datatool veto evo

harley e

Rookie
11 jan 2015
4
0
denderleeuw
hoe verwijder of schakel ik mijn alarm uit van mijn harley 883
type datatool veto evo
geeft niets anders dan problemen en is door weer en wind onvoorspelbaar geworden. werkt wanneer het niet werken moet etc...
 
Laatst bewerkt:
hoe verwijder of schakel ik mijn alarm uit van mijn harley 883
type datatool veto evo
geeft niets anders dan problemen en is door weer en wind onvoorspelbaar geworden. werkt wanneer het niet werken moet etc...

Bekijk de bedrading eens. Vaak wordt een alarm als lus aangelegd tussen de reguliere bedrading. Als dat het geval is is het stekker uit alarmlus halen en weer inpluggen op originele bedrading. Echter als het een scm gekeurd alarm is dan mag het niet op deze manier ingebouwd worden.
 
de bedoeling zou zijn via een handleiding of schema het alarm uit te schakelen. de sirene gaat niet meer en het alarm geeft niets dan ergernis. dus wég met dit stuk verdriet. kan ik de starter-bedrading omzeilen?
dus niet repareren of foutverhelping van het alarm. gewoon wég met dat dink! welke draad is van de starter en wat ik wél en niet mag doen om geen start of knipperlichtproblemen te hebben.
 
Met google handleiding opzoeken, afdrukken en bij de papieren van je motor bewaren.

Kortom, wel zelf wat moeite doen.

En verwijderen: kniptang pakken en bedrading verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
deksel verwijderd van de module, 9v inwendige batterij verwijderd, met een zoekdraad (bevestigt aan de +pool van de batterij) de draad van de startmotor opgezocht aan de bedrading die zich op de aansluiting bevind van de printplaat (startmotor liet zich horen) en overbrugd naar ook op de printplaat aanwezig; de draad van de startschakelaar. dus ik kan starten en alles gaat!! alleen moet de stekker nog op de module aanwezig zijn want bij het loskoppelen valt de ontsteking uit. in de toekoms zal ik dit ook wel zien te overbruggen. dus; ALLES OKAY!! zonder schema en op de ouderwetse manier! leve ik! haha! eind goed-al goed!

:] :)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt beter gewoon de draden volgen van het alarm en de onderbrekingen en verbindingen herstellen. Dan kun je het hele alarm verwijderen en ben je klaar met alle elende. Het klinkt nu alsof je een deel van het alarm overbrugd hebt.
 
toch geen problemen meer en aangezien door het verwijderen van de 9v batterij het alarm niet meer actief is, maw; de knipperlichten en standlicht word niet meer geactiveerd hoef ik verder geen stappen meer te overwegen. het alarm is niet meer actief en alleen de startmotor heb ik moeten overbruggen die door de printplaatrelais onderbroken werd! non-actief wat betreft het alarm. startonderbreker overbrugd. klaar is kees!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan