Bobbins voor paddockstand ZXR400

Solis560

Die hard MF'er
3 jul 2014
464
29
Breda
Hallo,
Ik heb hierover al een bericht geplaatst in het ZXR400 topic, maar ik ben bang dat ik daar niet veel reacties kan verwachten, het is namelijk een beetje dood daar. :/
Ik wil namelijk het volgende weten:
Mede ZXR-owners zouden jullie mij kunnen helpen? Ik ben op zoek naar bobines voor een paddockstand.
Ik heb een ZXR400 bouwjaar 2000 en op het WWW vind ik allerlei verschillende maten...
De een zegt M10 en de ander weer M12. :?
Weten jullie wel welke ik moet hebben? Of hoe ik kan zien welke ik nodig heb..
Bij voorbaat dank! :}

Alvast dank! :W
 
Ik kijk vanavond nog wel even met mijn pa. Misschien dat hij wel die schroeven kan vinden, het is namelijk zijn garage.


Ik weet niet of dit veel toevoegt maar misschien dat een van jullie er wat uit kan halen..
Zo ziet het eruit, vies ja ik weet het..
[afbeelding]



En ik maar denken dat dit een werkje van 10 minuten zou zijn,, haha mooi niet dus... :X
Facepalm_stick_figure.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk, daar heb ik wat aan! :}Wacht, haarscheurtje? Waar?

Een scheurtje waar je jezelf niet al te druk om moet gaan maken, er komen geen grote krachten op die bevestiging te staan.

qoy73k.jpg


Volgens "Oxford" moet je overigens M10x1,50 hebben: Ebay Linkje.

Maar als je morgen nou gewoon eens langs een ijzerwarenhandel (dus geen Gamma/Praxis/Hornbach....) rijd en daar even vraagt of ze een paar boutjes voor je hebben die passen. Medewerker loopt graag even mee naar buiten om te meten en verkoopt jou een paar boutjes á €0.05 per stuk..... Vervolgens heb je de maat én bestel je ineens de juiste maat paddockstand bobbins.

Er zal waarschijnlijk wel "iets" aparts zijn aan de maatvoering voor een ZXR400 gezien het feit dat R&G expliciet vermeldt dat de standaard bobbins niet passen: Klikje.
 
Laatst bewerkt:
Een scheurtje waar je jezelf niet al te druk om moet gaan maken, er komen geen grote krachten op die bevestiging te staan.

[afbeelding]

Volgens "Oxford" moet je overigens M10x1,50 hebben: Ebay Linkje.

Maar als je morgen nou gewoon eens langs een ijzerwarenhandel (dus geen Gamma/Praxis/Hornbach....) rijd en daar even vraagt of ze een paar boutjes voor je hebben die passen. Medewerker loopt graag even mee naar buiten om te meten en verkoopt jou een paar boutjes á €0.05 per stuk..... Vervolgens heb je de maat én bestel je ineens de juiste maat paddockstand bobbins.

Er zal waarschijnlijk wel "iets" aparts zijn aan de maatvoering voor een ZXR400 gezien het feit dat R&G expliciet vermeldt dat de standaard bobbins niet passen: Klikje.

ja ga lekker zeggen dat M10 bouten 5 cent per stuk kosten :z zit hij hier morgen weer van "het zullen wel de verkeerde zijn want ze waren veel duurder" ;)
 
Ik heb net R&G's Cotton Reels besteld. Ik ga er vanuit dat die passen. Zo niet, dat is dan lullig. :P Die van R&G zijn inderdaad M12.
Wel allemaal lekker duidelijk dat de een de ene maat geeft en de ander een andere... Dat zou toch universeel moeten zijn voor één model? Of gaan die er vanuit omdat die bij andere Kawasaki motoren past het ook bij de ZXR moet passen?

En de motor staat geschorst binnen, dus naar een ijzerwarenhandel rijden gaat em niet worden.
 
Ik heb net R&G's Cotton Reels besteld. Ik ga er vanuit dat die passen. Zo niet, dat is dan lullig. :P Die van R&G zijn inderdaad M12.
Wel allemaal lekker duidelijk dat de een de ene maat geeft en de ander een andere... Dat zou toch universeel moeten zijn voor één model? Of gaan die er vanuit omdat die bij andere Kawasaki motoren past het ook bij de ZXR moet passen?

En de motor staat geschorst binnen, dus naar een ijzerwarenhandel rijden gaat em niet worden.

En dan heb je dadelijk de verkeerde "spoed" op je M12 bobbins :+

Dat scheurtje op die foto van je is waarschijnlijk ontstaan doordat er ooit een bout met de verkeerde spoed van de (bout)draad gebruikt is tijdens het monteren van een paddockstand bobbin (verkeerde spoed, bout loopt vast.... las breekt na gebruik van "lompe" kracht om de bobbin tóch maar te kunnen bevestigen).

Als je dan toch graag alles op internet wil opzoeken zonder te weten wát je opzoekt: Zoek eens op wat metrisch én/of een spoed notatie inhoud bij bouten.
 
Laatst bewerkt:
En dan heb je dadelijk de verkeerde "spoed" op je M12 bobbins :+

Dat scheurtje op die foto van je is waarschijnlijk ontstaan doordat er ooit een bout met de verkeerde spoed van de (bout)draad gebruikt is tijdens het monteren van een paddockstand bobbin (verkeerde spoed, bout loopt vast.... las breekt na gebruik van "lompe" kracht om de bobbin tóch maar te kunnen bevestigen).

Als je dan toch graag alles op internet wil opzoeken zonder te weten wát je opzoekt: Zoek eens op wat metrisch én/of een spoed notatie inhoud bij bouten.

Er wordt maar 1 spoed gebruikt bij M12 (1.25 geloof ik).
Ik vind het knap dat jij een scheurtje ziet wat die zit er helemaal niet.
 
De lasnaad ligt er een beetje dik op en er zit vuil tegenaan. Daardoor zie je een scherpe schaduwrand. Er is niks aan de hand.

Da's meteen 't nadeel van foto's .... En waarschijnlijk heb jij gewoon gelijk. Ik zou als TS zijnde misschien 't zaakje al schoongemaakt hebben voordat ik een foto van de situatie had durven posten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan