motorflush tijdens onderhoud

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Kan het kwaad om de motor te flushen bij regulier onderhoud?
Of kan dat enkel maar een paar keer in het motor leven?
Wanneer is het noodzakelijk of raadzaam het wel te gebruiken?
Heeft iemand ervaring met het produkt?
 
Als je vaak genoeg (je olie warm)rijdt is zo n flush niet nodig. Je kan beter je houden aan de reguliere olie beurten.
Flushen is nodig als je vaak korte ritjes rijdt en de motor vaak laat staan. Dan ontstaat er sludge waardoor het systeem verstopt raakt.
 
Nee

Kan het kwaad om de motor te flushen bij regulier onderhoud? overbodig
Of kan dat enkel maar een paar keer in het motor leven? kan zo vaak als je wilt,maar zie boven
Wanneer is het noodzakelijk of raadzaam het wel te gebruiken? oude slome bakken die lang hebben stil gestaan.

Heeft iemand ervaring met het produkt?
iemand op dit forum heeft er geen plezier van gehad om zn scooter te flushen.

Je kan net zo goed een keer een oliewissel doen met action olie en dan vervangen na x aantal km's (vind ik)

echt iets van die amerikanen met laag toerige v8's die nooit warm worden van korte ritjes en zo bergen sludge/mayonaise bij de olie hebben zitten.
 
Laatst bewerkt:
ik weet bijvoorbeeld niet hoe de vorige eigenaar mee gereden heeft. of het korte stukjes zijn geweest en of hij op tijd de olie heeft ververst.
 
Je eigen keus maar meer dan geld kosten zal het niet doen :P Vloeistoffen vervangen en rijden.

Als je last hebt van mayonaise en aangekoekte olie dan zal zo n flesje heus niet helpen. Er zijn namelijk bedrijven die dit werk doen. Als zo n flesje nut zou hebben dan zouden al die revisiebedrijven niet bestaan.
 
Waar mijn auto in onderhoud is vragen ze het soms. Kost maar een tientje. Het is wel een tientje voor een dopje (enkele cc's) van dat spul. de vraag is of ze het er ook bij doen want dat kan je nooit controleren. Ik doe het dus nooit.
Het is ook de vraag of het werkt.
het auto-blokje heeft nu ruim 200.000 erop zitten en loopt nog als een tierelier.
 
Echt flushen is wel meer dan alleen een paar dopjes bij de olie toevoegen. Ik doe het bij auto's in geval van problemen. Als je goede kwaliteit olie gebruikt en je houd je aan de voorschriften vwb de interval, dan zal flushen niet snel nodig zijn.
 
Neeiemand op dit forum heeft er geen plezier van gehad om zn scooter te flushen.

Was dat niet dezelfde persoon die er olie had ingedaan, die hij bij de shell had gekocht die daar al jaren op de plank had gestaan, en zo een hoog olie verbruik kreeg. En toen maar besloot om te gaan flushen, wat ook niet mocht baten, het ging hier om een SH300 als ik me niet vergis, en die had al ruim 50k gelopen. Wat ook niet verkeerd is. :Y
 
Niet flushen, gewoon je onderhoud volgen en een goede olie erin die voldoet aan JASO MA2 .

Flushen dat is mijn mening, meer bedoelt voor auto`s waarbij de EGR klep de uitlaatgassen weer je motor invoert en je motor langzaam inwendig compleet doet verkolen van de roetachtige kleverige aanslag . Je ziet ze vaak vooral de golfjes FSI en dan de diesels waarbij ze vaak het gas er ff opzetten en dan die enorme zwarte roetwolk eruit ziet spuiten . Bij sommige auto kun je EGR klep afsluiten zonder problemen bv eigen ervaring de Renault Megane met 2.0 IDE motor, maar als je het niet weet is de motor vooral bij veel stadsverkeer binnen no time verkoold denk aan 80 a 90 K .
 
Laatst bewerkt:
Flushen dat is mijn mening, meer bedoelt voor auto`s waarbij de EGR klep de uitlaatgassen weer je motor invoert en je motor langzaam inwendig compleet doet verkolen van de roetachtige kleverige aanslag . Je ziet ze vaak vooral de golfjes FSI en dan de diesels waarbij ze vaak het gas er ff opzetten en dan die enorme zwarte roetwolk eruit ziet spuiten . Bij sommige auto kun je EGR klep afsluiten zonder problemen bv eigen ervaring de Renault Megane met 2.0 IDE motor, maar als je het niet weet is de motor vooral bij veel stadsverkeer binnen no time verkoold denk aan 80 a 90 K .

:Y :Y :Y

Klopt, die EGR klep is een bron van ellende. En godzijdank is een motor niet voorzien van deze droevenis. Gewoon het reguliere onderhoud volgen.
 
Niet flushen, gewoon je onderhoud volgen en een goede olie erin die voldoet aan JASO MA2 .

Flushen dat is mijn mening, meer bedoelt voor auto`s waarbij de EGR klep de uitlaatgassen weer je motor invoert en je motor langzaam inwendig compleet doet verkolen van de roetachtige kleverige aanslag . Je ziet ze vaak vooral de golfjes FSI en dan de diesels waarbij ze vaak het gas er ff opzetten en dan die enorme zwarte roetwolk eruit ziet spuiten . Bij sommige auto kun je EGR klep afsluiten zonder problemen bv eigen ervaring de Renault Megane met 2.0 IDE motor, maar als je het niet weet is de motor vooral bij veel stadsverkeer binnen no time verkoold denk aan 80 a 90 K .

Over wat voor flush heb jij het nu?
Het klinkt alsof je wat dingen door elkaar haalt.
 
Waar mijn auto in onderhoud is vragen ze het soms. Kost maar een tientje. Het is wel een tientje voor een dopje (enkele cc's) van dat spul. de vraag is of ze het er ook bij doen want dat kan je nooit controleren. Ik doe het dus nooit.
Het is ook de vraag of het werkt.
het auto-blokje heeft nu ruim 200.000 erop zitten en loopt nog als een tierelier.
tja of dat nu een maatstaf is?

Mijn volvo T5 rijdt al 120.000 km( vanaf 279k) met lidl/brezan/net wat er voor handen is. en gaat ook nog steeds als een tierelier...heb alleen een lekke krukaskeering, en geen zin het blok uit de wagen te halen om dat ding te vervangen, dus gaat er nu gewoon in wat op olie lijkt, 10w40 of iets in die buurt
 
Over wat voor flush heb jij het nu?
Het klinkt alsof je wat dingen door elkaar haalt.

neem aan dat hij het heeft over ..........

nl68_l0axtqa4_motorflu_1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan