12 volt gezekerd waarbij ik de motor kon laten ronddraaien met de startknop maar kreeg geen ontsteking,
 
ja klop ook, ik had de 3 draden rood - oranje - oranje/geel van contactslot overbrugd maar kreeg geen ontsteking,

ik heb nu wel alle nuttige informatie en schema's van de link die je me gestuurd hebt,, Thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan