S1000rr achterlicht met geintergreerde knipperlichten

Eral

MF veteraan
25 sep 2010
1.196
0
Zaandam
Heb nog een achterlicht liggen met geintergreerde knipperlichten en wil deze morgen gaan aansluiten. R&G plaathouder al aangepast zodat de plaat strak onder het achterlicht komt zonder uitstekende knipperlichthouders.
Maar nu het aansluiten. Er komen vanuit het nieuwe achterlicht 2 draden, een gele en een blauwe. En de knipperlichten hebben elk 2 draden in de kleur bruin en blauw geloof ik, weet ik nou even niet zeker meer. Moet ik dan van de 2 draden van een knipperlicht 1 stekker maken zodat die op de blauwe of gele aangesloten kan worden of moet ik maar 1 knipperlicht draad gebruiken?

Gaat om een begin 2010 RR
 
Er is 1 stekker die in het achterlichtunit gaat deze zorgt voor verlichting en het remlicht.
De gele draad is voor het knipperlicht rechts en de blauwe voor de linker. Alleen hebben de originele knipperlichten ieder 2 draden in de kleuren blauw en bruin. Kan ik hiervoor een kabelverbinder gebruiken die sinatec scotch lock word genoemd? Aan de ene kant de 2 knipperlicht draden (blauw+bruin) en aan de andere kant de gele of blauwe draad uit het achterlichtunit?
 
Laatst bewerkt:
Nog geen tijd gehad om bij mij te kijken.
Ik heb van beide knipperlichten de stekkers afgeknipt en die gebruikt.
aan welke de blauwe of de gele zit dat zou ik morgen even moeten bekijken.

Ik zou het wel fatsoenlijk monteren, ik heb het eerst in elkaar gedraaid, dan gekeken welke kleur op welke draad er moest (testen), toen ik dat wist heb ik het fatsoenlijk gesoldeerd, en met krimpkous afgewerkt.

Werkt nu 2 jaar prima, en geen storingen op het canbus systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net verschillende sokken en stekkers gekocht op advies van een monteur en daarbij ook wat krimpkousen en stoftape om de bedrading netjes weg te werken.

Bedankt voor de tip gixaddict om eerst de draden inelkaar te draaien.
 
En gelukt!

Misschien handig voor mede S1000RR rijders die ook een soort gelijke achterlichtunit willen kopen. Ik heb de unit gekocht bij Bike Design Benelux en kostte mij inclusief verzenden 143,- euro.

Kwa aansluiten:

-OEM achterlicht stekker in de aftermarket unit
-Gele draad uit de unit voor het rechter knipperlicht en alleen aansluiten met de blauwe draad van het knipperlicht.
-Blauwe draad uit de unit voor het linker knipperlicht en alleen aansluiten met de blauwe draad van het knipperlicht.

Inplaats van de bruine draad wegknippen gewoon netjes mee tapen met stoftape.
 
Terug
Bovenaan Onderaan