deukje voorvelg

thezappa

Die hard MF'er
7 okt 2010
285
0
Deventer
ik was gister de r1 en aan het nakijken beurtje geven , zag dat een deuk / bobbel op de voorvelg zit , echter niet bij het aansluiten op de band , kan wel zijn datik al 5 jaar zo rond rij , nooit eerder gezien ;(

miss ooit over iets heen gereden , ook geen extra lood ofzo op de band

kan dit verder kwaad , begon er beetje aan te twijfelen
 
Een foto doet wonderen om mee te kijken :)

Deukjes in velgen zijn altijd een lijp iets, ook als je niet weet hoe lang die er al op zit.

Er komt nu een discussie met aan de ene kant veiligheid voor alles en aan de andere kant dat het wel mee zal vallen. :)

db
 
is de foto niet verkeerd om geplaatst, draairichting is volgens mijn een kwart verkeerd
Dat zou wellicht kunnen. Maar dat maakt voor die deuk/bobbel niet uit vlgs mij. Denk dat die elke 360 graden weer voorbij komt. Dit wel onder voorbehoud uiteraard, zou kunnen dat het morgen vrijdag is. Dan worden de dagen weer wat langer. Behalve 's nachts.
 
daar kan ik nikt tegen in het vaarwater brengen
Met dit weer willen gaan roeien is ook niet echt slim. Voor je het weet breek je een roeispaan. Sta je daar met je goeie gedrag. Na twee dagen wordt je als vermist opgegeven maar dan is het al te laat. K@W@ is doodgevroren bij 4 graden boven nul.
Sorry man.


:+
 
Laatst bewerkt:
ik was gister de r1 en aan het nakijken beurtje geven , zag dat een deuk / bobbel op de voorvelg zit , echter niet bij het aansluiten op de band , kan wel zijn datik al 5 jaar zo rond rij , nooit eerder gezien ;(

miss ooit over iets heen gereden , ook geen extra lood ofzo op de band

kan dit verder kwaad , begon er beetje aan te twijfelen

zonder foto is dit niet goed te beoordelen,rijd er een keer mee langs een motorzaak ofzo.
 
Bij mij was het kanker. Ook weer weg. ;)

bij mn moeder trouwens ook. Maar als ik iedereen die te pad en te onpas opmerkingen maakt/kanker zegt op zijn vingers moet tikken/het me persoonlijk aan moet trekken...
 
Laatst bewerkt:
Had er een onder mijn voorhoofd, weg laten snijden, en leef nog. Bedoelde er niks mee hoor.

Dat is je neus hoor, die hoort daar, of je loopt er nu zo bij.

3181731-big_voldy_smile.jpg


Mij niet serieus nemen hoor :+
 
Mijn vorige motor had een deuk in de achtervelg (rand waar de band om de velg zit). Geen idee hoe de vorige eigenaar het gedaan had (stoeprand raar geraakt??) maar was denk ik over de breedte toch wel 2 cm. Genoeg op in ieder geval op te vallen als men naar het wiel keek.

Volgens de bandenboer kon het geen kwaad. Er liep geen lucht uit en ook tijdens het rijden was het niet merkbaar. Ook niet op hoge snelheden.

Maar goed, de ene bobbel is de andere niet. :9
 
Laatst bewerkt:
Bij een wegomleiding van een Nxxx-weg was in de berm een aansluiting gemaakt naar de naastliggende ventweg. Bij die doorsteek door een plas gereden. Dat bleek dus een vrij diepe kuil te zijn waardoor ik zowel in de voorvelg als de achtervelg (gegoten wielen) een bobbel naar buiten in de velgrand had over een lengte van ca. 4 cm en wel tot halverwege de hiel. Ik schijn in die plas de zijkant van het tijdelijke wegdek geraakt te hebben. Beide tubelessbanden hielden lucht en ik merkte bij het voorwiel pas na 2 weken deze bobbel. Die in de achterband pas na een half jaar bij een bandenwissel.

In beide velgen in de opstaande buitenrand, op advies van de werkplaatseigenaar, de bek van een grote steeksleutel gezet en met een hamer de bobbel teruggedreven totdat de velgrand weer was zo als hij hoorde te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan