Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

@ Wat ik nog heb gedaan vandaag..............

Nog een kort rondje gereden (100k) door de Betuwe (slijk op de weg!).
Direct bij thuiskomst ketting flink gesprayd. Daarna in de wasstraat met hoge druk-spuit alle bladeren-prut (Veluwe) en de modderdrek (Betuwe) afgespoten. (niet op de ketting!)
Motor gaat komende week op de brug voor onderhoudsbeurt. Daarna winterslaap!
 
De stroomvoorziening in de schuur voor elkaar gemaakt zodat de accu druppelaar aan het werk kan. Ja aan de motor zelf alleen de kabeltjes van de druppelaar op de accu gemonteerd. Niet veel aan de motor zelf gedaan dus.
 
Zojuist nog even snel mijn rechter verstraler vervangen. Lampje (dus niet de behuizing) was eraf getrild en er zat roest in. Kwam zeker door het verluchtingsgaatje bovenop de verstraler :')
Was wel een beetje prutsen. Ook dan maar direct een paar trillingsdempers besteld op AliExpress om de levensduur wat te verlengen van die lampjes, want om de zoveel keer een lamp vervangen kruipt toch ook wel in de portemonnee...
 
Winterklaar gemaakt voor de ophokplicht, dus:
- olie ververst
- oliefilter vervangen
- luchtfilter vervangen
- klepspeling gecontroleerd, stond zoals die wezen moest
- met eigengemaakte stroboscoop ontsteking gecontroleerd, alles was goed
- banden opgepompt

En dan van het weekend schoon maken en onder een hoes stallen :+
 
Balhoofdlagers vervangen van mijn FZR.

26b32d3785.png


Althans de helft. Ik mag ze er nog netjes inbeuken.
 
Motor afgespoten alles weer netjes in gevet :)

csjyhoxer09m2.jpg


casskat0zpavx.jpg


en dat doe ik nu dus 2x per week,
want me pekkelfiets heeft de geest gegeven en we moeten toch naar werk :X :Z
 
Laatst bewerkt:
Winterklaar gemaakt.

- Olie ververst
- Ketting ingesmeerd
- Volgetankd incl. Forte moto power 2
- Schoongemaakt

15338279_1825054501102572_1706657060961124352_n.jpg
 
Aansluiting geknutseld om verwarmde binnenhandschoenen (hopelijk komen die binnenkort aan) op accu aan te sluiten ipv batterijen, met stuurbediening. Laat de winter maar komen als ie nog durft!
 
Speedsensor vervangen voor een 6,- dollar versie. Oude behuizing uitgehold en met een mooi ringetje vastgezet. En klaar voor Kerstmis. :+ Ziet er vreemd uit een lampje daar.

full

full

full

full
 
Gisteren de nieuwe carbon radiator fins gemonteerd, nu zou er meer frisse lucht langs de radiateurs moeten stromen. Ook een carbon front chainguard gemonteerd :)
full

full


Nu nog even wachten tot de nieuwe undertail geleverd wordt :)
 
Mijn andere project, Verbouwing XV1600 staat nu even stil onder de noemer "wachten op onderdelen".
Dus kon ik mijn Blauwe wat extra aandacht geven. Beide moeten klaar voor 18 Februari, want dan gaat het kluspak aan voor het nieuwe huis van mijn zoon.
Vanaf de recall had hij wat olie lekkage onder het klepliftershuis van de voorste cilinder, daar waar dat kleine O-ringetje zit. Een soort Harley-griep denk ik. Dus daar maar eens aan begonnen.
Hr0pPM0o87puRsNwRGsN5NmMF0Uw6LEWyAy7WXIfapvzNXz9NMC2MwW1k44YWefkqLT5wzFoiJIzdko4XYy916Qxbit9ho_Rb7LIFkswX0v0DdVIRoV0AJaaeE55TS5aAFOvmVg0-NHMdFZmyWB2s2RVzKQGdcdvWXjUaMHuYnyw1dK4vMecN_JeSJyGy2s1ckgZxJQEzZYlJkftjJUR8VMJ9mrEjFEkM76lLT1w9BtFeOqc9SCX6rTjYf-ldvaLy6s0hbJ1_JtN_nHnjHtS2AK3OD_n65pXg7Vi-fauqUkohKEMymr_XnhsBP1nigGvT7T_4U9OHajY7gjCgZ0DJOtxmLDiwaSQptfdbzTkyzuDkBoDoImHADSO3m_Yov72qT7R6KO96aLEpldrm-RmFO0miQ61s5H-uWYsOW-qrH-uQuEhYSfCa89b0ccmTEHbqnHY6oxRCK45B3HBUltdYE1Sbmpf47eTZijDc3WFsgw1kP3UJSEA9R_pKYsbFBWtlbt1J2Aw0tnl-rPwJwq2Vc3PRppntaP3A97QSKVWii6VONpuREJFxMPoksWZZljW3Ysjb_u_OL-ckfC9y8ziLopYmZJIoAwf55C-5Ixkp99JY7b_bXxgiRolNS0LCbY4ax10PVZPsUbaqsgUI9wgMudz_sgA028HNBCZxml2_g=w1169-h877-no

Dus alles weer goed schoonmaken, ook het pakkingsvlak van de overige delen. Kan dan gelijk de klepspeling even nakijken.
Daarna komt de achterste cilinder nog aan de beurt, dat is iets meer werk. Daar verlies ik na een langere rit wat druppels olie. Waarschijnlijk op de tweede pakking. Had nog advies gekregen om er een sapje in te gooien die dit probleem zou oplossen. Maar ik ben niet zo van sapjes, kijken en oplossen spreekt me meer aan.
Om daar goed bij te kunnen in dit frame moet ik het blok wat laten zakken, nadat de eindaandrijving is verwijderd. Dus iets meer werk. Maar ook dat gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Motor thuis onderhoud gegeven.

-nieuwe remschijven voor
-nieuwe remblokken voor
-remklauwen gereinigd en zuigers opgefrisd en nieuw ingevet
-nieuwe remolie voor

-nieuwe remolie achterrem/ ontluchting
-nieuwe(rem)olie koppelingscilinder/ ontluchting
-nieuwe stofkapjes ontluchtingsnippels

-nieuw luchtfilter
-check benzinelek(?)toevoerslang/ niet kunnen vinden. Blijft aandachtspunt!
(na langer stil staan ratelt brandstofpomp = een lek/ maar waar?) :?

-nieuwe temp.voeler koelwater
-andere temp.meter gemonteerd (aanwijzing blijft steeds op nul)

-nieuwe oliekeerring R-vorkpoot
-nieuw oliefilter
-olie ververst

-nivo accu-cellen demiwater
-ander voorspatbordneusje/ oud kunststof wordt steeds brozer
-spuitbus lakspuiten voor mat/ glans/ hittebestendig zwart

Morgen tank afvullen bij Firezone met Formula102 (zonder ethanol)
Vervolgens naar winter-slaapplaats. Op aanhanger ivm overgangsregeling MRB.
Per 1 maart staat ie weer klaar voor vele km's het komende jaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mn standaard (zwart) van de suzuki gsxr vervangen voor een verchroomd exemplaar.


rnybnonowskdk.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Motor thuis onderhoud gegeven.

-nieuwe remschijven voor
-nieuwe remblokken voor
-remklauwen gereinigd en zuigers opgefrisd en nieuw ingevet
-nieuwe remolie voor

-nieuwe remolie achterrem/ ontluchting
-nieuwe(rem)olie koppelingscilinder/ ontluchting
-nieuwe stofkapjes ontluchtingsnippels

-nieuw luchtfilter
-check benzinelek(?)toevoerslang/ niet kunnen vinden. Blijft aandachtspunt!
(na langer stil staan ratelt brandstofpomp = een lek/ maar waar?) :?

-nieuwe temp.voeler koelwater
-andere temp.meter gemonteerd (aanwijzing blijft steeds op nul)

-nieuwe oliekeerring R-vorkpoot
-nieuw oliefilter
-olie ververst

-nivo accu-cellen demiwater
-ander voorspatbordneusje/ oud kunststof wordt steeds brozer
-spuitbus lakspuiten voor mat/ glans/ hittebestendig zwart

Morgen tank afvullen bij Firezone met Formula102 (zonder ethanol)
Vervolgens naar winter-slaapplaats. Op aanhanger ivm overgangsregeling MRB.
Per 1 maart staat ie weer klaar voor vele km's het komende jaar.

Waarom een beurt geven voor hij naar de stalling gaat?
Ik doe het altijd als het seizoen weer begint
 
Waarom een beurt geven voor hij naar de stalling gaat?
Ik doe het altijd als het seizoen weer begint

Werktemp in de schuur is nu nog steeds prima. In febr is het meestal veel kouder.
Verder heb ik de afgelopen weken kunnen sleutelen zonder tijdsdruk en als het mij zo uitkwam. Dus dagen met vorst, zoals vorige week, dan zit ik lekker bij de kachel. Ook als bestelde onderdelen een week langer onderweg zijn, is dat totaal geen issue. Mijn ervaring is dat als je net voor het seizoen gaat klussen dat er altijd wel iets tussendoor komt. Lekker, dan staat je motor half gedemonteerd op de brug, terwijl je eigenlijk wil gaan rijden.

Nu is het vanaf 1 maart: Accu erin, sleutel omdraaien en wegrijden. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan