Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe jurk voor haar gekocht :-)



PB051282.thumb.JPG.2576961355f5192b187ec06557b8e06b.JPG
 
Beetje aan het klooien geweest met de uitlaat. de Db-killers uiteindelijk omgedraait, wat vinden jullie daarvan ?
full
 
Remklauwen van de R 1100 GS geserviced: roest van glijpennen gehaald, zuigers zover mogelijk eruit zonder remblokjes en schoongemaakt/gesmeerd. Overal nieuw kopervet op en weer in elkaar. Kan er weer tegen deze herfst.
Remmen van winterspan zijn vorige week al geserviced, laat de sneeuw en gladheid maar komen 8-)
 
Remklauwen van de R 1100 GS geserviced: roest van glijpennen gehaald, zuigers zover mogelijk eruit zonder remblokjes en schoongemaakt/gesmeerd. Overal nieuw kopervet op en weer in elkaar. Kan er weer tegen deze herfst.
Remmen van winterspan zijn vorige week al geserviced, laat de sneeuw en gladheid maar komen 8-)


Overal kopervet? op delen waar ook een rubber manchet zit zou ik dat niet gebruiken om het zwellen van het rubber te vermijden. Dan iets van red rubber grease...
 
Voorste remblokken preventief vervangen. Zit nog genoeg vlees op, maar je weet maar nooit :')
Was ongeveer 2mm afgeschaafd ten opzichte van een nieuw blokje.
Ook het bruin geworden remvloeistof vervangen van dot 4 naar dot 4+, Op de verpakking stond er dat deze compatibel was met dot 4, dus dat zal wel goed zijn :P
 
Zondagavond de koelvloeistof van de automotor bijgevuld. Maandagmorgen weer. Maandagmiddag/avond weer. Dinsdagmorgen weer, dinsdagmiddag niet meer omdat ik rustiger rij. Niet te veel toeren.
 
Even afwachten, de garage had nog geen tijd voor een lektest. Hij is alleen en was maandagavond, dinsdagavond ook druk met sleutelen, en woensdagavond een gesprek op school van 1 van de kids.

Woonwerk is 160km per dag. Tip was, minimaal 3 petflessen water meenemen :}
 
Laatst bewerkt:
Aan de lader gezet omdat mijn mistlampen teveel stroom trekken :')
Garandeert ook elke ochtend een goede start :)
 
Accu vervangen. Klaar voor de winter, want uiteraard rijden we door... :] :]
 
Even afwachten, de garage had nog geen tijd voor een lektest. Hij is alleen en was maandagavond, dinsdagavond ook druk met sleutelen, en woensdagavond een gesprek op school van 1 van de kids.

Woonwerk is 160km per dag. Tip was, minimaal 3 petflessen water meenemen :}

Als het vriest moet je dus geen water bijvullen.
Zeer waarschijnlijk heb je wel een lekke koppakking of een gat in je radiator.
Een lekke waterpomp kan ook nog, maar dan is die wel heel erg lek.
Kijk even of die veel druk opbouwt als de motor draait in je expansievat, dan weet je genoeg.
 
Voorste remblokken preventief vervangen. Zit nog genoeg vlees op, maar je weet maar nooit :')
Was ongeveer 2mm afgeschaafd ten opzichte van een nieuw blokje.
Ook het bruin geworden remvloeistof vervangen van dot 4 naar dot 4+, Op de verpakking stond er dat deze compatibel was met dot 4, dus dat zal wel goed zijn :P
Die remblokjes vervangen was dan wel erg preventief :)
Beter te vroeg dan te laat :)

Bij mij was het juist andersom. Nog maar 2mm over aan de achterkant, dus ook vervangen.
 
Laatst bewerkt:
extra op en neer gereden voor de juiste shims B|
Voortaan koop ik een box met alles erin. Scheeld een hoop gehannes
 
Terug
Bovenaan Onderaan