Dit had serieuze gevolgen kunnen hebben...

De patatkoning

MF veteraan
6 dec 2004
1.310
4
... Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....

IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...

Iemand dit wel eens aangetroffen?
full

full
 
Laatst bewerkt:
De slijtstukken zijn losgelaten van de plaat? :o Met een beetje geluk blijft dat netjes klemzetten in je klauw, met een beetje pech hapt die vast en blokkeert de boel :N

Ik zou ze eens opsturen naar de leverancier (niet om te beschuldigen), ik denk dat die hier zeker in geïnteresseerd zijn.
 
Ik heb het wel eerder gezien. Ook met hetzelfde model Brembo. Normaal gesproken de achterrem, die blijft langer zitten als de blokjes voor. Daar kan je de leverancier niet van beschuldigen. Gewoon oude blokken waar vocht, vorst, pekel tussen gekomen is. Er gebeurt ook niets mee. Zolang het kartonnetje nog op de baseplate zit kan je remmen. Laat het kartonnetje echt los, dan schiet het tussen de klauw uit en rem je staal op staal.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het bij een auto wel eens gezien, een slechte lijmverbinding, vocht en roest doet de rest.
is goed te zien ook.

:^

Bij auto`s zie je dit wel meer,vooral bij mensen die volgens het "nieuwe rijden" rijden. :z
Ook in trommels zie je regelmatig dat de voering ervan af vallen,vooral rond deze tijd van het jaar.
Vocht en roest ertussen,beetje vorst en het wordt zo losgedrukt.

Ik heb het wel eerder gezien. Ook met hetzelfde model Brembo. Normaal gesproken de achterrem, die blijft langer zitten als de blokjes voor. Daar kan je de leverancier niet van beschuldigen. Gewoon oude blokken waar vocht, vorst, pekel tussen gekomen is. Er gebeurt ook niets mee. Zolang het kartonnetje nog op de baseplate zit kan je remmen. Laat het kartonnetje echt los, dan schiet het tussen de klauw uit en rem je staal op staal.

:^
 
Een vriend van mij heeft meegemaakt, dat de remvoering onder het rijden er uit viel. Met 140 op een bocht af, remmen niets..........
Dat werd dus een megaklus om de motor weer te herstellen, gelukkig hoefde hij zelf niet in de revisie, maar je zal maar net die boom meepikken :X
In zijn geval dus de voorrem. Zijn motor stond toen ook zomer en winter buiten en werd elke dag gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft meegemaakt, dat de remvoering onder het rijden er uit viel. Met 140 op een bocht af, remmen niets..........
Dat werd dus een megaklus om de motor weer te herstellen, gelukkig hoefde hij zelf niet in de revisie, maar je zal maar net die boom meepikken :X
In zijn geval dus de voorrem. Zijn motor stond toen ook zomer en winter buiten en werd elke dag gebruikt.

Precies, dus aan de ene kant ben ik blij dat ik t nu zie. Maar aan de andere kant, komop, dit mag toch niet zeg. Ik schrok er serieus van. Morgen maar eens horen wat ze bij de dealer zeggen (niet de dealer waar die blokken vandaan komen).

Keep you posted.
 
Precies, dus aan de ene kant ben ik blij dat ik t nu zie. Maar aan de andere kant, komop, dit mag toch niet zeg. Ik schrok er serieus van. Morgen maar eens horen wat ze bij de dealer zeggen (niet de dealer waar die blokken vandaan komen).

Keep you posted.



Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....

IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...

Je hebt die fiets nét (gedurende) een paar duizend kilometers. zoals je zélf aangeeft. Ik denk dat ik wel weet wat de dealer er over gaat zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Precies, dus aan de ene kant ben ik blij dat ik t nu zie. Maar aan de andere kant, komop, dit mag toch niet zeg. Ik schrok er serieus van. Morgen maar eens horen wat ze bij de dealer zeggen (niet de dealer waar die blokken vandaan komen).

Keep you posted.

Op een goede dag heb ik meerdere auto's staan waarbij de voering deels loslaat. Geen vreemd verschijnsel en de dealer verkoopt je vrolijk een nieuw setje blokken :)
 
Je hebt die fiets nét (gedurende) een paar duizend kilometers. zoals je zélf aangeeft. Ik denk dat ik wel weet wat de dealer er over gaat zeggen.

Wimmel, het kan aan mij liggen, maar ik vind beide comments van jou in dit draadje enigszins vervelend / belerend overkomen. Maar dat kan aan mij liggen. T is niet de eerste motor waar ik aan sleutel, dus het is nergens voor nodig om vanachter je toetsenbord andere forum gasten (ik in dit geval) een beetje te kleineren.

Het is de eerste keer dat ik dit tegenkom bij het schoonmaken van de remmen in al die jaren. Dus ik stel een vraag op dit forum, daar is het forum voor volgens mij.

Neem een pilsie, ontspan, en geniet van je weekend.

En ik koop morgen gewoon een setje nieuwe blokken en dan zijn de remmetjes weer netjes schoon, fris, en bijterig.

Ciao
 
Wimmel, het kan aan mij liggen, maar ik vind beide comments van jou in dit draadje enigszins vervelend / belerend overkomen. Maar dat kan aan mij liggen. T is niet de eerste motor waar ik aan sleutel, dus het is nergens voor nodig om vanachter je toetsenbord andere forum gasten (ik in dit geval) een beetje te kleineren.

Het is de eerste keer dat ik dit tegenkom bij het schoonmaken van de remmen in al die jaren. Dus ik stel een vraag op dit forum, daar is het forum voor volgens mij.

Neem een pilsie, ontspan, en geniet van je weekend.

En ik koop morgen gewoon een setje nieuwe blokken en dan zijn de remmetjes weer netjes schoon, fris, en bijterig.

Ciao

Ik kleineer niemand (en als jij dat zo wél ervaart dan bied ik je daar bij dezen m'n excuses voor aan). Ik vind 't alleen wel vreemd dat je vragen stelt waarop je achteraf zélf ook de antwoorden gaat geven (én mij er dan ook nog eens als "derde" persoon op gaat afrekenen via bovenstaande post).
 
Laatst bewerkt:
Yups, 2 x gehad. ook brembo Motor werd ook met pekel bereden, dit was dan ook de oorzaak zoals al eerder gezegd.

tijdens rijden hoef je dit niet altijd te merken eerste set bleef mooi op zijn plaats zitten 2e set gaf tijdens het rijden rammelend geluid en schokkerig rembeeld, bij loslaten rem donderde de voering er uit.

enige wat je kan doen, regelmatig je remmen controleren, maar dat doe je al dus nieuw setje erin en goan!
 
Yups, 2 x gehad. ook brembo Motor werd ook met pekel bereden, dit was dan ook de oorzaak zoals al eerder gezegd.

tijdens rijden hoef je dit niet altijd te merken eerste set bleef mooi op zijn plaats zitten 2e set gaf tijdens het rijden rammelend geluid en schokkerig rembeeld, bij loslaten rem donderde de voering er uit.

enige wat je kan doen, regelmatig je remmen controleren, maar dat doe je al dus nieuw setje erin en goan!

Sodeknetters, zeker van een merk als brembo zou je toch verwachten dat de lijm het langer uithoudt, dan er "voering" op de blok zit....
 
brrrr. aan de ene kant wil je dit soort dingen helemaal niet weten. aan de andere kant zie maar weer wat af en toe ff lekker op je gemakkie dit soort belangrijke onderdelen met een tandenborstel te poetsen kan doen.
 
Het is niet vanzelfsprekend dat zoiets gebeurt,maar mensen dit is van alle dagen hoor, geklonken of geplakt maakt ook niets uit, ferodo, brembo, delphi, maakt allemaal niets uit dit gebeurt, en weet je daarvoor hebben ze al sinds mensenheugenis een oplossing...

Inspectie en onderhoud....google maar, is echt wel iets wat al lang bestaat...

Ik ben kraanmachinist geweest, ook daar gebeurde dit , en geloof me, die remvoeringen zijn echt een heel stukje groter dan die miniblokjes in een motor
 
... Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....

IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...

Das 5000 km. En je weet de voorgeschiedenis niet. En je verteld er niet bij hoe je de motor kocht (met of zonder beurt/ particulier).
Dan vind ik Wimmel zn redenatie echt niet misplaatst :N
Ik sleutel ook veel aan motoren (en auto's) zowel thuis als bij pro's om wat te leren end. O-)
Dan weet je toch wel dat als je een motor koopt, en die neem je zo mee, dat je dan wel het een en ander moet nakijken? :? En met stip bovenaan de remmen. Die blokjes zijn niet compleet versleten maar echt nieuw zijn ze er ook niet meer uit.
In het geval dat je zelf sleuteld en het onderhoud doet heb je ook zelf de verantwoording voor wat je doet. Das heel prettig maar je kan nergens op terug vallen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan