grote beurt --> slechte afstelling

Daanster

MF'er
26 jan 2012
134
7
Zuid-Holland
Hallo,

Ik heb 3 weken geleden, een grote beurt laten doen. (30ooo km beurt)
Ik heb links een nieuwe carburateur gekregen en rechts zijn ze ook bezig geweest.
De lijst is lang, en gok dat ze de kleppen ook gedaan hebben.

NU als hij koud is, heb ik meer problemen met starten, heb ik mis fires en stotert dan een beetje.
(het is een officiële dealer, met hele aardige mensen)

ik heb al afgesproken dat zodra ik tijd heb terug ga met de motor.

- Ik ben nieuwsgierig en wil graag weten, wat dit probleem veroorzaakt?
- En of ik met de motor naar de dealer kan rijden of beter op de motor aan hanger kan zetten??

mvg Daanster :W
 
Wat het kan zijn? Vanalles, verstandig om te rijden? Dat is lastig om te beoordelen.

Hoe ver moet je? Als je een half uur moet karren is op laten halen wellicht wat verstandiger, maar ook hierbij is het lastig om een eenduidig antwoord te geven.

Beide dus eigenlijk geen idee, mijn persoonlijke mening? Is het maar 5 km dan zou IK de gok wagen.
 
Hallo,

Ik heb 3 weken geleden, een grote beurt laten doen. (30ooo km beurt)
Ik heb links een nieuwe carburateur gekregen en rechts zijn ze ook bezig geweest.
De lijst is lang, en gok dat ze de kleppen ook gedaan hebben.

NU als hij koud is, heb ik meer problemen met starten, heb ik mis fires en stotert dan een beetje.
(het is een officiële dealer, met hele aardige mensen)

ik heb al afgesproken dat zodra ik tijd heb terug ga met de motor.

- Ik ben nieuwsgierig en wil graag weten, wat dit probleem veroorzaakt?
- En of ik met de motor naar de dealer kan rijden of beter op de motor aan hanger kan zetten??

mvg Daanster :W
Terug gaan en niet gokken.
Of je kunt rijden, of dat je de motor op laat halen, kun jij het beste inschatten.
 
Stukgerepareerd.
Vreemd hoor, een nieuwe carburateur bij een onderhoudsbeurt. Die zijn erg duur en gaan haast nooit kapot.
En gokken dat de klepspelingcontrole op de lijst staat? Dat staat er of het staat er niet.
 
ja warm loopt hij goed --> dan ga ik op de motor naar de dealer.

Monteur zij dat het een nieuwe was en dat hij niet op de lijst stond.
Er is iniedergeval een groot kleur verschil te zien tussen de carburateurs.

mvg Daanster :W
 
ja warm loopt hij goed --> dan ga ik op de motor naar de dealer.

Monteur zij dat het een nieuwe was en dat hij niet op de lijst stond.
Er is iniedergeval een groot kleur verschil te zien tussen de carburateurs.

mvg Daanster :W

er kan bij zo'n ding een kabel net niet lekker hebben gezeten bij montage en afstelling. Als die kabel dan wat later op zijn plek schiet krijg je dit soort shit ook.
 
Hoe fijn die mensen ook zijn, snap niet waarom er n andere (nieuwe) carb op moest. En deze gratis was.
Voor welk probleem heb je hem weggebracht?
En wat waren +- de kosten?
 
Kan is best aanwezig, TLM zit bij mij op de hoek (van t werk) en hoor dr niet al te positieve verhalen over. Zelf 1x binnen geweest, werd niet heel vriendelijke geholpen naar mijn idee.

TS zit daar idd ong 1,5 uur vandaan.
Bel de dealer anders zelf eens op, zij weten precies wat er aan je motor gedaan is, en wat er eventueel aan de hand kan wezen.
 
motor ging voor een grote beurt, nieuwe koppeling, nieuwe voorband, choke moest gerapareerd worden.
Het is inderdaad TLM (maar zo als ik al zei, waren ze heel vriendelijk tegen mij)
heb ook al gebeld, ze weten het ook al. maar heb over een week tentamen week dus het moet nog 2 weekjes wachten.

en ik was gewoon nieuwsgierig
 
Terug
Bovenaan Onderaan