Remvloeistof reservoir vervangen

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemorgen Leden,

Vorige week heb ik het volgende besteld:

1m7gj.jpg


Deze wil ik graag gaan vervangen voor het huidige reservoir (dat is nu een blok) Yamaha FZR. Is dit mogelijk en zou ik de huidige steun kunnen gebruiken, of moet ik er ff een mount/steun bijzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien heeft dat ding een vrij universeel instelbare mount, dus dat moet wel lukken. Enige is dat er wat meer boutjes en moertjes op zitten dan op de originele. Maar misschien staat dat wel goed.

Eventueel kun je het originele slangetje gebruiken, die is voorgevormd. Je wil geen knik in het slangetje hebben.

Qua formaat lijkt 'ie me ook prima. Ongeveer even groot als het originele reservoir van mijn Fireblade. Maar als je het niveau netjes in de gaten houdt, is het ook niet heel erg om een kleiner reservoir te hebben. Tenslotte is de vloeistof in het reservoir er alleen om de vloeistof te compenseren die extra nodig is vanwege slijtage van de remblokken. Zo hard slijten die niet.

Als het reservoir kleiner is dan het origineel moet je wel oppassen bij het vervangen van je remblokken. Je hebt dan halverwege ergens meer vloeistof bij moeten gooien. En als je de remzuigers dan terugduwt om nieuwe remblokken te plaatsen, dan zou het reservoir overstromen.

Meer aspecten kan ik niet bedenken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ook niet zo maar lukraak kneukiekneukie spul kopen!
€30,- voor een setje :N
Daar zou ik nooit mee gaan rijden......en remmen al helemaal niet......
Daar is al een aparte discussie voor.

Gaat om kwaliteit, niet om prijs.

Als je dat wel belangrijk vind, kun je bij mij deze set kopen voor 299,- met een jaar garantie :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^

Hier heb je niks aan. Je kan hem wel voor de sier bovenop je huidige deksel lijmen O-)

:^

Haha, dat is ff balen. Ik vond het wel passen bij de sportlook, maar dat gaat helaas niet op. |(

Als het enkel om de sportieve looks te doen is kan je hem gewoon monteren zoals Rambabbel al roept, als je het slangetje afdopt of je maakt er een kraantje in kan je er je reserveremvloeistofreservoir van maken :+
 
Het idee was om de motor net wat moderner/sportiever eruit te laten zien. Jammer genoeg vergeten dat het reservoir niet los zit.

Ik vind dit er trouwens niet slecht uitzien:

1pair CNC Universal 7/8 Motorcycle Brake Clutch Lever Master Cylinder

Ik begrijp dat je je motor er wat sportiever wilt laten uitzien maar blijft alsjeblieft weg van deze rotzooi.

voor 50€ heb je geen kwalitatief goed spul. Het gaat hier wel over je remmen, niet om één of andere nutteloze gadget.
 
Leuke setjes voor een pitbike.

Heb het net ook even zitten lezen.
Is bedoeld voor scootertjes/dirtbikes, ik geloof nooit dat hij ook de dubbele remklauwen van de FZR kan bedienen. Waarschijnlijk is het voor 1 remklauwtje bedoeld ook.
Waarbij ik denk dat deze het helemaal niet aankan.
Of je moet er ook 1 Chinees remklauwtje opzetten...
Maar voor een motorfiets met een beetje gewicht en een behoorlijk vermogen/snelheid zou ik mij er zeker niet aan wagen...... Het is gewoon troep, wat er leuk uitziet.

Kun je beter een stuk ketting meenemen en een anker.
 
Laatst bewerkt:
Ik waag het er ook niet op. Het ziet er idd leuk uit, maar zal vast na 2keer inknijpen afbreken. Zit niks anders op, dan het gewoon weer terug sturen. Leuk idee.. uitwerking minder:P Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik het graag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan