Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Beetje kwaliteit en makkelijk te doen?
En heb je een linkje van waar jij ze hebt besteld?
2 boutjes losdraaien van de hendels, hendels eruit halen, nieuwe erin en boutjes weer vast draaien.

Zien er best netjes uit voor die prijs, houdt er wel rekening mee dat ze na verloop van tijd verkleuren (rood wordt een beetje vaal roze-achtig, zwart een beetje bronzige kleur enz). Bij de dure merken heb je dat niet, maar voor zo'n prijs kan je ook weer niet tobben.
 
2 boutjes losdraaien van de hendels, hendels eruit halen, nieuwe erin en boutjes weer vast draaien.

Zien er best netjes uit voor die prijs, houdt er wel rekening mee dat ze na verloop van tijd verkleuren (rood wordt een beetje vaal roze-achtig, zwart een beetje bronzige kleur enz). Bij de dure merken heb je dat niet, maar voor zo'n prijs kan je ook weer niet tobben.

Indeed, het was overigens geen Ali, maar Ebay. Waarschijnlijk uiteindelijk zelfde leverancier. En voor 20 dollars...
 
Ik heb gister een begin gemaakt aan mijn 'nieuwe' GSX-R 1000 k6.

Heb het nieuwe voorspatbord en de seatcover opgeschuurd en naar de spuiter gebracht. Tevens heb ik de lelijke 'warning' stickers eraf gehaald. Er zaten nog 4 van die lelijke wit met oranje waarschuwingsborden op |(

Vandaag ga ik een nieuwe uitlaat bestellen en dan is hij zo goed als klaar :)
 
Laatst bewerkt:
Vorkpoten van mijn Guzzi demonteren . De rechter poot lekt ,maar doe voor de zekerheid alle twee maar. Nieuwe dichtingen heb ik al.

Heeft iemand nog technische of tactische tips??.
 
Rempedaaltje lager gezet.

full
full
Klik Klik

En voor de vorm links ook maar.
 
Laatst bewerkt:
Handvat verwarming en USB aansluiting op stuur met relay aan het contact gemaakt, kunnen er geen grapjassen het hele zooitje aan zetten als het contact op uit staat, en de batterij leeg zuigen :+ Zijn genoeg van die grapjassen tegenwoordig... '(
 
Laatst bewerkt:
Ketting schoongemaakt (raar dat er daar na 1 dagje al roest op komt) en opnieuw ingespoten.
Daarna het loszittende schakelpootje een beetje geslepen zodat het weer harder kan klemmen rond de as.
 
2OZprkS.jpg


Speedometer joint vervangen.. snelheidsmeter stond al een tijdje rond te dansen, maar nu gaf ie veel minder aan. Deze gaf 40 km/h aan op de snelweg waar 100 is toegestaan. Toch maar even vervangen.
 
Gezien de afstand tot mijn motor (hemelsbreed 1400 km) heb ik alleen een fotootje om naar te kijken.
 


Nu een stuk meer speling zodat de vtr opgehoogd kan worden ad achterkant. Ook een groter achterkettingwiel kan nu gemonteerd worden.
 
Mijn 'nieuwe' motor zelf gespoten, schoongemaakt en beletterd.

Voor:
standaard.jpg


Na:
IMG_9305.jpg
 
Laatst bewerkt:
M'n ebay bami-hendels gemonteerd op m'n GSXR600 K2. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben voor 19 euro, incl verzenden voor twee hendels!
 
Mijn 'nieuwe' motor gespoten, schoongemaakt en beletterd.

Ik vind NA wel echt een stuk beter. Geeft veel meer eenheid dan de originele kleursamenstelling.

Het enige wat ik bij dit soort motoren niet mooi vind is de uitlaat. Dat stoort me altijd heel erg.
Nu vind ik uitlaatbochten wrappen wel heel erg gaaf, maar bij dit soort uitlaten kan je de overgang nooit mooi maken.

Maar dat is commentaar van een kniesoor.
 
Ik vind NA wel echt een stuk beter. Geeft veel meer eenheid dan de originele kleursamenstelling.

Het enige wat ik bij dit soort motoren niet mooi vind is de uitlaat. Dat stoort me altijd heel erg.
Nu vind ik uitlaatbochten wrappen wel heel erg gaaf, maar bij dit soort uitlaten kan je de overgang nooit mooi maken.

Maar dat is commentaar van een kniesoor.

Ik ben het met je eens. Maar er komen nog meer modificaties, heb de rebel net gekocht :)

- Ingekorte uitlaat:
- Z achtige stuur
- andere, lagere zadel!
- spiegels, bar ends
 
Laatst bewerkt:
Van de Suzuki Srad 600;

De olie ververst met 3,6 liter Castrol 10W40 actevo + olie filter.

Koelvloeistof ververst met long life van de motordealer daarna ontlucht.

Ketting set geplaatst DID golden uitvoering DID 525VX x-ring ketting: DID 525VXG x-ring ketting goud, met JT tandwielen, ketting geklonken met apparaatje AFAM chain riveter werkt als een tierelier.

Remvloeistof ververst met Belray DOT 4 en gebruik gemaakt van rem ontlucht systeem.
Benzine tank afgetankt met Vpower en fuel stabilizer erin gedaan.

Motor op gebokt voor en achter met de nieuwe Daytona paddocks.

Daarna tukkie gedaan :+ :W
 
Hotgrips handvatverwarming en een usb oplader geplaatst. Stuurgewichtjes passen niet meer dus die gaan deze week nog even mee naar de draaibank.
 
Achter- en voorband gemeten en bijgevuld, achterband zat op 1.90 van de 2 bar, voorband zat dan lager, 1.5 van de 1.75 bar.

Ketting set geplaatst DID golden uitvoering DID 525VX x-ring ketting: DID 525VXG x-ring ketting goud, met JT tandwielen, ketting geklonken met apparaatje AFAM chain riveter werkt als een tierelier.

Die heb ik ook, lekker goedkoop, en werkt zeer goed, volgens mij beter dan de DID chain riveter :)
 
Laatst bewerkt:
Bij de cb500 van m'n vriendin

- nieuwe achterrem schijf
- nieuwe blokjes achter
- klauw gereviseerd achter
- nieuwe remvloeistof
- ontluchten
- schijf en blokjes inrijden.

Remt weer als een tiet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan