Zelf onderhoud slechter dan dealeronderhoud?

macferdi

Die hard MF'er
7 feb 2011
671
0
In het het topic:
Nieuw of tweedehands?????
Werd een uitspraak gedaan dat zelf onderhoud doen per definitie slechter is als dat de dealer het onderhoud zou doen.

Is het zelf onderhouden van je motor slechter voor je motor/restwaarde etc, etc dan het onderhoud door een dealer uit te laten voeren?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat dealeronderhoud beter voor je motor is. Ook voor de restwaarde. Met die verstande dat ik voldoende technisch onderlegt ben om de dealer na een beurt te controleren op fouten en die ook aankaart.
 
Hangt af van de dealer lijkt me zo ,
Er zijn er een paar waar ik m'n trapfiets nog niet zo heenbrengen
( en fuck it, ik heb niet eens een trapfiets ! )

Simpelweg gezien zijn stempeltjes in de boekje geil, maar meer ook niet.

Heb ik meer vertrouwen in een fanatieke hobby'ist als motorport xxx die stagelopers
ook een kans geeft om het te leren op andermans materiaal.

In advertentie, onderhouden bij HP Eemnes !!
Gaat em niet worden..

In advertentie, onderhouden bij Jos Smit
Kijk, interessant
 
Laatst bewerkt:
Ehhh, ja.

Ik breek vaak meer af dan dat ik bespaar op uurloon. Tenminste in het begin, dan moet je de motor leren kennen.
Maar afbreken blijft wel leuk werk :$
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat ik mijn onderhoud beter en kosteneffectiever doe als de gemiddelde dealer. En zo ken ik nog wel tientallen mensen.
Maar er zijn genoeg mensen, die ken ik ook wel, die kunnen beter met hun handen van hun motor afblijven.
 
In het het topic:
rvh in "Nieuw of tweedehands?????"
Werd een uitspraak gedaan dat zelf onderhoud doen per definitie slechter is als dat de dealer het onderhoud zou doen.

Volgens een van de reaguurders zou dit een leuke stelling zijn voor een topic.
Bij deze:

Is het zelf onderhouden van je motor slechter voor je motor/restwaarde etc, etc dan het onderhoud door een dealer uit te laten voeren?

Dat ligt er maar net aan wat je zelf kunt...
 
In het het topic:
rvh in "Nieuw of tweedehands?????"
Werd een uitspraak gedaan dat zelf onderhoud doen per definitie slechter is als dat de dealer het onderhoud zou doen.

Volgens een van de reaguurders zou dit een leuke stelling zijn voor een topic.
Bij deze:

Is het zelf onderhouden van je motor slechter voor je motor/restwaarde etc, etc dan het onderhoud door een dealer uit te laten voeren?
waar is de poll?
 
Wat betreft de restwaarde: Bij een motorfiets die van de 1ste naar de 2e eigenaar gaat, zal het beter zijn als alle dealer stempels netjes in het onderhoudsboekje staan. Maar als je een oude frikandel / pekelbike hebt: Lekker belangrijk die restwaarde.
 
Als je alles aan het einde optelt en aftrekt, weegt de meerwaarde niet op tegen een zelf onderhouden motor en wat je dan bespaart hebt
:^
Niet blindstaren op de restwaarde, maar de Total Costs of Ownership meenemen. Dus ook wat je bespaart op onderhoud etc.

Een goede sleutelaar kan hier geld besparen, een kluns (maar die zitten niet op MF) kan beter een goede monteur zoeken. En dat hoeft niet per se een motorzaak te zijn.
 
waar is de poll?
77aca.jpg
 
:^
Niet blindstaren op de restwaarde, maar de Total Costs of Ownership meenemen. Dus ook wat je bespaart op onderhoud etc.

Een goede sleutelaar kan hier geld besparen, een kluns (maar die zitten niet op MF) kan beter een goede monteur zoeken. En dat hoeft niet per se een motorzaak te zijn.

_O-
 
~
In het het topic:
rvh in "Nieuw of tweedehands?????"
Werd een uitspraak gedaan dat zelf onderhoud doen per definitie slechter is als dat de dealer het onderhoud zou doen.

Volgens een van de reaguurders zou dit een leuke stelling zijn voor een topic.
Bij deze:

Is het zelf onderhouden van je motor slechter voor je motor/restwaarde etc, etc dan het onderhoud door een dealer uit te laten voeren?[/quote

Pure nonsens. Als ik mijn stokoude VFR te koop zet, krijg ik exact evenveel als voor een dealer onderhouden exemplaar. Bijna niets :+

Ik heb in alle jaren dat ik hem bezit wel een fiks bedrag uitgespaard door het onderhoud zelf te doen. Zo heb ik geld overgehouden, dat aan opwaardering van vering velgen en banden kon worden besteed, waardoor ik extra plezier aan het rijden beleef. Dus voor mij heeft zelf onderhoud doen meerwaarde.
 
:^
Niet blindstaren op de restwaarde, maar de Total Costs of Ownership meenemen. Dus ook wat je bespaart op onderhoud etc.

Een goede sleutelaar kan hier geld besparen, een kluns (maar die zitten niet op MF) kan beter een goede monteur zoeken. En dat hoeft niet per se een motorzaak te zijn.


:^
 
Komt ook nog eens bij dat de meeste motoren harder afschrijven dan dat je er mee kan rijden. Dus dan maakt die paar Euro voor die dealer stempeltjes ook niet veel uit.
 
Hangt af van de dealer lijkt me zo ,
Er zijn er een paar waar ik m'n trapfiets nog niet zo heenbrengen
( en fuck it, ik heb niet eens een trapfiets ! )

Simpelweg gezien zijn stempeltjes in de boekje geil, maar meer ook niet.

Heb ik meer vertrouwen in een fanatieke hobby'ist als motorport xxx die stagelopers
ook een kans geeft om het te leren op andermans materiaal.

In advertentie, onderhouden bij HP Eemnes !!
Gaat em niet worden..

In advertentie, onderhouden bij Jos Smit
Kijk, interessant

Het lijkt er op dat je op het verkeerde forum zit.
 
:^
Niet blindstaren op de restwaarde, maar de Total Costs of Ownership meenemen. Dus ook wat je bespaart op onderhoud etc.

Een goede sleutelaar kan hier geld besparen, een kluns (maar die zitten niet op MF) kan beter een goede monteur zoeken. En dat hoeft niet per se een motorzaak te zijn.

Zou je dat misschien iets kunnen toelichten of op door kunnen gaan los van de opmerking dat je mij even vergeten was ;)
 
Komt ook nog eens bij dat de meeste motoren harder afschrijven dan dat je er mee kan rijden. Dus dan maakt die paar Euro voor die dealer stempeltjes ook niet veel uit.

Toch is dat voor veel mensen een reden om te denken dat het dan een superaankoop is.

Enigste wat een dealerverkoper doet is in de onderhoudshistorie kijken. Motor heeft zijn beurtjes gehad.
Loopt er nog een rondje omheen, en hangt er een prijskaartje aan.
 
Bijna elke keer dat ik hem naar een dealer bracht voor iets wat ik zelf niet kon (kleppen stellen, banden omleggen), was er wel wat aan de hand als ik hem terug kreeg.
Dus of het perC beter is? nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan