Motor-Forum

Select Forum

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Schepje

Reg. datum:
08 mrt. 2010
Nieuw rubber op het schakelpookje gedaan en 1 stofkapje/rubbertje vervangen.

Daarna maar n beetje waar ik bij kon gaan oppoetsen met oude lappen. 1 kant glimt nu weer lekker, de andere kant...kan ik niet bij en de oude lappen zijn op :+
VOF De Loods
GSR 600 ABS Yoshimura
FZS 600 Fazer RIP Thanx for the fun!

Nu ook met bakkie ernaast

Reg. datum:
09 jun. 2001
quote:
CorvetteFreak schreef op 08 februari 2015 @ 16:42:
Nieuw rubber op het schakelpookje gedaan en 1 stofkapje/rubbertje vervangen.

Daarna maar n beetje waar ik bij kon gaan oppoetsen met oude lappen. 1 kant glimt nu weer lekker, de andere kant...kan ik niet bij en de oude lappen zijn op :+

En dan niet eens een foto plaatsen op posterniveau :?

:+
Inside every old man is a young man wondering what the fuck happened!

The older we get, the faster we were

VMax on NOS: 207 PK & 217 Nm op achterwiel

Schepje

Reg. datum:
08 mrt. 2010
quote:
NitroMax schreef op 08 februari 2015 @ 17:13:

[...]

En dan niet eens een foto plaatsen op posterniveau :?

:+

Neuh, doe het jullie ditmaal niet aan :P
VOF De Loods
GSR 600 ABS Yoshimura
FZS 600 Fazer RIP Thanx for the fun!

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
Net de eerste eigen 500km op de teller gezet :)
Totaal km: +- 30000km
RBW A2 vanaf 05/08/2015 :) Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441 RIP XF650 Freewilly

Reg. datum:
08 apr. 2007
In de achtertuin geparkeerd, gewassen, alles nagelopen en onder de hoes gezet...
Tot over 2 weken. Nu een paar dagen met auto en vliegtuig op stap :s

V-Strom DL650

Reg. datum:
13 jun. 2014
quote:
636twobrothers schreef op 07 februari 2015 @ 17:48:
Vandaag wheelstriping gezet ! Best tevreden :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er mooi uit! Welk merk striping heb je gebruikt?

Heb dit weekend ook geprobeerd om mijn van de Kerstman gekregen setje erop te zetten (met zo'n adapter), maar ik kreeg het 'niet gebogen' op de velg. Het brak gewoon af... De binnenbocht van de sticker begon te bobbelen. Was het mogelijk te koud? Of een slecht merk; Booster?

Ik hoor graag tips!
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

VTR SP-1 Dark Grey Edition

Reg. datum:
28 okt. 2008
quote:
RL71 schreef op 09 februari 2015 @ 09:39:
Ziet er mooi uit! Welk merk striping heb je gebruikt?

Heb dit weekend ook geprobeerd om mijn van de Kerstman gekregen setje erop te zetten (met zo'n adapter), maar ik kreeg het 'niet gebogen' op de velg. Het brak gewoon af... De binnenbocht van de sticker begon te bobbelen. Was het mogelijk te koud? Of een slecht merk; Booster?

Ik hoor graag tips!

Dat probleem had ik ook met zo'n applicator. Heb dat rolletje toen stukje bij beetje er met de hand op geplakt. Dat werkte goed, je moet het rustig aan doen dan en er alleen ff voor gaan zitten.

Edit: Je kan ze ook bij www.motorsticker.nl bestellen, dan krijg je per kant 4 van die voorgevormde delen die je er op kan plakken.
Ghetto Bassie wijzigde dit bericht op maandag 09 februari 2015 10:06 (9%)
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

V-Strom DL650

Reg. datum:
13 jun. 2014
quote:
Ghetto Bassie schreef op 09 februari 2015 @ 10:04:

[...]

Dat probleem had ik ook met zo'n applicator. Heb dat rolletje toen stukje bij beetje er met de hand op geplakt. Dat werkte goed, je moet het rustig aan doen dan en er alleen ff voor gaan zitten.

Edit: Je kan ze ook bij www.motorsticker.nl bestellen, dan krijg je per kant 4 van die voorgevormde delen die je er op kan plakken.

Met de hand werkte het helemaal niet... Dat tape was zo stug/ hard dat ik elke keer bobbels kreeg in de 'binnenbocht' wat resulteerde in breken. Het was erg stug tape.

Welk merk heb jij gebruikt? Heb het ook met de hand geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Is dat met die voorgevormde stripings niet lastig aanbrengen? Ik wil toch liever voor de strips met applicator gaan?

Iemand ervaring met die voorgevormde set?
RL71 wijzigde dit bericht op maandag 09 februari 2015 11:46 (5%)

Reg. datum:
28 okt. 2008
Geen idee welk merk ik had. Maar vond het met de hand wel makkelijk gaan. Eerst een cm vastplakken op de velgrand, dan stukje bij beetje van die folie eraf halen en de sticker verder vastplakken. Zo dan de hele velg af gaan.

Heb de voorgevormde delen ook eens gehad. Die krijg je op een groot vel, dus moet je ze eerst even van elkaar losknippen. Dan is het eigenlijk op dezelfde manier vastplakken. Voordeel is wel dat het precies de goede maat heeft van je velg, plakt wel wat makkelijker. Je zou de velg eerst nog wat nat kunnen maken zodat je nog wat kan schuiven met de sticker mocht het niet in 1x helemaal recht gaan.
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

V-Strom DL650

Reg. datum:
13 jun. 2014
quote:
Ghetto Bassie schreef op 09 februari 2015 @ 12:17:
Geen idee welk merk ik had. Maar vond het met de hand wel makkelijk gaan. Eerst een cm vastplakken op de velgrand, dan stukje bij beetje van die folie eraf halen en de sticker verder vastplakken. Zo dan de hele velg af gaan.

Heb de voorgevormde delen ook eens gehad. Die krijg je op een groot vel, dus moet je ze eerst even van elkaar losknippen. Dan is het eigenlijk op dezelfde manier vastplakken. Voordeel is wel dat het precies de goede maat heeft van je velg, plakt wel wat makkelijker. Je zou de velg eerst nog wat nat kunnen maken zodat je nog wat kan schuiven met de sticker mocht het niet in 1x helemaal recht gaan.

En je voorkeur? Het lint of de voorgevormde stukken?

Reg. datum:
28 okt. 2008
Gaat met allebei goed, heb niet echt een voorkeur. De laatste linten die ik heb gehad waren gp-style en een kortere versie. Deze waren allebei in voorgevormde sets. Heb voor het gemak toen de velg er uit gehaald om van bovenaf te gaan plakken. Dat werkte best lekker...
http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1183274/4cf7bf10fe61d821a8aa3d527c8f04d7
http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1212352/3056558ca1c020280fd41581c9b688ff

V-Strom DL650

Reg. datum:
13 jun. 2014
quote:
Ghetto Bassie schreef op 09 februari 2015 @ 16:24:
Gaat met allebei goed, heb niet echt een voorkeur. De laatste linten die ik heb gehad waren gp-style en een kortere versie. Deze waren allebei in voorgevormde sets. Heb voor het gemak toen de velg er uit gehaald om van bovenaf te gaan plakken. Dat werkte best lekker...
[afbeelding]
[afbeelding]

Heel mooi!! *O* Ik ga eens kijken op de beurs!

'07 ktm superduke

Reg. datum:
30 mei. 2005
quote:
Ghetto Bassie schreef op 09 februari 2015 @ 16:24:
[afbeelding]
[afbeelding]

Goede kleurstelling! :9~ stukken beter dan de standaard rood zwarte versie!
cb400 super four '07 ktm superduke

Reg. datum:
28 okt. 2008
Thanx *D

Reg. datum:
18 jan. 2011
mooi gedaan... een plaatje zo
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
Handkap en stuurgewichtje weer vast gezet met een wat langere bout, ik hoop dat deze bij de volgende valpartij niet in het stuur blijft steken.
RBW A2 vanaf 05/08/2015 :) Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441 RIP XF650 Freewilly

Yammie Yammie

Reg. datum:
12 dec. 2013
Nieuwe accu d'r in en het stof er afgereden :]

Kon ik meteen zien of de nieuwe stekkers/bedrading naar de spanningsregelaar het hielden. :)
'94 Honda CBR 600 F2 / '02 Yamaha YZF-R6 / '04 Yamaha YZF-R1

Honda cbr600rr 2008

Reg. datum:
04 nov. 2014
Martell heeft voor deze jOngen : vers rubber en olie + oliefilter geregeld ! Kunnen er weer tegenaan! :)
igortimmermans wijzigde dit bericht op zaterdag 14 februari 2015 18:58 (28%)

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
igortimmermans schreef op 14 februari 2015 @ 17:55:
Vers rubber en olie + oliefilter. Kunnen er weer tegenaan! :)

Heppieniezellufgedoan! :)

Honda cbr600rr 2008

Reg. datum:
04 nov. 2014
Hahaha helemaal waar . Die eer gaat naar iemand anders ;)
Maar staat er keurig bij toch ? Haha
Wat een verschil trouwens die nieuwe banden!
Tot over een paar duizend km :)
igortimmermans wijzigde dit bericht op zaterdag 14 februari 2015 18:59 (25%)

ZX-10R

Reg. datum:
18 mei. 2010
Naar buiten gerold.....en gelijk weer naar binnen gerold omdat het begon te regenen.

Nu ook met bakkie ernaast

Reg. datum:
09 jun. 2001
Véél !

Bij het MZ-winterspan nieuwe hoofdremcilinder/hendel en slang gemonteerd, remvloeistof erin en ontlucht. M 8 gat voor spiegel opgetapt naar M10.

Oud en origineel nog op het stuur, nieuwe er ff voor gehouden voor de foto van de week:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-66ROEIVD-G.jpg

Bij de BMW R65 van een vriend de carbs uit elkaar gehaald, totale rot na enkele jaren stilstand :o, dus daar moet een revisiesetje voor komen. Gaan van de week in de ultrasoon om de schade te bepalen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGP6I7YG-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQWDCAKO-G.jpg

Kleppen gesteld aan één kant, kleppendeksel geprobeerd los te krijgen aan de andere kant maar boutje zit vastgerot dus in de IMAL en morgen nog eens proberen.
Accu en filters besteld, benzineslang van de week halen.
Remklauw uit elkaar gehaald en gereviseerd, mis alleen nog de dustcover, is al binnen bij de dealer maar had geen tijd om op te halen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3DUKULK-G.jpg

Bij m'n eigen BMW R90/6 begonnen met het sodablasten van m'n blok en versnellingsbak, werkt prima, heb alleen smallere spuitmond om goed tussen de koelribben te komen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHMHNIJN-G.jpg

Je kunt achterop de cilinder precies zien waar ik gestopt ben:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AS4N6J3L-G.jpg

Voordeel: snel werken en makkelijk schoon. Nadeel: spul zit werkelijk overal dus gelijk maar onder de douche gegaan ;)
Inside every old man is a young man wondering what the fuck happened!

The older we get, the faster we were

VMax on NOS: 207 PK & 217 Nm op achterwiel

Reg. datum:
30 apr. 2012
Vandaag even olie bijgevuld en de pekel restjes van de motor afgespoeld.

Italian Job done by Japanese

Reg. datum:
15 jan. 2002
Niets, wel even gekeken hoe hij erbij stond.....in een hoekje en wachtend op een nieuwe kuipruitje.
God only knows, We wonder and Allah doesn't give a Shit - Ducati 888 Strada, Honda VFR800 vtec

Reg. datum:
10 feb. 2014
Een paar maanden aan vet, viezigheid en drek eraf gewassen. Pro tip: Koop nooit een motor met witte velgen. Walgelijk om schoon te maken met al dat rondvliegende kettingsmeer. Lampenolie was vandaag mijn vriend. Het resultaat is dan wel weer een schoon oud hok: :P

http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/IMG_4101.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/IMG_4100.jpg

:]
Kawasaki GPZ 500 S Mijn blog: http://goedmetgeldomgaan.blogspot.nl

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.