Shark raw

nacko

MF'er
20 mei 2013
106
4
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm. Ik rij zelf een Intruder.
Nu twijfel ik tussen de Shark raw en de Roof boxer.
De Shark vind ik wel cool alleen vraag ik mij af of zo'n bril in de praktijk wel werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb ze uiteraard beide gepast en ze zitten mij beide goed.
 
Yup, ik heb er een. Heerlijke helm en de bril werkt prima. De standaard bijgeleverde bril vind ik wel wat donker om mee in het donker te rijden, maar er is een helder vizier leverbaar.
Hij is natuurlijk een stuk luidruchtiger dan een integraalhelm, maar de boxer is nog luidruchtiger. Met oordoppen rijden kan ik wel heel erg adviseren als je lang van je gehoor wil genieten.
Ik heb overigens ook een boxer gehad, dus kan redelijk goed vergelijken.
Met regen vind ik de RAW een stuk prettiger iig. Er loopt tenminste geen water aan de binnenkant over je vizier :+
Je blikveld is met de RAW wel een stuk smaller als bij de boxer of een integraalhelm, goed je hoofd bewegen bij rondkijken is van levensbelang. Vanwege de bril kun je vanuit je ooghoeken kijken vergeten, dan kijk je tegen de rand van de bril aan.
Het design is inderdaad erg mooi.
Ik gebruik 'm btw enkel in het voorjaar/zomer, ik ben gewoon een koude-watje, in de winter gebruik ik m'n Shubert C2
Ik heb deze kleurstelling:
RawSoyouzMat34GRK__76879_zoom.jpg


nog een review: Getest: Shark RAW
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een raw, maar ik rij er niet mee op de snelweg. De bril zit er bij mij te los voor op waardoor deze als ik omkijk gaat schuiven. Misschien ligt dat aan de vorm van het hoofd ofzo? Was ook al toen ie nog nieuw was. Verder al het bovenstaande!
 
O ja, het uis wel verstandig om de bril niet boven op de helm te laten zitten als je deze weg legt, dan rekt het elastiek te snel uit. Ik doe 'm altijd netjes terug "in" de helm en ik heb er geen last van dat het vizier te los zit :N
 
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Hoe werkt het met de bril als je deze met handschoenen aan omhoog wilt doen. Ook zou ik graag weten of jullie deze helm dragen op een chopper.
 
Was al bij de 1e km dat ik reed. Is geen slijtage. Gewoon de vorm van mijn hoofd ofzo.
Ik draag deze helm op mn bobber, naked en mijn BMW R11ppS het visier pak je makkelijk vast en zet je makkelijk op de helm. Zelfs met winterhandschoenen. Enige nadeel aan deze helm is buiten het brilprobleem bij mij, dat hij inmiddels ontdekt is door een bepaalde doelgroep op scooters en piaggio's hier in de buurt
 
Tsja, ieder zijn ding, maar ik weet het zo net niet met die plastic kin-stukken. Toch liever een integraal helm op de motor. Ben wel gehecht aan mn kaak :P .
 
van de eerste keer dat ik de Raw zag was ik verkocht, ziet er zalig uit!
maar toen ik hem probeerde was het heel wat minder, zoals hierboven al weergegeven zullen die elastieken heel snel rekken, én als je de bril en/of vizier eens van elkaar scheidt zie je pas hoe goedkoop alles gemaakt is. kwam er nog bij dat ik een bril draag en het praktisch onmogelijk was de helm op te zetten met mijn bril op, of achteraf mijn bril er in te porren!
ik vind hem wel mooi, maar veel te duur voor wat het maar is, en voor de tijd dat hij zal voldoen.
heb dan een systeemhelm Givi x.09 gekocht, en ben er uiterst tevreden over.
 
van de eerste keer dat ik de Raw zag was ik verkocht, ziet er zalig uit!
maar toen ik hem probeerde was het heel wat minder, zoals hierboven al weergegeven zullen die elastieken heel snel rekken, én als je de bril en/of vizier eens van elkaar scheidt zie je pas hoe goedkoop alles gemaakt is. kwam er nog bij dat ik een bril draag en het praktisch onmogelijk was de helm op te zetten met mijn bril op, of achteraf mijn bril er in te porren!
ik vind hem wel
mooi, maar veel te duur voor wat het maar is, en voor de tijd dat hij zal voldoen.
heb dan een systeemhelm Givi x.09 gekocht, en ben er uiterst tevreden over.
Ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb, als mede-brildrager.
 
True

ik kan niet eens meer normaal over straat met mn nickelson jas en nektasje zónder met een scheef oog aangekeken te worden.
 
Laatst bewerkt:
Veel verschillende meningen dus.
Al vind ik de mening dat het een scooterhelm is en daarom niet kan op een motor wat overdreven. Verder vraag ik om ervaringen uit de praktijk. Hoe de helm eruit zie kan ik zelf ook wel bepalen. Uit de reacties blijkt dat het in ieder geval een helm is voor het voorjaar of zomer. Ik vertelde al dat het een helm wordt voor op een intruder dus er wordt alleen mee getourd.
Ik vind ook de mening dat hij stiller is dan een roof iets waar ik iets mee kan. En zal dit zeker meenemen met mijn beslissing. Tevens is het prijstechnisch ook interessanter.
 
Ik hou persoonlijk wel van vast voedsel ;) Ook vond ik het geoetel met dat kapje irritant, wel een mooie helm verder :)
 
Hey Raw-dragers,

Kan je de helm ook dragen met mondmasker maar zonder bril? Stel dat ik mijn zonnebril op sterkte wil dragen...

Ik heb de indruk van niet om het mondmasker aan de bril lijkt te hangen??
 
Mondstuk zit aan de bril, elastieken rekken niet snel, als je niet steeds aan de bril zit te trekken al helemaal niet. En je kunt ze ook nog strakker zetten als je die kapjes eraf haalt. Had die verkoper toen laten zien. Over de snelweg rijden ermee gaat ook prima. Rijd met m'n pothelm nog vaak boven de 200. Als de helm goed past kan dit prima. Paar maten van me hebben er een omdat ze bang zijn dat er iets tegen t gezicht komt met een open helm. Ik vind het persoonlijk echt helemaal niks.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit ook een ontzettend stoere helm, daarom heb ik overwogen om hem te kopen als aanvulling op mijn integraalhelm. De RAW is toch wel stoerder. Ik heb er eigenlijk geen praktijkervaring mee maar heb ze enkel gepast in de winkel. De verkoper attendeerde mij er op dat de bril wel eens ongemakkelijk kan worden bij warm weer, en inderdaad viel het me op dat de bril nogal stevig tegen je gezicht gedrukt word. Ik kan me voorstellen dat dat nogal ongemakkelijk word als je gaat zweten. Ook knelde de bril een beetje op mijn neus, iets wat na langere tijd misschien ook wel gaat irriteren. Daar kwam nog eens bij dat de helm juist niet meer in de aanbieding was, ik heb dus besloten nog even te wachten om hem te kopen.
 
Ik rijd dagelijks, zomer en winter, met een Raw.

De eerste serie had elastieken aan de bril die niet verstelbaar waren, de katere zijn gewoon verstelbaar dus als je 'm gewoon strakker zet is er niks aan de hand, ook niet op de snelweg.

Ik zet de bril overigens nooit op de helm en maak 'm ook nooit los: je kunt de helm gewoon opzetten door 'm van voor naar achteren op je hoofd te kantelen als het waren, werkt perfect en ook als je een bril draagt!
 
Laatst bewerkt:
Hey Raw-dragers,

Kan je de helm ook dragen met mondmasker maar zonder bril? Stel dat ik mijn zonnebril op sterkte wil dragen...

Ik heb de indruk van niet om het mondmasker aan de bril lijkt te hangen??
Nee, dat kan niet. Dit mondkapje zit aan de bril geklikt. Je zonnebril op sterkte dragen gaat prima, deze past gewoon onder het masker.
 
Ik heb de helm ook gekocht omdat ik hem er stoer uit vond zien. Ik ben er erg over te spreken qua looks en hoe de helm zit.

Merkte echter dat ik na een paar ritjes de helm vaker op de plank had liggen dan dat ik hem op mijn hoofd had. Ik kwam van een systeemhelf af en miste toch wel dat ik mijn helm "open" kon zetten.

Dit zou natuurlijk kunnen met de elastieken maar dat durfde ik niet aan ivm de rek die dan misschien uit de elastieken gaat.

Uiteindelijk overgestapt naar een Shark evo-one. Echter niet omdat de helm niet goed was maar omdat ik blijkbaar toch liever een ander type helm gebruik.

Als de helm je aanspreekt zou ik zeggen gewoon kopen, prima helm waar je geen spijt van krijgt! (owja, ik heb er nog 1 liggen die ik niet gebruik :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem al heul lang. Mooi design, maar de elastieken hebben het begeven inmiddels. Past prima met een (zonne)bril. Wel gehorig. Het is een leuke helm voor erbij. Ik rij zelf dagelijks liever met een systeemhelm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan