Borging remschijfbouten..

Dickcb

MF veteraan
9 sep 2010
1.296
22
Kan iemand mij vertellen hoe de bouten geborgd zitten van een remschijf.
Gebruikt men fabrieks af een loctite of een borgmiddel wat al op de bout zit (vaak blauw)
Is loctite voldoende of voor het zekere alle bouten vernieuwen..
 
Zijn inderdaad geborgd met een borgmiddel. Bouten vernieuwen lijkt me niet echt nodig, maar kan uiteraard geen kwaad. Wel de bouten goed ontvetten en daarna borgmiddel gebruiken.
Check even het wphb wat betreft de juiste handelswijze wat betreft borgmiddel en aanhaalmomenten ed.
 
Toppie jongens, zo dacht ik er zelf dus ook over...heb nu drie schijven los liggen, dus tja om nu alle 18 bouten te vernieuwen vind ik ook zo wat...kan me ook niet voorstellen dat ze al zo ver opgerekt zijn dat ze vernieuwd moesten worden...
 
Die mening deel ik niet...

Wiel is van aluminium, als het niet hoeft daar zeker geen tap door heen halen, omdat er kans is dat je het schroefdraad wat opruimt.

Mocht er wat resten in het draad zitten zou niet echt een probleem moeten zijn, als het ontvet is zou de nieuwe loctite zich aan de eventuele resten moeten hechten...

Bij Fokker gewerkt? :+

Zover had ik er nog niet bij nagedacht.
 
Die mening deel ik niet...

Wiel is van aluminium, als het niet hoeft daar zeker geen tap door heen halen, omdat er kans is dat je het schroefdraad wat opruimt.

Mocht er wat resten in het draad zitten zou niet echt een probleem moeten zijn, als het ontvet is zou de nieuwe loctite zich aan de eventuele resten moeten hechten...

oké , zit wat in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan