elektrisch schema suzuki vl 250 intruder

maxxis

MF'er
18 sep 2009
125
0
opglabbeek
hallo,

ik heb onlangs een motorblok van een suzuki vl 250 intruder aangekocht om een project te maken.
er was wel de bekabeling bij maar zonder tellers en display en zonder contactslot, vandaar ik op zoek ben naar een elektrisch schema om de motor te kunnen opstarten.

ik heb al op de site gezocht en je vind wel schema's van suzuki's maar van de vl 250 intruder kan ik tot nog toe niet vinden.

ik me iemand helpen naar een link, of hoe ik aan een elektrisch schema kan geraken.

alvast bedankt,
 
ik heb er een batterij aangekoppeld en proberen te starten met de startknop maar deed niks

dan heb ik van een groene vrije stekker de (rode met de oranje draad verbonden) en hoorde ik een relais inspringen maar de motor draaide niet rond,

dan heb ik de 2 draden van de koppelingshendel overbrugd en kon ik de motor laten ronddraaien met de startknop,

heb de bougie's eruit gedraaid om te zien als hij ontsteking krijgt (maar de bougie's vonken niet
 
er was geen contactslot bij,zou het kunnen dat deze is uitgerust met een transponder?? maar volgens mij niet,

de vrije groene stekker vermoed ik dat die van het contactslot moet zijn, ik heb van die stekker de rode en oranje draad verbonden waardoor ik de motor kan laten ronddraaien

zou het kunnen dat er nog een andere draad bij rode en oranje moet gekoppeld worden
 
ik ga proberen als ik het kan downloaden,, ben niet zo vertrouwt met internet!!!!!

laat het weten als het gelukt is,

ik heb gisteren en deze voormiddag al aan de bedrading aan het uitmeten maar krijg tot nog geen ontsteking,,

hou jullie op de hoogte,,
 
full
 
bij de pulsgever komen 2 draden
ik heb de bedrading van de pulsgever gevolgd en kom uit bij een 3 polige stekker 2 draden van de pulsgever en 1 draad 12 volt komt van de zekeringsdoos

maar op die 3 polige stekker is nergens aan gekoppeld en kan volgens mij ook daarom geen ontsteking geven,

maar suzuki daeler geeft ook geen elektrisch schema vrij

weet iemand waar deze 3 delige blauwe stekker aan gekoppeld is

natuurlijk is het beste om een schema te bemachtigen,,
 
x7 bedankt voor de link,

zoals ik al zei,, ik ben niet zo vertrouwd met internet en opzoekingen alhoewel ik al uren aan het zoeken was maar helaas.

ook iets bestellen via ebay heb ik nooit gedaan,maar ga bij deze ga ik toch de boek bestellen als het me lukt.
 
ik heb vandaag nog wat metingen gedaan en meet op alle twee de bobijnen 12 volt,en zelfs op de bougie kabel is dat normaal??

de motor draait rond goed rond,

de massa draden zijn ook allemaal aangesloten, en toch heb ik geen ontsteking

hoe kan ik de pulsgever doormeten, ik heb een groene en zwarte draad op de pulsgever,,

ik heb een elektrisch schema maar de kleuren van het schema en de kabelbundel komen niet overeen

hopelijk hebben jullie wat tips,,,,
 
ik heb op de site gelezen dat al vele suzuki motoren uitgerust zijn met een advanced immobilizer system

als dat zo is kan je volgens mij dan ook geen ontsteking krijgen zonder het originele contactslot

ik heb nu de rode en de oranje draad van de (stekker / contactslot) verbonden

kan de motor laten rond draaien met de startknop

cdi krijgt stroom

de 2 bobijnen krijgen stroom

en toch geen ontsteking
 
bij het motorblok wat ik heb gekocht was enkel de bedrading bij met cdi-gelijkrichter-startrelais-zekeringsdoos,

dus geen contactslot - meters - tellers- of controle lampjes

het blok staat in neutraal,
 
Terug
Bovenaan Onderaan